Titti Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Har en sånn blender/drinkmixer som ikke har vært i bruk annet en et par ganger til milkshake til barna. Men syns jo disse smooties-greiene virker veldig friske og gode. Men de oppskriftene jeg har funnet, er med youghurt, eller melk i.... Er det noen som har forslag til friske gode oppskrifter uten melkeprodukter? Har nå tenkt å gå ut i morgen og kjøpe noe frosen frukt, pluss fersk frukt og noe jucie og prøve og forske litt...... Men hadde vært bra og få tips fra noen som allerede hadde testa ut noe!
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Jeg har laget med jordbær, kiwi eller appelsin, og banan. Generelt går det fint å bruke banan for å gi bedre konsistens.
wind-up bird Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Masse du kan gjøre, som nevnt så er banan nesten uunværlig Ta f.eks. 2 bananer, 2 toppede spiseskjeer solbær og 1 1/2 dl eplejuice eller saft fra solbærene eller et par tykke skiver vannmelon og 1 mango Man må bare prøve seg fram!
Gjest Catwoman Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Jeg har laget smoothie av banan og frosne bær. Det funker fint, og blir veldig fin konsistens.
apple Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Mine favorittar er appelsin og frosne jordbær (bare skrell appelsinane og hiv oppi båtane), og banan, pære (det går til og med fint utan å skrella pærene) og isbitar.
Gjest Fantus Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 Min favoritt smoothie består av: Frosne jordbær En boks ananasbiter i juice 1/2 banan Helt uten melkeprodukter
Krista83 Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 Fersken på boks og jordbær gir en svært god smak.
ashera Skrevet 14. juni 2006 #8 Skrevet 14. juni 2006 Fersken på boks og jordbær gir en svært god smak. ← Enig mht. smak, men sunt er det ikke - noe mer sukkerstappa en boksefersken skal du lete lenge etter. Kan godt erstattes med godt modne nektariner eller ferskener.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #9 Skrevet 14. juni 2006 Jeg pleier å lage en smoothie-aktig drikk som består av en banan, 2 dl soyamelk og 2 dl frosne blåbær, blir faktisk veldig godt, og så får man jo med litt protein fra soyamelka. Kan selvsagt bytte ut blåbær med hvilken som helst annen type bær.
Grooo Skrevet 15. juni 2006 #10 Skrevet 15. juni 2006 Bruker aldri oppskrift, og aldri melkeprodukter. Slenger i det jeg har av frukt, alltid minst to appelsiner og et brett isbiter, ellers: Epler, banan, kiwi, mango, melon, frosne bær eller hva jeg nå finner på fruktfatet eller i frysen.
Titti Skrevet 15. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 15. juni 2006 SUPERT!!! Takk for alle tips! Ser jo her at det er bare å hive seg til og prøve og teste!! Nå blir det smooties i mange varianter! Gleder meg og så er det vel en flott måte å få nok frukt i seg!
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2006 #12 Skrevet 16. juni 2006 Mange bra forslag her. Du kan bruke soyamelk eller rismelk istedetfor melk om du ønsker det. Du får også kjøpt soya- is på helsekosten om du vil ha det i.
Gjest Titti, ikke innlogget.... Skrevet 20. juni 2006 #13 Skrevet 20. juni 2006 Testa smoothies, med frosen banan, kiwi og eple i går, det var nyyyydelig!
Gjest gjesta Skrevet 20. juni 2006 #14 Skrevet 20. juni 2006 Lager svært ofte smoothie uten melkeprodukter. Min freshe sommerfavoritt er jordebær og appelsin smoothie, gjerne med en halv banan for søtningens skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå