Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg sender en mail er det da mulig å få lesebekreftelse på når mottakeren har fått den? Tenker spesielt på hotmail, men også andre epostadresser.

Videoannonse
Annonse
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Vi bruker Outlook, og der er det mulig å få det.

Eneste problem, så vidt jeg har skjønt, er at dette ikke kommer automatisk. Man får opp beskjed om at avsender har bedt om å få beskjed om når mailen er lest, og spørsmål om du vil sende lesebekreftelse. Mao står du helt fritt til å si nei.

Vi har brukt dette mye, men ser at det er veldig mange som velger å si nei. Da får du ingen beskjed

Skrevet

Merkelig dette her. Jeg prøvde det med Outlook og sendte mail til mannen for å teste hvordan det fungerte. Det kom ikke frem noen lesebekreftelse på hans mail som han kunne svare ja eller nei på. Og jeg har heller ikke fått noen beskjed om at han har lest den, enda jeg vet at han har det.

Hvordan henger dette sammen mon tro?

Skrevet

Er en del programmer mottak/lesebekreftelse ikke fungerer. Veldig vanlig at det ikke funker med webmail bl.a. Trodde det også var tilfelle med hotmail. *tester* Får ikke noe svar tilbake, så med mindre det er store forsinkelser fungerer det ikke mot hotmail.

I vanlig outlook skal det funke, men er ikke sikker på om det også funker i outlook express, det er ikke tilfeldigvis det dere bruker? Eller kan det være skrudd av? (Se på verktøy->alternativer->fanen Innstillinger->e-postalternativer->Lese og leveringsbekreftelse. Nederst kan man velge å aldri sende svar.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...