Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Sommeren er her og like visst som den kommer, så kommer alle "gatefestene" i nabolaget.

Hos oss er det en fest i veistumpen vår hvor alle er invitert og det liksom er offisiell fest. Utover sommeren er det slik at alle naboer går til hverandre etter at ungene har lagt seg, og de har med seg sine vinflasker og cognacflasker.... og babycallen.

Jeg er ikke, og har aldri vært intressert i slike fester. Jeg vil derfor ikke gå. Jeg har heller ingen barn, slik at det er naturlig å gå å sette seg på lekeplassen på dagtid. Dermed har det aldri blitt slik at man har blitt kjent med naboene.

Vet også at ryktene går om oss her i gata. Vi er ikke de eneste som ikke deltar da, men det føles slik.

Jeg føler meg presset på disse dagene til å bli med. Jeg føler at jeg enten må mure meg inne eller reise bort.

Hva mener dere om saken? MÅ man være med på gatefestene? Hvorfor/hvorfor ikke?

Endret av Z@l@
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MÅ man være med på gatefestene? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei, du trenger ikke å gå. Men du sier at du ikke blir kjent med naboene. Kanskje disse "festene" hadde vært en god anledning?

Skrevet

Nei, men om man ikke har lyst til å bli kjent med dem på den måten de legger opp til da?

Skrevet

Det jeg mener er at jeg har ingenting til overs for de fyllefestene hvor det skrikes og skråles og så snart den ene naboen går hjem sitter de andre og baksnakker denne.

Det er ikke bare nå jeg har problemer med slike fester, slik har jeg alltid vært

Skrevet (endret)
Nei, men om man ikke har lyst til å bli kjent med dem på den måten de legger opp til da?

Som jeg sa nei du trenger ikke.

Endret av talin
Skrevet

Man føler bare man må finne på et påskudd hver gang

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall aldri gått på fest i gaten. Stiller på dugnader og kan ta en kopp kaffe i den forbindelse - men noen omgang eller med naboer er jeg ikke interessert i.

Skrevet
Jeg hadde ihvertfall aldri gått på fest i gaten. Stiller på dugnader og kan ta en kopp kaffe i den forbindelse - men noen omgang eller med naboer er jeg ikke interessert i.

Hvorfor ikke? Bare nysgjerrig.

Skrevet

Pga at jeg ikke er interessert i å omgås mine naboer privat. Jeg har et fint forhold til noen av naboene - vi snakker alltid når vi treffes ... Men det å feste sammen blir litt annerledes ... litt FOR privat på en måte.

Dessuten har jeg hørt om endel slike fester - hvor det blir så mye fyll at det har endt i sjalusi, grining, slossing - til og med utroskap ... :ler:

Skrevet
Pga at jeg ikke er interessert i å omgås mine naboer privat. Jeg har et fint forhold til noen av naboene - vi snakker alltid når vi treffes ... Men det å feste sammen blir litt annerledes ... litt FOR privat på en måte.

Dessuten har jeg hørt om endel slike fester - hvor det blir så mye fyll at det har endt i sjalusi, grining, slossing - til og med utroskap ...  :ler:

Jeg vet jo ikke om det foregår, men det er ikke den typen fester som intresserer meg. Forresten så intresserer ingen typer fester meg ;) Jeg er vel ferdig med den tiden og liker å nippe til ett glass vin med gode venner i stedet.

Gjest gjest1
Skrevet

En plass jeg bodde før hadde naboene gatefester på kvelden med barn som kunne gå, og picknick på dagen med bleieskift og skrål og skrik. Til slutt ble jeg så lei at jeg tok opp døra og tok bilder av dem.

Jeg sa ikke ett ord, men meningen var å sende bildene til styret.

De ga seg etter det og jeg ga f.. i om jeg var en outsider.

Det bråket de førte med seg, fikk sinnet mitt i kok.

Man måtte gå kanossagangen for å komme seg hjem...

Den samme gjengen hadde fester hos hverandre, med eller uten barn (de sov), og til høylytt musikk og diskusjoner.

Jeg ble ikke populær, men jeg ønsker ikke å være en populær og ok en. Jeg ønsker litt fred i nabolaget...

Men selvsagt godtar jeg at naboene har en fest i blant.

Skrevet

Selvsagt skal naboer få ha fest i blant, men her er det stort sett hver helg i sommer. Og jeg bor ikke i blokk eller noe slikt,men har naboene ganske tett alikavel.

Skrevet

Du trenger ingen unnskyldning for å ikke delta på festene, der står du helt fritt.

Er det noen som lurer på hvorfor kan du bare si at du ikke har lyst.

Gjest gjest1
Skrevet

Der jeg vokste opp er det en årlig gatefest, ikke hver helg...

Gjest Sodaso
Skrevet

Er det slik at alle festene ender opp i skrål og fyll?

I nabolaget vårt har vi koselige sammenkomser hos hverandre der vi drikker vin og øl, og griller mat og sånt, men det foregår i rolige former og folk har det gøy uten å legge støynivået unaturlig høyt.

Men føler du deg ukomfortabel med å gå på disse festene skal du jo ikke gjøre det. Kjør ditt eget løp og ikke føl deg presset til å gjemme deg bort eller å finne på unskyldinger. Er det noen som spør så bare si det som det er at du ikke liker å gå på fester. Eller noe i den dur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...