Eliza Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 I går kjøpte jeg et par Vagabond ballerinasko - veldig fine, og de kjentes veldig gode ut i butikken. Men så begynte jeg å gå litt i dem, og fant etterhvert ut at de gnagde både her og der. Er jo for sent å bytte dem nå (dumme meg - skulle jo absolutt ha dem på hjem fra butikken), så jeg må bare prøve å gjøre det beste ut av det. Er det noen som har gode tips til hvordan jeg kan gå dem inn? De er i skinn, så jeg kan jo alltids prøve "fylle-dem-med-vann-metoden"... Føler meg bare såååå teit som har kjøpt vonde sko - men man skal vel lide for skjønnheten, er det ikke det man sier?
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Dersom de gnager fordi de er for trange, så kan du ta dem med til butikken og be dem om å blokke dem ut.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Alltid når jeg kjøper nye fotballsko så dusjer jeg med de for å forme de etter føttene..
Little sister Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 Jeg har gjort samme tabbe som deg, så følger med her. Blir dyrt å bruke gnagsårplaster hver gang jeg skal ha de på.
Sarah Salamander :-) Skrevet 13. juni 2006 #5 Skrevet 13. juni 2006 Jeg følger også med i spenning. Akkurat samme sko og samme problemet... også VAGABOND da som liksom skal være ekstra bra... ser ut til at de har en del missfornøyde kunder
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #6 Skrevet 13. juni 2006 Jeg har kjøpt de samme skoene og opplevd det samme! I butikken kjentes de gode nok ut, og vagabond er et merke jeg alltid har vært fornøyd med, så hvorfor ikke. Tenkte at de ble "perfekte" etter at jeg fikk formet de, iom. at de er i skinn... neida! Hos meg gnager de foran hvor skinnet starter, og litt øverst på hælen(som om de går litt innover i avslutningen). Arrrrg!
Arkana Skrevet 13. juni 2006 #7 Skrevet 13. juni 2006 Man kan få kjøpt en spray på skobutikker som man bruker på skinnsko slik at de utvider seg litt og ikke gnager. Lurt å spraye og gå med dem hjemme først.
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2006 #8 Skrevet 13. juni 2006 Ikke mobb Vagabond! Jeg har også kjøpt ballerinasko derfra (de med sølvfarget broderi), og i tillegg noen andre sko som er en slags mokasiner med dusk og ca 8 cm høye hæler. Begge to passer min fot perfekt!
Eliza Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #10 Skrevet 13. juni 2006 Jeg har kjøpt de samme skoene og opplevd det samme! I butikken kjentes de gode nok ut, og vagabond er et merke jeg alltid har vært fornøyd med, så hvorfor ikke. Tenkte at de ble "perfekte" etter at jeg fikk formet de, iom. at de er i skinn... neida! Hos meg gnager de foran hvor skinnet starter, og litt øverst på hælen(som om de går litt innover i avslutningen). Arrrrg! ← Yepp, er akkurat der de gnager hos meg også! Tror bare jeg må fukte dem med vann og hale og dra litt i dem... Jeg har også vært kjempefornøyd med Vagabond før, men akkurat denne skoa var litt "lur"...
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2006 #11 Skrevet 13. juni 2006 Mine gnagde faktisk også litt der framme helt i begynnelsen, men det gav seg etter 2-3 dagers bruk, så kanskje det er håp for flere?
droopseley Skrevet 13. juni 2006 #12 Skrevet 13. juni 2006 Håper det, for jeg liker skoen sånn estetisk, i tillegg er skinnet mykt og behagelig der hvor det ikke er sydd. Rart vi er så mange som har samme erfaring med den sorte ballerinaen!
Gjest LilSweetie Skrevet 13. juni 2006 #13 Skrevet 13. juni 2006 Har ingen lure triks (i motsetning til mange over!) men min erfaring er at det gir seg etter noen dager. Hvis du er hjemme en dag kan du gå med dem inne, for å venne føttene til dem og ta dem av og på ettersom du orker. Og ikke begynne med å gå med dem på varme dager, siden føttene "eser" litt da. Ellers synes jeg det hjelper å ha på seg helt tynne nylonstrømper de første par dagene
Gjest Virvel Skrevet 13. juni 2006 #14 Skrevet 13. juni 2006 Mine ballerinasko gnagde som et helvete i starten, men det gikk seg til etterhvert, og til slutt ble de så gode å gå i at jeg gikk dem helt i filler.
Gjest Rognebær Skrevet 13. juni 2006 #16 Skrevet 13. juni 2006 Det kan også hjelpe veldig å bruke gnagsårstiften fra Compeed! Du får den på apoteket, den er som en veldig myk stearin som legger seg som et usynlig belegg på huden. Det er bare å gni på litt der det gnager, så vil det minske friksjonen. Men prøv også å gå dem inn med vann i!
Gjest Cosmic Girl Skrevet 13. juni 2006 #17 Skrevet 13. juni 2006 Gjør som Arkana sier. Kjøp spray! Funker som bare det...
Gjest -eline- Skrevet 13. juni 2006 #18 Skrevet 13. juni 2006 Har et par søte blå ballerinasko som jeg kjøpte i Barcelona for noen år siden (falt pladask for de selv om de egentlig var for dyre...), de sitter godt på foten den første timen, men etter det så gnager de som bare det! De er ikke for trange, de bare sitter ikke godt nok på foten, de er over 3 år gamle og ser fremdeles nye ut siden jeg knapt har fått brukt de Noen tips?
Dina Skrevet 14. juni 2006 #19 Skrevet 14. juni 2006 Jeg har samme problem med et par Puma ballerinasko i skinn som jeg nettopp kjøpte! De var svindyre, så jeg MÅ bare få utvidet skinnet litt....
Lib Skrevet 14. juni 2006 #20 Skrevet 14. juni 2006 Alle Bianco butikker selger en spray som heter Leather Stretch som er perfekt til å utvide sko. Du sprayer inni og utenpå skoen, og går med de. Sprayen i kombinisasjon med varmen fra føttene dine får skoene til å utvide seg ekstra fort. Sprayen koster kr 70.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå