Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 er 23 og liker godt en som har bikka 31...syns det føles ganske pussig når jeg tenker over det, han er jo mye eldre og voksnere enn meg, men samtidig er vi på bølgelengde.noen tanker?
Arkana Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Jeg var 20 og samboeren min 29 da vi ble sammen, vi har nå vært sammen 7 år og gifter oss neste år. Vi passer godt sammen og er utrolig like i det meste. Aldersforskjellen har aldri vært noe problem, ikke engang noe vi har snakket nevneverdig om.
Pilar Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Vi var 21 og 30 da vi traff hverandre, og har aldri merket stort til aldersforskjellen- det er heller ikke et tema som snakkes mye om. Det er stor forskjell på om det går bra fra par til par, det kommer mer an på om man har noe felles, ting å snakke om, de samme ønskene og forventningene, enn om aldersforskjellen, som tross alt ikke er så voldsomt stor
Buster Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Det er veldig forskjellig fra person til person hvor voksen eller langt man har kommet inn i de voksnes rekker. Noen som er tredve er gjerne ikke mer enn 20 i oppførsel og motsatt. Så dette er faktisk helt forskjellig fra person til person. Jeg har nesten alltid hatt et øye til damer som har vært noen år eldre enn meg selv, og det er også disse jeg har hatt seriøse forhold til. Grunnen er vel at jeg ikke setter like mye pris på alt det som yngre jenter skal prøve ut og liker at de er ferdig med denne tiden og at de er blitt såpass "voksen" at man kan ha en fornuftig eller dypere samtale med dem. Jo lenger man kommer ut i livet også, så blir disse forskjellene mindre synlige. Det er merkelig om en jente eller gutt på 18 dater en som er 28, men om en 23 åring dater en 33 åring er det straks mer greit fordi man er ferdig med tenårene osv.
Donnie Darko Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Min samboer er 30 og jeg er 22. Aldersforskjellen er heller aldri noe tema hos oss. Vi passer perfekt sammen på alle områder ellers.
mari Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 Mannen min er 7 år eldre enn meg, da vi møttes var jeg 19 og han 26, og ja vi fikk mange komentarer i begynnelsen. Men nå er det ingen som tenker på det lenger, vi har vært gift i fire år, samboere i 7 og har 2 barn. Aldersforskjellen blir litt uinteresant da!
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 Jeg hadde et forhold til en som var ni år eldre enn meg da jeg var 21 ca. Det var tydleig med aldersforskjellen hos oss, men det skyldes at JEG var uerfaren og usikker pga denne manglende erfaringen. Vi hadde endel felles utover det, og jeg tror forholdet kunne fungert bedre om vi hadde møttes da jeg ble litt eldre og klokere. Så jeg vil si at det viktigste er at dere er sånn ca likeverdige i forholdet.
Karro Skrevet 14. juni 2006 #8 Skrevet 14. juni 2006 Nå er det bare fem (nesten seks) år mellom oss da, men jeg tror ikke jeg ville hatt noen problem med å vere sammen med en som var ti år eldre enn meg... Jeg er nå 21 og han 27, og føler at jeg på mange områder er mer voksen enn han.. Samtidig som han har mer "livserfaring" og sånt og er mer voksen enn meg på andre måter.. Tror alderen spiller liten rolle, det er mer personligheten som er viktig... En 20-åring kan vere like mye 25 i mental alder som en 30-åring..om du skjønner....
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2006 #9 Skrevet 14. juni 2006 Det er 7år mellom meg og samboern, jeg var 19 og han 26 da vi møttes. Jeg var nok litt moden for alderen, men det var han og.. I starten trodde vi det skulle være et problem så vi(jeg) brukte mange måneder på å innse at det måtte "bli oss".
Trampe Skrevet 14. juni 2006 #10 Skrevet 14. juni 2006 Ja. Han er fem år eldre enn meg. Vi merker det av og til, han er mer rolig og mer voksen enn meg (som kan være ganske irriterende i diskusjoner ). Samtidig er han mer rolig som type enn jeg er, så jeg vet ikke hva som skyldes alder eller om det er fordi vi ganske enkelt er forskjellige. Vi har aldri hatt noen problemer med aldersforskjellen, og ser ikke for meg at det kommer til å bli noen heller.
Gjest Chrizzy Skrevet 14. juni 2006 #11 Skrevet 14. juni 2006 10 år mellom meg og min. Merker bare forskjell på musikksmak og barndomshistorier. Ganske stor forskjell på min og hans oppvekst. Ellers merker jeg ikke mye til det
Ottine Skrevet 14. juni 2006 #12 Skrevet 14. juni 2006 Var sammen en som var 12 år eldre enn meg en gang. Det var helt andre ting enn aldersforskjellen som gjorde at det ble slutt. Men noe særlig mer enn 10 års aldersforskjell bør det kanskje ikke være? Med tanke på når man blir eldre, mener jeg...
Gjest Bellatrix Skrevet 14. juni 2006 #13 Skrevet 14. juni 2006 Mannen min er 16 år eldre enn meg, og de eneste gangene vi tenker på det er hvis vi snakker om hva vi gjorde i det og det årstallet.
Arkana Skrevet 14. juni 2006 #14 Skrevet 14. juni 2006 (endret) Merker bare forskjell på [...] barndomshistorier. Ganske stor forskjell på min og hans oppvekst. ← Til tross for 9 års aldersforskjell pleier jeg og samboeren min til stadighet å mimre om like barndomsminner, som f.eks. barne-TV-programmer vi begge så på (selv om vi ikke så dem samtidig), og har mye til felles fra barndommen selv om vi er oppvokst i forskjellige årtier, på forskjellige kanter av landet og i familier som er totalt ulike. Endret 14. juni 2006 av Arkana
Morea Skrevet 14. juni 2006 #15 Skrevet 14. juni 2006 Er sammen med en som er 11 år eldre enn meg. Jeg er 29. Synes ikke det er noe problematisk. Naturligvis sant det at man vil ha noen barndomsminner som er annerledes, men det er jo bare interessant. Dessuten er vi fra forskjellige land også. Så om kulturene er ganske like har vi ikke sett på samme programmer.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #16 Skrevet 14. juni 2006 Er ilag med en som er 12 år eldre enn meg, og passer perfekt
yourkittty Skrevet 14. juni 2006 #17 Skrevet 14. juni 2006 Samboeren min er 11 år eldre enn meg. Han er 38 og jeg er 27. Aldersforskjellen merker vi lite av og vi snakker sjelden om det. (Selv om han får noia av å skulle fylle 40 før jeg er 30... )
Gjest Fruktfat Skrevet 14. juni 2006 #18 Skrevet 14. juni 2006 jeg var 20 og han 29 da vi ble sammen, aldersforskjellen har aldri vært noe tema. tenker ikke over det i det hele tatt, og må nesten spørre hverandre hvor gamle vi er... mine nærmeste veninner har også samboere som er 12, 13 og 22 år eldre enn dem. og vi har det bra alle sammen! :kgblunk:
Viviwoom Skrevet 14. juni 2006 #19 Skrevet 14. juni 2006 har hatt kjærester som har vært opp til 10 år eldre enn meg. Vi har hatt forskjellige ståsteder når det gjelder utdannelse og jobb, men det har ikke vært noen problemer med at de var eldre. Det er andre ting som teller mer enn alder
Maja23 Skrevet 14. juni 2006 #20 Skrevet 14. juni 2006 Forloveden min er 7 år eldre enn meg og det gjør oss ingenting!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå