Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

har kjøpt meg et par ballerina sko,slike med strikk over foten. Skoene er i riktig str og gode å ha på,men strikken er stram og vond over beina. jeg har ikke tykke bein heller. Er dette en tilvennings sak eller kommer strikken til å være like vond hele tiden? Noen som har slike sko? Hva tror dere?

Hvis de ikke blir bedre er jeg fristet til å klippe av strikken,men da blir de jo ikke like fine da..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

ingen som har slike ballerinasko med strikk over??

Gjest Thalassa
Skrevet

har ikke ballerina sko med strikk, men uten.. men enten må du rive å dra i strikken ellers klippe den.. hvem gidder vel å gå med ubehagelige sko! :)

Skrevet

Jeg sliter med det samme! Har kjøpt et par Vagabond ballerinasko med strikk over vrista, og de er også veldig stramme. Gikk først med dem barfot, men det ble rett og slett for vondt. I dag skal jeg gå med dem med nylonstrømper inni, så får vi se om de vider seg litt ut etter en dag. Har også vurdert å fukte dem med litt vann for å se om de går fortere ut da... Egentlig er det ikke strikken som er verst hos meg, men den "kanten" der selve skoa begynner, hvis du skjønner hva jeg mener...

Skrevet

får nok prøve å gå de til med strømper da, har gått barbeint i de i dag og har noen vonde striper over bena av dem.. Har hørt noe om at man kan våte de og sette de i strekk over natta f.eks og da skal de bli bedre. Gjelder det for strikk også?

Skrevet

Vet ikke om det hjelper å fukte strikken, det er jo gummi så den vil nok ikke påvirkes av fukt på samme måte som f.eks. skinn. Tror det holder å tøye i den. Å sette de i strikk over natta er sikkert lurt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har sånne sko jeg og! De var jo bare litt vonde tenkte jeg da jeg dro på 6timers shopping i går... AUAUAUAUAU! Jeg har prøvd å strekke strikken men har ikke klart det. Hvis jeg klipper den helt av så vil skoene kjippe.. Jeg hadde sånne steps i igår, men de hjalp ikke på den stramme strikken.

Jeg tenkte jeg bytter den ut med annen og slakkere strikk som jeg limer/ syr på selv. Drittlei de skoene nå..

Gjest gjest1
Skrevet

Prøv å fukte strikken med skyllemiddel blandet i vann. Det ødelegger elastikken og strikken blir løsere.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

dobbel

Endret av pulverheksa
Skrevet

skal prøve med skyllemiddel og vann. hva mener du forresten med dobbel?

Gjest Virvel
Skrevet

Hun postet innlegget to ganger, og slettet det siste. ;)

Jeg hadde slike sko før, de gnagde som et uvær i begynnelsen, men det gikk seg til etter hvert. En stund brukte jeg strømper i, men i sommervarmen er jo ikke det noe særlig... Fant ut at det faktisk kunne være pent med tynne pyntesokker som matchet antrekket forøvrig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...