Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 .. kan et forhold fungere da? Hva ser dere på som viktige plattformer i et samliv? Hvor mange kompromiss går det an å leve med? Min kjære skal jobbe utenlands noen måneder, og derfor trenger jeg å avklare litt hva vi tenker om fremtiden før han reiser. Vi er voksne (i begynnelsen av 30-årene), har vært sammen i halvannet år. Han har dumpet meg før, og derfor er jeg livredd for at det kan ta slutt igjen om han føler seg presset….. Har bare lyst til å ha det hyggelig de siste ukene før han drar! Men skal vi være sammen resten av livet er følgende litt vanskelig å takle: Han vil på sjekkesteder på byen hver helg uten meg.. Dette har jeg levd m til nå, men føler meg utrolig utilstrekkelig som kjæreste når han trenger bekreftelse fra andre hver helg. Han har null interresse av familierelasjoner. Jeg har etter halvannet år ikke møtt hans søster m familie som bor 2 mil unna. Ble ikke bedt i hennes bryllup (hadde vært sammen 1 år da). For en uke siden ble jeg ikke bedt m på familiemiddag (m søs&fam og moren deres). Jeg var like i nærheten, og hintet om at jeg kunne stikke innom restauranten de satt på, men det gikk ikke. Han blir av og til med på ting m min familie, men gir uttykk for at det er for å få goodwill. Personlig mener jeg det er viktig og også hyggelig å holde kontakt med nærmeste familie. Han trenger mye frihet. Vi er kun sammen hos ham, og selv etter litt hinting siste månedene har jeg ikke fått låne nøkkel. Ville aldri låst meg inn uten at han visste det, men det er utrolig upraktisk å måtte vente til han er hjemme hvis jeg skal sove hos ham. Siste ukene før han drar kunne jeg godt tenke meg å sove hos han nesten hver natt, men forstår på ham at han ikke vil det. Kan vi noensinne bo sammen da? Om han syns 4 netter sammen per uke er nok nå? Likevel har vi det fantastisk fint sammen på mange måter, og er glad i hverandre. Noen som har erfaringer med kjærester som ”ligner” på min??
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Beklager, men det virker ikke som han er ute etter et seriøst forhold. Tror jeg ville tatt en seriøs samtale med han og funnet ut hva han tenker. Så lenge han ikke vil la deg hilse på familien eller at du skal være der for mye før han reiser kan han ikke være helt klar. Min kjære tok meg med i sin søsters bryllup etter ca to måneder... til deg. Kanskje greit å få snakket ut med han. Høres ut som du ønsker noe mer seriøst, og da kan du ikke bruke år på en mann som ikke vil forplikte seg...
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Han han sagt at han kan tenke seg at vi flytter sammen når han kommer hjem om noen måneder. Tror han syns vi har det kjempefint sammen nå, og vi ses jo i snitt en 4 netter i uka. Likevel blir det så skjevt når jeg helst vil sove der hver natt nå vi har en aktiv fritid så det er ikke snakk om å henge oppå hverandre hele tiden.
Gjest 2324 Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 Vil bare kommentere en ting. Det at du ikke blir invitert i bryllup og slikt er kanskje ikke så rart når dere ikke bor sammen, og du ikke ellers har et nært forhold til søsteren. Vet om mange som kutter ut hvis det er snakk om "bare" kjærester.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #5 Skrevet 13. juni 2006 syns heller ikke han virker spesielt seriøs. Det er viktig at du tenker gjennom hva du kan leve med. Stille noen krav, og se om dere kan inngå kompromisser dere begge kan leve med. Hvis ikke, bør du vel avslutte forholdet selvom det kanskje føles brutalt.. Man kan ikke gå på akkord med seg selv et helt liv, det vil ikke funke for noen av dere.
Lilith Skrevet 13. juni 2006 #6 Skrevet 13. juni 2006 Vil bare kommentere en ting. Det at du ikke blir invitert i bryllup og slikt er kanskje ikke så rart når dere ikke bor sammen, og du ikke ellers har et nært forhold til søsteren. Vet om mange som kutter ut hvis det er snakk om "bare" kjærester. ← Jeg synes det er rart, men det er kanskje veldig forskjellig fra familie til familie og fra par til par Vet familien hans om deg?
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #7 Skrevet 13. juni 2006 Synes det er rart han vil flytte sammen med deg når han kommer hjem, men ikke vil se deg hver dag før han reiser. Men folk er forskjellige. Men litt merkelig at han vil ha "goodwill" hos din familie, mens du ikke får møte hans. Kan være enig i det med bryllupet, men synes kanskje det gjelder litt mer perifere gjester. Jeg ble som sagt i tidligere innlegg bedt med i bryllupet til min kjæres søster, mens jeg ikke tok han med i min kusines bryllup en måned seinere. Hadde litt med det å gjøre at synes en søsters bryllup er viktigere enn en kusines. Dessuten var ikke min søster bedt i min kusines bryllup, skulle jeg da komme draende med en som ikke en gang hadde hilst på brudeparet før... Kommer jo selvfølgelig litt an på størrelsen på bryllupet.
Gjest 2324 Skrevet 13. juni 2006 #8 Skrevet 13. juni 2006 Jeg synes det er rart, men det er kanskje veldig forskjellig fra familie til familie og fra par til par ← Det er det nok. Men jeg ville heller ikke invitert kjæresten til broren min i mitt bryllup om de bare hadde vært sammen i et år, og jeg knapt nok hadde møtt henne. Slik jeg forstod trådstarters første innlegg har hun jo heller aldri møtt søsteren, og da forstår jeg det enda bedre.
Gjest d'Arc Skrevet 13. juni 2006 #9 Skrevet 13. juni 2006 "Han drar på sjekkesteder hver helg." Der hadde nå jeg sagt stopp i hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #10 Skrevet 13. juni 2006 Det er det nok. Men jeg ville heller ikke invitert kjæresten til broren min i mitt bryllup om de bare hadde vært sammen i et år, og jeg knapt nok hadde møtt henne. Slik jeg forstod trådstarters første innlegg har hun jo heller aldri møtt søsteren, og da forstår jeg det enda bedre. ← Trådstarter her: Der er du kanskje mer lik min kjære enn meg. Jeg ville garantert invitert min søsters kjære om de hadde vært sammen et år. Om de så bare hadde vært sammen en måned så lenge det var et seriøst forhold, og hun ikke skiftet gutter hele tiden. Kjæresten min hadde vært singel i mange år før han møtte meg. Dessuten hadde det vært uaktuelt at min søster ikke har presentert en kjæreste for meg etter et helt år. Føles som om at syns det blir for seriøst å ta meg med på familiesammenkomster, Og da rimer det jo dårlig å snakke om en fremtid sammen....
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #11 Skrevet 13. juni 2006 .. vi er tross alt godt over 30, og har vært sammen halvannet år.
Gjest 2324 Skrevet 13. juni 2006 #12 Skrevet 13. juni 2006 Jeg skjønner godt at dette plager deg. Det hadde plaget meg også, men det er jo ikke så rart at familien hans ikke ser på dette som et seriøst forhold når de ikke har fått møtt deg en gang. Uansett, har du spurt rett ut hvorfor du ikke er presentert for familien?
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #13 Skrevet 13. juni 2006 Ja spurte i etterkant av bryllupet, og da sa han bare at jeg kjente jo ikke søstern hans. Han og søstern har ikke mye kontakt, så det må blir gjennom sånne "formelle" anledninger vi kan møtes tror jeg. Har ikke tatt det opp i forbindelse m middagen nå. Generellt tenker vi bare veldig forskjellig. Han syns det er merkelig å bli bedt med i famliesammenkomster av m meg, men henger litt hoderystende med...
Gjest 2324 Skrevet 13. juni 2006 #14 Skrevet 13. juni 2006 Hmm, hva med at du tar initiativ til å besøke/invitere søsteren og mannen, eller moren og faren hans en helg da? Tror du han hadde blitt med på det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå