Gå til innhold

Smooties uten melkeprodukter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sånn blender/drinkmixer som ikke har vært i bruk annet en et par ganger til milkshake til barna. Men syns jo disse smooties-greiene virker veldig friske og gode. Men de oppskriftene jeg har funnet, er med youghurt, eller melk i.... Er det noen som har forslag til friske gode oppskrifter uten melkeprodukter? Har nå tenkt å gå ut i morgen og kjøpe noe frosen frukt, pluss fersk frukt og noe jucie og prøve og forske litt...... :sjenert: Men hadde vært bra og få tips fra noen som allerede hadde testa ut noe! ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har laget med jordbær, kiwi eller appelsin, og banan. Generelt går det fint å bruke banan for å gi bedre konsistens.

Skrevet

Masse du kan gjøre, som nevnt så er banan nesten uunværlig :)

Ta f.eks.

2 bananer, 2 toppede spiseskjeer solbær og 1 1/2 dl eplejuice eller saft fra solbærene

eller et par tykke skiver vannmelon og 1 mango

Man må bare prøve seg fram! :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg har laget smoothie av banan og frosne bær. Det funker fint, og blir veldig fin konsistens. :)

Skrevet

Mine favorittar er appelsin og frosne jordbær (bare skrell appelsinane og hiv oppi båtane), og banan, pære (det går til og med fint utan å skrella pærene) og isbitar.

Gjest Fantus
Skrevet

Min favoritt smoothie består av:

Frosne jordbær

En boks ananasbiter i juice

1/2 banan

Helt uten melkeprodukter ;)

Skrevet

Fersken på boks og jordbær gir en svært god smak.

Skrevet
Fersken på boks og jordbær gir en svært god smak.

Enig mht. smak, men sunt er det ikke - noe mer sukkerstappa en boksefersken skal du lete lenge etter. Kan godt erstattes med godt modne nektariner eller ferskener.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg pleier å lage en smoothie-aktig drikk som består av en banan, 2 dl soyamelk og 2 dl frosne blåbær, blir faktisk veldig godt, og så får man jo med litt protein fra soyamelka. Kan selvsagt bytte ut blåbær med hvilken som helst annen type bær.

Skrevet

Bruker aldri oppskrift, og aldri melkeprodukter.

Slenger i det jeg har av frukt, alltid minst to appelsiner og et brett isbiter, ellers: Epler, banan, kiwi, mango, melon, frosne bær eller hva jeg nå finner på fruktfatet eller i frysen.

Skrevet

SUPERT!!! Takk for alle tips! Ser jo her at det er bare å hive seg til og prøve og teste!! :hoppe: Nå blir det smooties i mange varianter! :sikle: Gleder meg og så er det vel en flott måte å få nok frukt i seg!

Gjest Gjesta
Skrevet

Mange bra forslag her. Du kan bruke soyamelk eller rismelk istedetfor melk om du ønsker det. Du får også kjøpt soya- is på helsekosten om du vil ha det i.

Gjest Titti, ikke innlogget....
Skrevet

Testa smoothies, med frosen banan, kiwi og eple i går, det var nyyyydelig! :hoppe:

Gjest gjesta
Skrevet

Lager svært ofte smoothie uten melkeprodukter. Min freshe sommerfavoritt er jordebær og appelsin smoothie, gjerne med en halv banan for søtningens skyld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...