Anca Skrevet 14. juni 2006 #1 Skrevet 14. juni 2006 Noen som kan hjelpe meg med en potetsalat el.l. uten majones eller sennep? En salat med en annen vri er også interessant... Skal serveres sammen med grillet kjøtt.
Ling Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 nypoteter masse ferske urter som du selv liker veldig god olivenolje litt sitronsaft salt og pepper evt. vårløk enkelt og greit!
Gjest Cerise Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Jeg pleier å blande kokte poteter, løk og vårløk, så helle over en dressing med balsamicoeddik, olivenolje, salt, pepper, hvitløk og litt sennep om ønskelig.
Gjest gjest1 Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Jeg pleier å ta litt lake fra sylteagurk og blande sammen med en boks rømme. Smaksetter den også med salt og pepper. I tillegg til poteter så bruker jeg purre og finhakka sylteagurk. Noen ganger har jeg oppi ett grønt eple også. Kjempegodt.
Gjest splæsj Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Ja, det har jeg! Egenkomponert, og veldig god. Har fått mye ros for den. Kokte sommerpoteter i terninger Reddik i terninger Hakket rødløk eller vårløk Persille og/eller gressløk Dressing: Olivenolje litt eddik saften av en lime litt sukker salt og pepper Helles over grønnsakene, blandes.
Scorpina Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 Ja, det har jeg! Egenkomponert, og veldig god. Har fått mye ros for den. Kokte sommerpoteter i terninger Reddik i terninger Hakket rødløk eller vårløk Persille og/eller gressløk Dressing: Olivenolje litt eddik saften av en lime litt sukker salt og pepper Helles over grønnsakene, blandes. ← Åhh sluuuuutt!! Får vann i munnen jeg!!!!! *skal grille i kveld ja...og knæbber oppskrifta til G.Sky*
Ugla Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Noen som kan hjelpe meg med en potetsalat el.l. uten majones eller sennep? ← Bruker bare rømme! Ikke majones/sennep/olje/eddik e.l. Og så elsker jeg masse purre i potetsalaten!
Krista83 Skrevet 15. juni 2006 #8 Skrevet 15. juni 2006 Bruker bare rømme! Ikke majones/sennep/olje/eddik e.l. Og så elsker jeg masse purre i potetsalaten! ← Har du noe krydder i rømmen eller noe?
Amity Skrevet 17. juni 2006 #9 Skrevet 17. juni 2006 Jeg pleier å blande kokte poteter, løk og vårløk, så helle over en dressing med balsamicoeddik, olivenolje, salt, pepper, hvitløk og litt sennep om ønskelig. ← Denne oppskriften er helt nydelig!
mari Skrevet 19. juni 2006 #10 Skrevet 19. juni 2006 Jeg lager med kesam istedefor rømme, mindre kalorier og minst like godt!
Imax Skrevet 19. juni 2006 #11 Skrevet 19. juni 2006 Kokte nypoteter Vårløk Rødløk Persille Evnt. andre grønnsaker i samme kategori eller noe annet som du liker godt. Del opp og bland godt. Så blander jeg i egen bolle: Olivenolje, hvit vineddik (2/3 olje, 1/3 eddik), salt, pepper, presset hvitløk. Ha det over potetene og bland det godt. Ser utrolig delikat ut og ikke minst er det kjempegodt! Nesten bedre dagen etter på. kan også serveres lunken
Ugla Skrevet 29. juni 2006 #12 Skrevet 29. juni 2006 Bruker bare rømme! Ikke majones/sennep/olje/eddik e.l. Og så elsker jeg masse purre i potetsalaten! ← Har du noe krydder i rømmen eller noe? ← Her er den "opprinnelige" oppskriften: 750 gr kokte poteter Dressing: 2 dl (20%) rømme 5 ss majones 3-4 hakkede sylteagurker 1 bunt gressløk saft av 1/2 sitron Men jeg bruker ofte bare rømme og purre, event litt salt og pepper. Ellers kan man jo tilføye/kutte-ut etter "smak og behag".
skrue Skrevet 30. juni 2006 #13 Skrevet 30. juni 2006 Noen som kan hjelpe meg med en potetsalat el.l. uten majones eller sennep? En salat med en annen vri er også interessant... Skal serveres sammen med grillet kjøtt. Denne har familien laget i alle år. Både til grillmat og andre ting. Den smaker bedre enn alle med majones synes jeg. 1 dl lettrømme 1 ss eddik (vanlig brun eddik) 1 ts sukker Bittelitt salt. Bland alt sammen. Skjær kalde kokte poteter i skiver og hell røren over og bland godt. Jeg pleier å ha litt biter av stangselleri oppi også og gressløk på toppen. Sett i kjøleskap om den ikke er kald nok. Man trenger mer enn mengen i grunnoppskriften over til en middag, men da er det er bare å gange porsjonen med tre (dvs en boks rømme) eller mer.
tommeline Skrevet 1. juli 2006 #14 Skrevet 1. juli 2006 Poteter og purre/løk/sommerløk blandes med rømme, evt rømme og surmelk. Smaker til med salt og pepper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå