Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Virvel
Skrevet (endret)

Ja, den er for fet/uren hud. Skjønner at det kan høres bakvendt ut å pøse på med olje på hud som allerede (tilsynelatende) har mer enn nok av det, men det hjelper faktisk utrolig bra. Huden roer seg ned og du blir mindre blank i ansiktet.

Når du bruker Dr Hauschka skal du ikke bruke noen krem om natten, kun rens og ansiktsvann. I perioder kan du imidlertid bruke en av hudkurene (vet mange gjør det når årstidene skifter).

Endret av Virvel
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville ikke brukt den normaliserende oljen på hud som ikke er fet, for da kan du bare risikere å tørke ut huden din.

Jeg har tørr hud, men når jeg bruker Hauschka, bruker jeg ingenting om kvelden, annet enn en sprut ansiktsvann (og noen ganger øyenkrem). Det føles rart i begynnelsen, men ser ut til å gjøre underverker for huden.

Skrevet

Går det an å bruke en for normal og sensitiv hud om kvelden kanskje?

du skal i utgangspunktet ikke bruke noe annet en rense og ansiktsvann på kvelden, det er litt av tanke bak hele serien at huden ikke skal få for mye produkter og få bruke natten til å jobbe selv.

skal du bruke noe på kvelden så bruk kur som er beregnet spesiellt for nattesbruk.

Gjest Gjest
Skrevet

å ja. så dr. hauschka har en sånn filosofi, ja?

litt annerledes. ble litt skeptisk til dette men kanskje jeg skal prøve. da får jeg vel gå til innkjøp av rens og alt og en kur til natta.

takk :D

Skrevet

jeg ville prøvd likevel, vet om folk som har slitt med hud og som har fått mye bedre hud etter at de begynte med dr.H, selv om det innebærer å ikke bruke like mye produkter til enhver tid.

det de vel mener er at når du med andre må bruke kremer både morgen og kveld, så slutter huden å jobbe selv, og du blir enda mer avhengig av å tilføre produkter. huden skal jo i utgangspunktet kunne jobbe mye selv, og regulering av for tørr eller for fet hud, skulle huden kunne gjort noe med selv dersom vi ikke tilføyde det ene produktet etter det andre som gjorde at huden ikke trengte å jobbe likevel.

jeg har tørr og sensitiv hud, før jeg brukte dr.h var jeg stiv og tørr og flassete etter en dusj om jeg ikke smurte meg, det er jeg ikke lenger. jeg kan fint bruke rensemelka og ansiktstonicen på kvelden og ikke noe annet, og jeg blir ikke verken stiv eller stram i huden lenger selv om jeg ikke smører på noe fuktighetsgreier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...