Gjest KarPå32 Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Akkurat nå er ikke mitt 8 år gamle forhold på topp. Min samboer sliter med å finne inspirasjon i jobben (hun trives i jobben, men er nedi en dal nå) og siden vi har en sønn på 5 år handler det meste om rutine og logistikk. Vi har ikke mange muligheter når det gjelder barnevakt siden besteforeldre bor 1 og 2 timer unna, så det er litt prosjekt å fikse det, det går, men dere skjønner... Hennes sinnstilstand påvirker naturligvis meg, men det er nå en gang slik at når en er nede, må/bør den andre være oppe, hvis ikke er det dømt. Slik oppmuntrer man hverandre. Saken er at jeg gjerne vil muntre henne opp, gjøre noe som får henne glad, og jeg trenger råd. Gjerne romantikk, gjøremål, overraskelser eller bare småting som kan gjøre dagen litt lettere for henne. Hun er forresten 33 år og vi bor i Oslo. Kom med alle råd som kan gjøre en trist pike glad! Liker ikke å se henne slik og stemningen blir dum. Også må jeg innrømme at jeg ikke er verdens flinkeste til tingene jeg spør om her.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 På en solrik dag kan du ta med et teppe, en kurv med god mat og vin og invitere henne på piknik. Har dere ikke noen venner som kan ha sønnen deres en time og to, eller noen av kameratene hans fra barnehagen? Inviter henne med på en god middag. Kjøp blomster til henne på en helt vanlig dag, kjøp en gave til henne. Gavekort på klær? Ta en liten helgetur dere tre sammen. Lag favoritt middagen hennes. Hjelp henne med rutinearbeidet hjemme, hvis det er hun som har ansvar for noe av dette (eks. klesvask, rydding, vasking osv.) Ingenting er mer demotiverende enn et rotete hus når man kommer hjem fra en strevsom dag på jobb. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Hva med å la henne komme hjem til et nyvasket hus, der du møter henne i døra og sier: middagen er klar og står på bordet. Nå tar jeg med meg sønnen vår slik at du kan få noen timer for deg selv og bare slappe av..... Dersom min mann hadde gjordt det mot meg hadde jeg vært overlykkelig!!!! Som overarbeidet småbarnsmor er det faktisk slike ting som betyr noe og er veldig deilig.
Rannva Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 Hva med å la henne komme hjem til et nyvasket hus, der du møter henne i døra og sier: middagen er klar og står på bordet. Nå tar jeg med meg sønnen vår slik at du kan få noen timer for deg selv og bare slappe av..... Dersom min mann hadde gjordt det mot meg hadde jeg vært overlykkelig!!!! Som overarbeidet småbarnsmor er det faktisk slike ting som betyr noe og er veldig deilig. ← Denne var super. Eller send henne (evt samarbeid med en venninne av henne) på spa-weekend!
Nabodama Skrevet 13. juni 2006 #5 Skrevet 13. juni 2006 Fine forslag ovenfor. Når jeg har frustrasjoner i forbindelse med jobben, og er litt nede pga det, synes jeg det er så godt når mannen min spør hvordan jeg har det, og at vi kan ta en god prat om det. Da opplever jeg ham som en støtte for meg, og alt føles litt lettere etterpå. Å møte forståelse hos ham, interesse for hvordan jeg har det osv er fint!
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #6 Skrevet 13. juni 2006 Veldig for den med å vaske huset. Ingenting er bedre når du er sliten. Men en helgetur gjør nok også godt. Kanskje en tur bare dere to, så dere får litt tid til hverandre. Hun trenger deg nå. Gi henne en god og fortell at du setter pris på henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå