Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst til å ta med baby (6 mnd) ut på litt lengre turer og har begynt å se på ulike bæresystemer for dette. Vil gjerne høre andres erfaringer, er en sele som for eksempel dette egnet for langtur, eller er den klassiske bæremeisen best?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Den ser ut til å ligne på en sele som heter ”Ergo”. Ergo-selen er helt klart egnet til lengre turer. Jeg vil faktisk påstå at den er bedre enn en bæremeis både for deg og babyen, da babyens vekt fordeles bedre, siden den sitter tettere inntil deg enn den gjør i en meis. Meiser anses dessuten ikke som egnet til bæring av babyer som ikke sitter selv.

Gjest Gjest
Skrevet
Vi har lyst til å ta med baby (6 mnd) ut på litt lengre turer og har begynt å se på ulike bæresystemer for dette. Vil gjerne høre andres erfaringer, er en sele som for eksempel dette egnet for langtur, eller er den klassiske bæremeisen best?

Som hun ovenfor vil jeg anbefale Ergo, du finner de her:

http://www.babyslynga.no/ergo.htm

Jeg har ikke barn selv, men har kjøpt Ergo i presang til både venner og familie med barn, og de er alle storfornøyd.

Skrevet

Vi solgte Bæremeisen vi hadde kjøpt da vi fikk Ergoen. Vi er kjempefornøyd med den. Begynte å bruke den da sønnen vår var rundt 8 mnd, og bruker den fortsatt. Han er 1,5 år nå. Ergoen fåes kjøpt i Norge gjennom www.babyslynga.no

Papatum er samme prinsippet som Ergoen. Jeg tror de er like gode. Jeg ser at Papatum har breiere magebelte - det gir kanskje enda bedre støtte for bæreren. www.alveslottet.no selger Papatum i Norge. Jeg angrer ikke et sekund på at vi valgte bæresele framfor Bæremeis. Bæremeisen er tung i seg selv, og det at barnet sitter mer ut fra kroppen din, gjør at det er mye tyngre å bære i meis. Ungene sitter kjempefint i bæresele!

Skrevet (endret)

Kjenner flere som bruker Meitai mye.

Hvis du vil vite masse og alle mulige bæreanretninger - vet jeg ei som har et eget bæreforum... Tettinntil

Der kan du lese erfaringer og se bilder av diverse....

Endret av *Emma*
Skrevet

Fåes Ergo kun kjøpt på disse nettbutikkene eller er de i butikk også?

Skrevet
Fåes Ergo kun kjøpt på disse nettbutikkene eller er de i butikk også?

Disse kan bare kjøpes over nettet. Men hvis du vil se på en før du kjøper, anbefaler jeg deg å kikke på forumet tettinntil som er vist til over. De arrangerer hele tida bæretreff over hele landet. Blant annet skal det være ett nå førstkommende fredag i Oslo, og det er mange som har slike seler - så du kan helt sikkert få prøve en.

Men jeg har handla masse på både babyslynga og alveslottet, og de sender avgårde kjemperaskt. Jeg får som regel det jeg bestiller innen ei uke.

Skrevet

Men er du sikke rpå at den passer da? At den er stor/liten nok?

Skrevet
Men er du sikke rpå at den passer da? At den er stor/liten nok?

Jeg ville maila med dem og spurt jeg. Begge stedene er de raske til å svare. Oppgi størrelsen din og størrelse på barnet, og så har du jo returrett om det skulle være helt feil. Ergoen passer både meg og mannen. Jeg er 174 høy/str Medium, han er 190 høy/90 kilo. Man kan dessuten få kjøpt en belteforlenger hvis man har litt ekstra rundt livet ;). Men vi har ikke trengt den.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...