Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Barn og ungdommer har mange rare unskyldninger for ikke å gjøre det dem blir bedt om, eller bli hjemme fra skolen etc.! Det er fra de mest utspekulerte unnskyldningene til skikkelig avslørende unnskyldninger. Har dere noen episoder å komme med? Mulig denne passer best på snikk snakk?
Titti72 Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Når min datter halter fordi hun er "forkjølet" da spiller hun. Den går jeg ikke på. Hun får være hjemme når hn har feber og vise til ellers ikke.
Gjest Miloine Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 (endret) Når min datter halter fordi hun er "forkjølet" da spiller hun. Den går jeg ikke på. Hun får være hjemme når hn har feber og vise til ellers ikke. ← den var god Sønnen min på 15 denngangen 13, prøvde å slippe unna skolen ved å si at han da kunne ha middagen klar til meg når jeg komm hjem fra jobb! :klø: Da jeg hadde en fridag i forige uke stod jeg tidlig opp å satte meg for å sy ferdig en kjole på symaskinene. Da sønnen min stod opp, spiste frokost og lagde matpakke å klar til å gå til skolen, spurte han meg om han kunne være hjemme fra skolen for da kunne han hjelpe meg å sy kjolen Særlig han hadde gjort det (han har ledd selv av det etterpå, og gjett om jeg (humoristisk) har brukt det mot han) Endret 13. juni 2006 av Miloine
yvoesp Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 min 4- åring sier hun "dessverre er for utslitt" eller " jeg har ikke lært meg det enda" om jeg spør om noe, men egentlig er hun faktisk flink til å hjelpe. Helst for mye kanskje.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #5 Skrevet 13. juni 2006 Hun får være hjemme når hn har feber og vise til ellers ikke. Man kan jo ha en elendig allmenntilstand selv om man ikke har feber da. Men du ser vel når hun virkelig er dårlig og ikke...
Anglofil Skrevet 13. juni 2006 #6 Skrevet 13. juni 2006 Faktisk enig med deg gjest. Selvsagt er ikke jeg noen tilhenger av skulking, men jeg er litt som mamma og tenker at en fridag innimellom synes jeg forsåvidt er ok. Det måtte jeg ha på vgs. Og da var det kanskje snakk om 1 eller 2 dager i halvåret. Mye fordi jeg hadde det rett og slett jævlig på vgs og noen ganger hadde jeg rett og slett ikke ork. Hadde dager da jeg grudde meg noe sinnsykt til skolen og skolen gjorde meg rett og slett dårlig. Da sa mamma at jeg fikk lov til å være hjemme, noe jeg er glad for at jeg fikk lov til. Alternativet hadde kanskje vært at jeg hadde sluttet på vgs og det ville vært fryktelig dumt. Skal sies at jeg aldri tok meg en og annen dag fri før vgs, var faktisk aldri borte før og jeg har alltid hatt gode karakterer og vært pliktoppfyllende. Mvh Yvonne
momo Skrevet 13. juni 2006 #7 Skrevet 13. juni 2006 Jenta mi på nesten 5 er for liten til og rydde rommet sitt, når jeg spør. Ellers er hun stor nok til og gjøre det meste.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2006 #8 Skrevet 13. juni 2006 min 4- åring sier hun "dessverre er for utslitt" eller " jeg har ikke lært meg det enda" om jeg spør om noe, ← *fnis* Hvem har hun det fra da?
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #9 Skrevet 13. juni 2006 Da jeg hadde en fridag i forige uke stod jeg tidlig opp å satte meg for å sy ferdig en kjole på symaskinene. Da sønnen min stod opp, spiste frokost og lagde matpakke å klar til å gå til skolen, spurte han meg om han kunne være hjemme fra skolen for da kunne han hjelpe meg å sy kjolen Særlig han hadde gjort det (han har ledd selv av det etterpå, og gjett om jeg (humoristisk) har brukt det mot han) ← For en spontanunnskyldning for å slippe i siste liten
Titti72 Skrevet 13. juni 2006 #10 Skrevet 13. juni 2006 Man kan jo ha en elendig allmenntilstand selv om man ikke har feber da. Men du ser vel når hun virkelig er dårlig og ikke... ← Ja, jeg kjenner henne godt nok til å vurdere om hun er syk eller ikke. Det er på skulkedagene hun halter, aldri ellers.
Missbumblebee Skrevet 13. juni 2006 #11 Skrevet 13. juni 2006 Dattera til ei venninne kom med "jeg jobber ikke her!!!!!", hver gang hun ble spurt om å gjøre noe.. Da var hun rundt 4 år tror jeg. Holdt på å le meg hjel hver gang!
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #12 Skrevet 13. juni 2006 Jeg var på ferie hos moren til ekssamboer. Lillebror på 14 år bodde hjemme. Moren var syk så jeg sa at vi fikk gjøre litt husarbeide. Han kunne vaske opp forelso jeg. "Sorry, men jeg er allergisk for dampen av oppvaskvannet" Jeg spruter ut i latter og han ble dødelig fornæmet.
Gjest Gjest1 Skrevet 13. juni 2006 #13 Skrevet 13. juni 2006 Her i huset får jeg høre at min datter "føler seg som en hushjelp" når hun må gjøre noe. Som for eksempel å sette tallerkenen på benken etter hun har spist, rydde sammen skolesaker og sånt. Hun er ti, og det merkes godt at humøret er et annet enn når hun var syv...
Orestes Skrevet 14. juni 2006 #15 Skrevet 14. juni 2006 Tja, jeg kjenner jo en som tilfeldigvis må på do hver jævla gang han blir bedt om noe.
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2006 #16 Skrevet 14. juni 2006 Den eneste unnskyldningen for å slippe unne å gjøre husarbeid hjemme med, var at jeg måtte gjøre lekser. Jeg gjorde ikke mye husarbeid i min ungdom, men jeg fikk sabla gode karakterer av latskapen min.
Gjest Ninakanin Skrevet 14. juni 2006 #17 Skrevet 14. juni 2006 Hun ene jeg er tante til har "eh..jeg føler meg ikke helt god.." som standardsvar Men mamma er faktisk kuulere, hun gjør aldri noe selv. En gang ropte hun meg inn fra stua og inn på kjøkkenet (jeg spiste i stua), ropte og ropte. Da jeg kom inn satt hun ved bordet og ba meg trekke for gardinet som var 50cm ifra henne, fordi "jeg har en lidelse i skulderen". ?!?! Hun hadde jo ikke det!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå