Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det en litt enkel måte å få taket mitt rent på?

(tak-ess)

Videoannonse
Annonse
Gjest Minimi
Skrevet

viss det er veldig skittent (gult) kan du prøve klorin det har jeg brukt og taket blir helt hvitt igjen. viss det var det du mente..?

Skrevet

Mente egentlig hva slags utstyr jeg bør bruke.

Taket er møkkete (støv) så jeg må nok vaske det skikkelig, ikke bare bleke det med klorin.

Gjest Minimi
Skrevet

okay, da har jeg ikke peiling

Høres ut som om jeg bare vasker når ting er så skittene at jeg må bruke sterkere midler :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Følger med på tråden. Vaske tak må være det verste som finnes, men hos meg trengs det skikkelig i stua. Problemet er at den er stor, og jeg aner ikke hva som funker av utstyr. Har prøvd å stå med sånn tak-vaske-mopp, men det var ikke noe særlig for ryggen.

Skrevet

Enda verre med fille på stige :forvirret:

Det er skikkelig ille møkkete her, og skulle så veldig gjerne ha vasket det ferdig før helga. :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Bruk en mopp (som den du bruker på gulvet). Da er det lett å vaske og du tar store flater av gangen.

Er det skikkelig møkkete så vasker jeg med salmiakk. Går over med rent vann.

Skrevet

*kjøpe mopp i dag*

Gjest vimse
Skrevet

Jeg pleier å spraye taket med Jif Universal, og la det stå litt, så moppe med gulvmoppen med sterkt salmiakkvann(og en liten dæsj grønnsåpe-bare for luktens skyld) og så en gang med rent vann. Nikotinen, som er synderen for våre skitne tak, sklir rett av.

Skrevet

Hvis det er mest støv, så er det lurt å dra over med en tørr mopp før du vasker.

Vann blandet med støv pleier som regel å bli fryktelig sjoldete. Salmiakk pleier å løse opp det meste i andre omgang.

Hvis du har en Jip-mopp e.l. så kan den fint brukes, men det er en fordel å ha flere rene mopper. Bytt vann ofte.

Skrevet

Hos oss er det mannen som vasker taket (takess) og det gjøres et til to ganger i året. Han bruker en hagesprøytekanne (en slik litt stor som du pumper luft i) til å fukte taket, og så tørker han opp med en Jif mopp etterpå. Det går ganske fort og resultatet blir bra.

Hilsen Lille meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...