Champagnepiken Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 "Jacta est alea" - "Loddet er kastet" "Navigare necesse est, non vivere" - "Det er nødvendig å seile, ikke å leve" "Cogito, ergo sum" - "Jeg tenker, altså er jeg" Bare de jeg kom på sånn helt i farten, det kommer vel fler...
Gjest Elfrida Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 på wikipedia fins det en lang liste over latinske uttrykk, hvor man finner ordtak innimellom: http://en.wikipedia.org/wiki/Latin_phrases Jeg må si jeg falt litt for dette uttrykket: celerius quam asparagi cocuntur, fortere enn å koke asparges.
Gjest allium Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 "Cogito, ergo sum" - "Jeg tenker, altså er jeg" ← Eller, lest på en dovegg: "Coito ergo sum".
LilleBille Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 (endret) Har alltid likt : Errare humanum est .. og forresten takk for linken - kan komme godt med i flere sammenhenger Endret 14. juni 2006 av LilleBille
Champagnepiken Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 Har alltid likt : Errare humanum est .. og forresten takk for linken - kan komme godt med i flere sammenhenger ← Trodde det var "Errare humane est"? :klø: Mulig jeg tar grovt feil, altså. Har ellers sans for forvanskingen "Veni, vidi, territo sum corcori" - "Jeg kom, så, ble redd og sprang".
Festus Skrevet 14. juni 2006 #9 Skrevet 14. juni 2006 Har ellers sans for forvanskingen "Veni, vidi, territo sum corcori" - "Jeg kom, så, ble redd og sprang". ← glimrende!!
hjertesukka Skrevet 14. juni 2006 #11 Skrevet 14. juni 2006 "in vino veritas" (i vin finnes sannheten)
LilleBille Skrevet 14. juni 2006 #12 Skrevet 14. juni 2006 Trodde det var "Errare humane est"? :klø: Mulig jeg tar grovt feil, altså. Har ellers sans for forvanskingen "Veni, vidi, territo sum corcori" - "Jeg kom, så, ble redd og sprang". ← Nei det er nok errare humanum est - men det er jo menneskelig å feile .. likte også veldig godt forvanskingen "din"
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #14 Skrevet 14. juni 2006 veni, vidi, visa - jeg kom, jeg så, jeg shoppet.
Cherie Skrevet 15. juni 2006 #15 Skrevet 15. juni 2006 Quat erat demonstrandum ( sjekk gjerne opp skrivemåte for er ikke helt sikker) = Hvilket skulle bevises. Alstå matematikkens qed. En anne er Quis custodiet ipsos custodes = hvem skal vokte vokterne
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2006 #16 Skrevet 15. juni 2006 Quat erat demonstrandum ( sjekk gjerne opp skrivemåte for er ikke helt sikker) = Hvilket skulle bevises. Alstå matematikkens qed. ← Og akkurat dét (q.e.d.) har vi i forlovelsesringene, i tillegg til en liten selvkomponert likning
Cherie Skrevet 16. juni 2006 #17 Skrevet 16. juni 2006 Og akkurat dét (q.e.d.) har vi i forlovelsesringene, i tillegg til en liten selvkomponert likning ← Tør jeg spørre hva dere jobber med? Og hvorfor dere har det?
Gjest Gjesta Skrevet 16. juni 2006 #18 Skrevet 16. juni 2006 Tør jeg spørre hva dere jobber med? Og hvorfor dere har det? ← Jeg er forsker, sambo er siv.ing. Men det var min ide, jeg har sansen for litt sære ting
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #20 Skrevet 17. juni 2006 Memento Mori - Ikke glem døden/husk døden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå