Gå til innhold

Naboene mine synes jeg er merkelig

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sassy_*
Skrevet

Katten min er 4,5 mnd. og siden hun var 3,5 mnd har hun vært ute sammen med meg i bånd. Både for at hun skal bli kjent i nærmiljøet og fordi hun ikke er merket ennå.

Naboene mine kommer med bemerkninger om at "tør du ikke slippe katten", " er det ikke på tide at katten får være ute og farte alene, katter skal jo fly omkring".

Vi har et fellesareal omkranset av en hekk med gjerde utenfor, og der er det fristende å gå og plutselig kan hun være utenfor gjerdet og der kjører bilene. Hun får fly friere i parken i borettslaget, da tar jeg av båndet så hun kun har selen på. Hun har begynt å høre på meg når jeg bruker skarpstemmen når hun er på vei opp i et tre nå, sånn at jeg får stoppet henne før hun når toppen. Tre er nemlig veldig morsomt. :) Det er også først i det siste at hun har begynt å huske hvilken trapp og dør som er hennes.

Så naboene mener at jeg er merkelig, men det driter jeg i grunnen i for jeg ser på katten min hva den er klar for å gjøre. Den skal også med tid og stunder få lov til å fly ute, men først skal den merkes og lære seg hvor den bor og lære seg å adlyde stemmen min når jeg roper på henne.

Samtidig irriterer naboene seg over en annen nabokatt som flyr inn til dem så fort den ser en åpen dør, det slipper de med katten min foreløpig da.

Merkelige naboer. ;)

Å, det er så herlig med en katt i huset, har ikke hatt katt siden jeg var barn og da jeg endelig klarte å omvende samboeren så var gleden stor i heimen. Er det noe bedre enn å bli møtt med en malende katt om morgenen, å møte en som alltid er blid på morrakvisten. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor får hun ikke lov å klatre i trær?

Gjest Elfrida
Skrevet

Visse mennesker har mye glede av å vite bedre enn eierne hvordan man skal behandle både hunder, katter, unger osv. Sånn er det bare, og jeg foreslår at du prøver å heve deg over det.

Gjest Gjest_sassy_*
Skrevet
Hvorfor får hun ikke lov å klatre i trær?

Hun får klatre i trær, men ikke helt til topps fordi jeg har høydeskrekk og ikke tør å klatre etter for å få henne ned igjen. :) Hun få klatre så langt opp som jeg vet at hun klarer å komme seg ned fra selv.

Skrevet (endret)

Jeg må innrømme at synet av en katt i bånd ville ha slått meg som litt merkelig, men jeg hadde ikke kommentert det. :) Det viktige er jo om katten har det bra.

Endret av aislinn
Skrevet

jeg har sett mange med katter i bånd jeg, reagerer ikke på det lenger.

ofte er det innekatter/rasekatter som får lufte seg litt ute om sommern, da i bånd. i trafikkerte områder skjønner jeg godt at man ikke vil ha kattene sine flyende løs til enhver tid jeg.

hadde driti i naboene ja, du gjør det som passer best for deg og katten din, ikke hva naboene synes dere bør gjøre.

Skrevet

Syns ikke det er merkelig. Vi har en nabo med rase katt i bånd. Den er så morro. Den hører jo på eieren slik som hunder. Og når hunder må gå i bånd så hvorfor ikke katter. I går fikk jeg nesten en katt inn i huset. Irriterende. De legger jo fra seg visitkort over alt og. Uffe nei. Bånd høres fint ut

Gjest Gjest_sassy_*
Skrevet
jeg har sett mange med katter i bånd jeg, reagerer ikke på det lenger.

ofte er det innekatter/rasekatter som får lufte seg litt ute om sommern, da i bånd. i trafikkerte områder skjønner jeg godt at man ikke vil ha kattene sine flyende løs til enhver tid jeg.

hadde driti i naboene ja, du gjør det som passer best for deg og katten din, ikke hva naboene synes dere bør gjøre.

Jeg driter i det egentlig, katten min skal få være ute alene som andre katter etter hvert den også, når den har blitt merket og sterilisert. Jeg skal ha den med på ferie på fjellet i sommer og da synes jeg det er greit å få litt kontroll på den nå og at den syns det er ok med bånd innimellom ved senere anledninger.

Den skal ikke være innekatt som bare får luftet seg litt resten av livet heller, det er bare akkurat nå mens den er liten. Men noen skal alltid bry seg, og jeg tåler å være litt merkelig. :)

Gjest Gjest_*Anne*_*
Skrevet

Vi hadde også vår katt i bånd i starten.

Helt til han var kastrert, vaksinert og stor nok til å finne veien hjem på egenhånd.

Nå har vi en katt som holder seg i nabolaget, og kommer som en liten rakett når vi roper navnet hans (nesten som en hund :ler: )

Tror ikke han hadde vondt av å ta de første skritt ut i den store verden iført bånd og sele.

Gjest Gjest_sassy_*
Skrevet
Vi hadde også vår katt i bånd i starten.

Helt til han var kastrert, vaksinert og stor nok til å finne veien hjem på egenhånd.

Nå har vi en katt som holder seg i nabolaget, og kommer som en liten rakett når vi roper navnet hans (nesten som en hund :ler: )

Tror ikke han hadde vondt av å ta de første skritt ut i den store verden iført bånd og sele.

Det er sånn jeg ser på det også.

Skrevet

Med tanke på at unge katter heller ikke har utviklet retningssansen sin helt (visstnok er den fullt utviklet ved 6 - 8 mnd), er det jo i grunn bare bra at den ikke flyr rundt alene og roter seg bort.

Gjest gjest1
Skrevet

Er kjempelurt å lære/venne katten til å gå litt i bånd, angrer på at jeg ikke gjorde det da vi fikk pusen.

Det er praktisk på reise med tanke på lufting f.eks, på lengre bilturer.

Skrevet

Syns ikke du skal bry deg om hva naboene dine sier. Nå har jo katten blir vandt til å gå i bånd også.

Gjest Gjest
Skrevet
Visse mennesker har mye glede av å vite bedre enn eierne hvordan man skal behandle både hunder, katter, unger osv.

Eiere av barn? ;)

Gjest Gjest
Skrevet

hei

har hørt at i askim der går alle katter i bånd..

Gjest Elfrida
Skrevet
Eiere av barn? ;)

Jeg venta på den. Du skjønte nok hva jeg mente.

Skrevet

Synes heller ikke at det er rart å ha en katt i bånd. Jeg prøvde lære min katt det samme da han var liten, fordi jeg ville at hvis vi tok han med noen steder ville det vært fint å kunne ha han i bånd. Men jeg begynte for sent, så han godtok aldri det båndet.

Nei drit i naboers kommentarer og gjør det du synes er riktig. Din katt er jo liten også..

Skrevet

Jeg ser absolutt ingenting galt i gå med katten i bånd,så lenge den er komfortabel med det! det finnes mange "bedrevitende" rundt omkring og det er selvfølgelig både sårende og irriterende når de kommer med kommentarer. Ha katten i bånd med god samvittighet du! :)

Gjest Ninakanin
Skrevet

kos deg med pusen din!!!

Rare blikk og kommentarer vil man alltid få av naboer, hehe, iallefall jeg. Tror jeg er "hun rare med dyra". :ler:

Synes du høres ut som en god pusemamma!

Skrevet

Gjorde akkurat det samme den første sommeren med jentepusen min!

Som kattunger er de ikke så vare på veg og biler, men det ble hun da hun ble litt større..

Ikke bry deg om naboene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...