Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Hvis dere er nye på stedet hvordan tar kontakt dere med de som bor der? Tar du kontakt med nye innflytter i ditt nabolaget? Jeg har bodde nå to år på ett litt bygda, synes er vanskelig å bli kjente med folk her jeg.
Gjest Hufsa Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Da jeg flyttet til Bergen, meldte jeg meg på kurs i blant annet hekling og smykklaging. Har du barn kan man få kontakt gjennom de, kanskje invitere til en kopp kaffe. Uansett lykke til
Henna Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Har flyttet en hel del og de fleste har jeg blitt kjent med gjennom jobb, studier og venners eller kjærestes venner. Hvor gammel er du? Har du barn? Singel/ kjæreste?
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #4 Skrevet 14. juni 2006 Hvor gammel er du? Har du barn? Singel/ kjæreste? Jeg er 37år, har barna; 1,5 og 4år og er gift.
Gjest Gjesta Skrevet 14. juni 2006 #5 Skrevet 14. juni 2006 En av mine beste venninner har jeg fått via barnas fritidsaktiviteter, da jeg meldte meg som frivillig instruktør. Kanskje det arrangeres turn, dans eller noe lignende for din eldste? De trenger kanskje flere frivillige hjelpere, og det er en fin måte å bli kjent med andre mødre på den måten. Bli kjent med mødrene på lekeplassen, ta med kaffe og boller og del ut Inviter noen med hjem fra lekeplassen, eller om barna dine har med venner hjem, inviter inn moren når hun henter. Meld deg på kurs, kor eller foreninger... Kanskje det er et turlag/trimgruppe du kan være med på? Inviter inn naboer på grillfest, eller et glass vin/kopp kaffe. Lykke til
mari Skrevet 14. juni 2006 #6 Skrevet 14. juni 2006 Jeg er innflytter men mannen min kommer herfra, så vi har mange venner her. Likevel synes jeg alltid at det er koselig å bli kjent med nye, så jeg har ikke vondt for å spørre de nye naboene om de vil komme bortom, eller si til den nye mammaen i barnehagen, som ikke kommer i fra dette området, om at det bare er å ta en tur innom. Hvis du har lyst til å begynne med en fritidsaktivitet, kan golf være en flott aktivitet hvor man blir kjent med MANGE, har fått utrollig mange nye venner etter at jeg meldte meg inn i golfklubben her. Og det fine er at alle spiller på samme nivå.
Gjest Ninakanin Skrevet 14. juni 2006 #7 Skrevet 14. juni 2006 Da jeg flyttet til Bergen fikk jeg venner gjennom studiene. Men så falt de litt ifra da jeg falt ifra studiene Så nå når jeg flyttet inn i huset jeg bor i nå, som er fuuuullt av leiligheter, så kjente jeg ingen av naboene. Nå, etter ei uke med valp i huset, er jeg plutselig på hei med halvparten, og det stiger stadig! få deg ei bikkje
Henna Skrevet 14. juni 2006 #8 Skrevet 14. juni 2006 Barnehagen, hvis de går i det, kan jo brukes som et utgangspunkt for å bli kjent med mødrene. Slå av en prat når man møtes. På bygda er det vel mer vanlig å ta direkte kontakt også enn det er i byen. Barna kan også brukes ved at de kommer i kontakt med andre barn og det blir naturlig å snakke med foreldrene. Men også ting du kan gjøre for deg selv, foreninger, treningssenter etc. Finnes det foreksempel en cafe, et samlingspunkt i bygda? Hiver meg på Marillias tips om å invitere naboer til grillfest eller en sammenkomst. Det synes de helt sikkert er hyggelig og viser et initiativ fra din side om at du ønsker å bli kjent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå