Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Jeg har kjøpt espressokaffe på rema, slike engangspodser eller hva de nå heter De ligger i en blank boks.. men jeg synes ikke kaffen blir noe god! Svigers har en annen kaffemaskin, som maler bønner, og der ble latten mye bedre. Melken er jo den samme, så da må det være kaffen det er noe med Lønner det seg å heller male bønner selv, slik at kaffen blir fersk?
Gjest Gjest_*Anne*_* Skrevet 14. juni 2006 #2 Skrevet 14. juni 2006 Klart du får bedre smak med nykvernete bønner, sier seg nesten selv. Fordelen med engangs padsene, er at du oppnår samme smak hver gang. MEN, det er stor kvalitetsforskjell på de padsene som selges i butikkene. Tror ikke jeg ville ha kjøpt dem på Rema for å si det slik. Hvis du skal bruke engangspads, ville jeg ha gått til en spesialbutikk, eller i det minste til en butikk med litt mer utvalg enn Rema. Dersom du vil male bønnene selv, finnes det både manuelle og elektriske kverner på markedet som er riktig gode. Eller du kan gå i en spesial butikk for kaffe og få dem til å kverne en pose til deg.
Elze Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Hvilket merke er det da? Det finnes jo mange typer pods. All kaffe smaker forskjellig, det gjelder å finne et merke man liker. Jeg synes f.eks. Lavazza lager god kaffe, men vet ikke om den finnes i pods.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #4 Skrevet 15. juni 2006 Illy heter visst den kaffen fra rema. Jeg må nok ta meg en tur og kjøpe ordentlig kaffe
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Illy heter visst den kaffen fra rema. Jeg må nok ta meg en tur og kjøpe ordentlig kaffe ← Illy blir jo regnet som et "bra" merke, til og med ifølge min kresne italienske venn. Men smak og behag er forskjellig; selv liker jeg ikke espresso med mye syre, for eksempel.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #6 Skrevet 15. juni 2006 Illy blir jo regnet som et "bra" merke, til og med ifølge min kresne italienske venn. Men smak og behag er forskjellig; selv liker jeg ikke espresso med mye syre, for eksempel. ← Det kan hende det er meg det er noe galt med. Før har jeg alltid likt kaffen, det er kun de siste ukene den har smakt rart. Men jeg fant ut at det er en ny, liten verdensborger på vei, h*n har nok klusset med smaken til mammaen sin
Gjest Gjesta Skrevet 15. juni 2006 #7 Skrevet 15. juni 2006 Det kan hende det er meg det er noe galt med. Før har jeg alltid likt kaffen, det er kun de siste ukene den har smakt rart. Men jeg fant ut at det er en ny, liten verdensborger på vei, h*n har nok klusset med smaken til mammaen sin ← Ikke den verste måten å få smakssansen forandret på, da.
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #8 Skrevet 15. juni 2006 Ikke den verste måten å få smakssansen forandret på, da. ← Nei, det er det absolutt ikke Jeg skal nok greie meg noen måneder uten kaffe.
Gjest Gjest_*Anne*_* Skrevet 15. juni 2006 #9 Skrevet 15. juni 2006 Det kan hende det er meg det er noe galt med. Før har jeg alltid likt kaffen, det er kun de siste ukene den har smakt rart. Men jeg fant ut at det er en ny, liten verdensborger på vei, h*n har nok klusset med smaken til mammaen sin ← Så får du heller finne deg i at kaffen ikke smaker noe særlig de neste tre månedene. Varer ikke lenge før den smaker som den skal igjen. Gratulerer forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå