Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Jeg vurderer å starte en nettside som jeg helst ikke vil alle skal kunne spore opp eier av (og før noen spekulerer, nei, det er ikke noe ulovlig, men relatert til psykiske problemer, og jeg kan av ulike årsaker ikke vare “offentlig syk”). Klart jeg kan bruke noen av de utallige gratissidene rundt omkring, men jeg vil gjerne ha en litt mer “proff” side og en kort og grei link. Så om jeg kjøper et domene via domeneshop eller noe slikt, vil da alle kunne finne ut at jeg eier ……….com? Eller er det kun eieren av domeneshop og politiet som kan finne den informasjonen?
Gobi Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Nja, tror ikke det er helt enkelt. Det meste av informasjon blir gjort tilgjengelig, men man kan jo høre med den enkelte ISP om de har noen spesielle 'alternativer' for å skjerme sånne ting. Du kan for eksempel finne en god del info om hva som gis ut på denne siden: http://www.rietta.com/whoisweb/ (siden er på engelsk) .
Azi Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Det er bare å redigere bort adressen din etter du har registert deg. Eller så kan du gjemme infoen ved litt ekstra betaling. Slike ting skal stå opplyst der du kjøper domene navn!
jordbær Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 Men hvis det f.eks. er et *.no-domene, vil foretaksnummer vises.. og det kan lett spores.
Gjest ArneP Skrevet 13. juni 2006 #5 Skrevet 13. juni 2006 For .no adresser er det ikke mulig å skjule eier, men for .info, .com, .net og .org kan man hos mange registrarer velge å vise registrarens informasjon i stedet for sin egen i whois. eks Go daddy (en av de største registrarene)
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #6 Skrevet 13. juni 2006 Hehe, kjøpe/registrere domene via engelsk nettside? Vel, hvorfor ikke, jeg har en ordbok her et sted Takk for hjelpen, nå får jeg se om jeg får det i gang i løpet av året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå