Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Heisann:) jeg lurer på hvor mye (vin/sprit/osv) man kan ha med seg til Norge?! Hvor mye må man betale hvis man eventuelt velger å gå på rødt?

Skrevet

Jeg prøvde å kikke på nettsiden til Tollvesenet, men den var mer enn uoversiktlig.

Mener at reglene er som følger:

Ute av landet mer enn 24 timer:

200 sigaretter eller 250 gram tobakk

1 liter sprit

1 liter vin - eller 2 liter vin hvis du ikke tar med sprit

2 liter øl

Fom 1. juli mener jeg at man kan ta med 3 liter/4 flasker vin.

Er du ute av lander mindre enn 24 timer har du lov å ta med 40 sigaretter hvis de er kjøpt tollfritt, men du kan ha med "full kvote" hvis du har handlet i vanlig butikk i utlandet og du har kvittering på kjøpet.

Tollavgiften for de forskjellige tingene husker jeg dessverre ikke, det er lenge siden jeg fortollet drikkevarer.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk:)

Jeg lette selv på tollvesenets sier men det var jo umulig å finne fram :forvirret:

Så takk for hjelpen :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nye regler fra 1. juli. Huske rikke alt. Men at vinkvoten er 1,5 liter. Søk på nettet..

Mann

Gjest -eline-
Skrevet

Sitat fra Dagbladet.no

Fra 1. juli skal du med andre ord kunne gå på grønt med to flasker vin (0,75 liter) og en flaske sprit (1 liter) og fire liter øl. Om du ikke kjøper sprit (over 22 prosent alkoholinnhold) kan du ta med deg tilsammen fire flasker vin eller hetvin (0,75 liter) og to liter øl. De fire flaskene kan fint byttes mot en tre-liters dunk med vin.

Er du en ølhund kan du droppe vin og sprit og ta med deg fem liter skummende innhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...