Gjest Gjest_Marita_* Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Er det noen som har gjort det? Vi skal ha 30 års lag her, og vurderer det.. Erfaringer mottas med takk!!
Lula Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Har aldri leid kokk, men har vært leid selv mange ganger!! Har bare gode erfaringer med det.
Gjest Gjest_Marita_* Skrevet 14. juni 2006 #3 Skrevet 14. juni 2006 Ok! Driver du eget firma da eller? Hvordan gjør du det praktisk, og med priser?
Ling Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Har aldri leid kokk, men har vært leid selv mange ganger!! Har bare gode erfaringer med det. ← Jeg også!
iviking Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 Hvis du bor nærme en ultra butikk så kan de fikse det for deg.
Lula Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 Ok! Driver du eget firma da eller? Hvordan gjør du det praktisk, og med priser? ← Driver ikke eget firma, men har gjort dette på si litt til og fra i ca. 13 år. De siste årene har det ikke blitt så mye siden jeg har en krevende jobb (i en heeelt annen bransje) og fritiden min er derfor dyrebar. Men det hender da at jeg tar et oppdrag om det er noe jeg har lyst til å gjøre og som gir god fortjeneste. Rent praktisk pleier jeg å ordne det sånn: -Får info om type selskap, ant. gjester, speesielle ønsker etc. fra oppdragsgiver -Kommer med forslag til meny (gjerne et par alternativer å velge i), og pris. -Jeg står for alt innkjøp av råvarer. -Sjekker litt med oppdragsgiver hva slags kjøkken jeg skal jobbe på. -Gir gjerne råd ang oppdekking/servering/nødvendig utstyr -Gjør Mise en Place (alle forberedelser) på eget kjøkken -På dagen for selskapet kommer jeg ca 2 timer før middagen skal serveres (varierer selvsagt med meny, og hvor mye jeg kan gjøre klart på forhånd) -Gjør min greie, og alle er glade og mette -Vasker og rydder etter meg, pakker sammen og går hjem -Setter meg ned hjemme foran peisen med et godt glass vin og venter på at betalingen skal komme inn på konto
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 Spennende! Hvor mye hadde du ca tatt for en 3 retters til 6 gjester? Med "midt på treet" menyvalg.
Lula Skrevet 14. juni 2006 #8 Skrevet 14. juni 2006 (endret) tja... Prisen varierer jo veldig med råvarene da, men for 400 pr. pers kan du få en bra meny. Både billigere og (mye) dyrere er selvsagt fullt mulig. Jeg tar ikke så små selskap som 6 pers fordi de ofte ikke gir særlig bra fortjeneste, så dermed blir jo ikke priseksempelet særlig reelt heller. Endret 14. juni 2006 av Lula
Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 13. september 2006 #9 Skrevet 13. september 2006 Noen som vet om noen firmaer som driver med dette?
Gjest Gjest1 Skrevet 13. september 2006 #10 Skrevet 13. september 2006 Vi hadde et arrangement hvor vi hadde kokk fra Ultra, han grillet for alle som kom forbi. Veldig bra opplegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå