Gjest uinnlogget Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Hva ville dere gjort? Jeg fikk besøk av en jeg har hatt et forhold til i to år som har dame. Han lå over hos meg en natt sist uke, men jeg ville ikke ha sex med han. Da han sov, så jeg at en femhundrelapp hadde ramlet ut av lomma hans, og jeg stakk den mellom noen klær som lå på gulvet. Jeg vet at han har oppdaget det, fordi han har ringt meg tre ganger og sendt sms om at jeg må ringe han. Men han vet at jeg ikke alltid er tilgjengelig på mobil når jeg er på jobb og at jeg ikke alltid er villig til å svare han. Han er veldig rik og han har kostet meg endel penger. Han spiser her, sover her, dusjer her og tar alt som en selvfølge. Jeg skal lage middagen også, men det hender at han har handlet inn litt mat. Jeg trenger de pengene og føler at jeg har litt rett på dem, men han har oppdaget det. Han kan ikke være sikker på at jeg har tatt dem eller om han har mistet dem, så jeg kan nekte eller jeg kan si at de lå blant tøyet på gulvet ved senga og at jeg fant dem... Jeg er sint på han som er utro og på meg selv som orker være den andre kvinnen og jeg tror det var grunnen til at jeg la seddelen blant tøyet i håp om at han ikke skulle oppdage noe eller tro at han har mistet den på byen. Jeg tenkte også helt ulogisk at hvis jeg ble tatt som tyv, så blir jeg kvitt han og livet mitt blir enklere. Men jeg vil ikke være noen tyv. Jeg vet at noen vil hevde at jeg er en konetyv, men nå spør jeg om noe annet. Hva skal jeg gjøre? Jeg blir nødt til å ringe han, og han vil tro meg om jeg sier at seddelen lå blant klærne mine ved senga. Han vet at jeg strør rundt meg med klær og magasiner på soverommet. Jeg har ikke noe lyst å kontakte han og han vet at jeg ikke alltid svarer når han ringer. Jeg har lyst å beholde pengene og la han tro hva han vil. Han har ikke noe behov for den seddelen. For han er det småpenger. Men jeg har ikke lyst å være tyv selv om han tar alt som en selvfølge.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Jeg ville aldri nedverdiget meg selv til å være nummer to. Jeg ville aldri drevet på med en mann som behandlet meg så jævla dårlig. Jeg ville aldri tatt andres penger uansett.
razmatazz Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Gi tilbake pengene og kvitt deg med typen! Det er tydelig at du ikke er i noen optimal situasjon som nr 2 og det høres ut som om du egentlig skjønner at forholdet ikke er liv laga.
Gjest Bellatrix Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 Jeg er sint på han som er utro og på meg selv som orker være den andre kvinnen og jeg tror det var grunnen til at jeg la seddelen blant tøyet i håp om at han ikke skulle oppdage noe eller tro at han har mistet den på byen. Jeg tenkte også helt ulogisk at hvis jeg ble tatt som tyv, så blir jeg kvitt han og livet mitt blir enklere. Men jeg vil ikke være noen tyv. Jeg vet at noen vil hevde at jeg er en konetyv, men nå spør jeg om noe annet. Hva skal jeg gjøre? Jeg blir nødt til å ringe han, og han vil tro meg om jeg sier at seddelen lå blant klærne mine ved senga. Han vet at jeg strør rundt meg med klær og magasiner på soverommet. Jeg har ikke noe lyst å kontakte han og han vet at jeg ikke alltid svarer når han ringer. Jeg har lyst å beholde pengene og la han tro hva han vil. Han har ikke noe behov for den seddelen. For han er det småpenger. Men jeg har ikke lyst å være tyv selv om han tar alt som en selvfølge. ← Skal han straffes for at du er sinna på deg selv? At han er utro har du grunn til å være sinna på, men så lenge det er du som er utro med han har også du et ansvar. Du vil han skal tro du er tyv for å bli kvitt han? Er det ikke bedre for dere begge om du bare sier i fra at dette "forholdet" vil du ikke fortsette i? Så til det du spør om. For det første skulle du ikke tatt pengene. Spiser han mye av din mat får du spørre om penger. At han er rik er ingen unnskyldning for at du skal stjele fra han. Hva du skal gjøre nå? Nå skal du ringe han og si at du tok seddelen fordi du føler at han har brukt veldig mye av dine penger, og så skal du si at du vil avslutte hele greia.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #5 Skrevet 13. juni 2006 Jeg ville svart ham nå og hørt hva han ville. Om det er pengene han spør etter hadde jeg sagt at jeg fant dem blant klærne. Han er ikke verdt 500 kroner. Om det skulle vært noe burde du og hans dame delt et par millioner
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. juni 2006 #6 Skrevet 13. juni 2006 Jeg spør her fordi jeg ikke vil være hverken tyv eller elskerinne og jeg trenger ingen moralpreken om hvor forkastelig det er å være nummer to. Men nå spurte jeg om den seddelen og ikke om min rolle som nummer to. Jeg vet vel innerst inne at jeg vil gi han pengene, for selv om jeg har vært nummer to i to år så er jeg ikke noen tyv men jeg føler meg som en nå! Pengene er dessuten brukt opp. Da han dro til dama si før helga, gikk jeg ut på byen med noen venninner. Jeg får ikke lønn før om to dager så jeg må låne penger for å betale han tilbake. Jeg vet at han er i byen nå fordi han ringte meg tidlig i dag, men jeg har ikke tatt telefonen. Han vet at jeg ikke alltid svarer når han ønsker kontakt med meg så det er ikke sikkert det gjelder pengene, men siden jeg har brukt dem opp og ikke før lønn før om to dager så føler jeg meg som en tyv og det er en ekkel følelse. Jeg får låne av en venninne, og det virker jo ikke rart at jeg ikke har ringt han for det kan jeg aldri gjøre når han er hjemme. Men jeg er enig med gjest. Både jeg og dama hans burde fått noen millioner hver i fallskjerm prosentvis fordelt etter antall år vi har vært sammen med han og latt han sitte der med pengene sine. Jeg bruker mer penger når han er hos meg. Jeg kjøper maten hjemme. Selv om han ber meg ut på byen og spanderer middager jeg aldri ville hatt råd til selv, så føler jeg at jeg må bidra med mat her hjemme for at jeg ikke skal føle meg som en prosituert. Jeg vil helst være ærlig mot han og si at jeg fant pengene og at de fristet meg så mye at jeg brukte de opp, men at han skal få de når jeg får lønn. I perioder har jeg ikke lyst å møte han for jeg prøver å gjøre meg fri fra han, så jeg ville helst overført pengene over konto men da blir kanskje dama hans mistenksom.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. juni 2006 #7 Skrevet 13. juni 2006 Jeg tok motet til meg og ringte han og han kommer innom etterpå. Han sa ingenting om pengene, men det nedlater han seg heller ikke til å gjøre, men jeg vil fortelle han at jeg fant en seddel...eller vil jeg? Han kjenner meg og vil forstå meg. Jeg er jo kone nummeret to. (burde hatt stempel på panna og jødestjerne?) Men kanskje jeg får høre, men jeg vet at han ikke vil nevne penger og da sier jeg ingenting. Han har så det holder og er mer edru nå midt på dagen enn på morgenene. Dessuten vet han at jeg er diskret og til å stole på ellers... Men jeg vil ut av dette forholdet selv om kjemien stemmer. Når han sier han kommer etter jobb, betyr det at jeg skal være kone nummer to. Jeg kan nekte, men jeg er ikke forelsket og fasinert av han av ingen grunn. Men å være kone nummer to, er ikke noen drøm. Ikke så lenge så mange av dere ser på meg som en vulgær hore.
Amalie_85 Skrevet 13. juni 2006 #8 Skrevet 13. juni 2006 Uff, du har det ikke så lett. Men jeg ser ikke stygt på deg. Men jeg forstår ikke helt hvorfor du gjør dette mot deg selv egentlig. Er jo egenltig han som er dum som er utro. Du er jo ikke den som er utro. Selv om jeg ikke ville lagt meg borti en som hadde hatt ei anna. Men det er jo meg. Men lykke til da. Får fortelle oss hva han sier da.
mari Skrevet 13. juni 2006 #9 Skrevet 13. juni 2006 håper alt blir bra med deg! det høres ikke ut som du har det helt godt for øyeblikket!
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #10 Skrevet 13. juni 2006 Synes ikke du skal nedlate deg til å stjele når du i utgangspunktet også føler det negativt med å være nummer 2. gjør som du sa, innrøm at du fant pengene og har brukt dem, men han kan få de tilbake når du får lønn. Snakk med han om hvordan du føler det. Jo lenger du blir i dette forholdet, jo mer såret vil du bli hvis han fortsatt vil være sammen med kona... Har vært i noe av samme problemstilling selv, ikke når det gjelder penger, men å være nummer 2. Til slutt fant jeg ut at vil jeg være sammen med en som kan være utro mot dama i så lang tid uten å se ut til å plages av det... Han kan jo like gjerne være utro mot meg hvis vi ble sammen. Fant meg en annen gutt jeg, og har det helt topp med han... til deg, håper du finner ut av det. Men synes du kan spørre om han kan spleise litt på middag hvis han har mye penger mens du stort sett er blakk. Et spørsmål til, hvordan kan kona ikke ha oppdaget dette? Det virker som du ser han ganske ofte...
Gjest splæsj Skrevet 13. juni 2006 #11 Skrevet 13. juni 2006 Jeg skal ikke si hva som er galt eller riktig, men at du skal lytte til samvittigheten din. Dersom samvittigheten din sier at han er en dust, og at du skal kose deg med pengene, så gjør det. Og dersom samvittigheten din sier at dette er feil og at du ikke burde ha gjort det, så lever dem tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #12 Skrevet 13. juni 2006 Men å være kone nummer to, er ikke noen drøm. Ikke så lenge så mange av dere ser på meg som en vulgær hore. ← Du er ikke litt vel sensitiv? Det var da ingen her som kalte deg en vulgaer hore??
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #13 Skrevet 13. juni 2006 Først en kommentar til at du mener du og konen hans fortjener å dele millioner. Det gjør DERE ikke, HUN derimot fortjener det. Hvorfor skulle du fortjene penger? Du har selv rotet deg oppi dette her. Alle må ta ansvar for sine egne handlinger. At han har mye penger rettferdigjør ikke på noen måte at du stjeler fra han! Han har helt sikkert tjent disse pengene på ærlig vis. Tar du pengene så er du en simpel tyv. Ingenting rettferdiggjør å stjele... Jeg tror du innerst inne vet at du vil levere tilbake pengene, det var vel derfor du skrev her? Eller vil du at vi skal si du skal ta pengene?
Gjest d'Arc Skrevet 13. juni 2006 #14 Skrevet 13. juni 2006 Jeg synes verken du eller mannen fortjener den 500-lappen. Kast både lappen og mannen.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #15 Skrevet 13. juni 2006 Jødestjerne i panna!??!!! Håper du er klar over at 6 millioner jøder ble utryddet under 2. verdenskrig og at dette ikke er et utrykk man bruker for spøk eller tar lett på? Beklager digresjonen, men ble utrolig provosert. Sier vel bare litt om trådstarters intellektuelle nivå dette.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 13. juni 2006 #16 Skrevet 13. juni 2006 Jeg rettferdiggjør ingenting. Men hva om jeg også fikk barn? Jeg ville valgt abort men hva om jeg ikke gjorde det pga valgets kvaler? Dette vet jeg ingenting om fordi jeg aldri har vært gravid. Jeg vil ikke ha usle penger, men om jeg blir hans elskerinne og venninne til hans død, så tviler jeg på at jeg blir nevnt med ett øre. Han er nå her, men sa ingenting om pengene og jeg sa heller ikke noe. Men jeg føler STERKT PÅ MEG at han vet det, for han ble mer påtrengende etter sex og i senga. Kanskje han føler at jeg har tatt betaling? Jeg synes femhundre er en latterlig pris å betale. En million hadde passet bedre, men med en million til hver av sine elskerinner hadde han jo mistet kontrollen. (Jeg vet ikke om han har flere på si, men jeg er temmelig sikker) Nei til dere som spør og lurer på hvorfor jeg er i denne rollen. Jeg har valgt den selv, men jeg kunne ikke valgt den overfor en mann jeg f.eks. møtte på en bar i byen. Jeg kune sikkert gjort det også, men vi har mange felles bekjente. Jeg kjenner ikke dama hans, men jeg tviler på at hun vil verdsette mg høyt. (Det er jo aldri mannens feil...) Vi er ikke ungdommer. Jeg har hørt hvor psykisk slem han har vært mot henne i telefonen, og jeg tenker mitt. Han mener at hun kontrollerer han... Det har hun grunn til siden det bare er få år siden han var utro og alt ble lagt på duken. Jeg håper hun ringer nå og at jeg får et hosteanfall, så han går herfra. Nå sover han etter endt sex, og jeg har har hatt det bedre i bedet med mine ekser. Jeg er begynt å gå lei, for forhold over tid krever litt og jeg gir ikke mye sympati til mitt forhold til han. Jeg dyrker ikke denne rollen. Han nevnte ikke pengene, og jeg har ikke tenkt å nevne dem. Han er diskret så jeg vil ikke få rykte på meg som tyv. Men jeg skal prøve å glemme han. Til hans forsvar så sier han at han at han ikke kan gå flere dager uten...
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #18 Skrevet 13. juni 2006 Tidligere i tråden sier du at du ikke vil ha kommentarer på din rolle som nummer to, for spørsmålet i tråden gjaldt de pengene. Det er jo du selv som drar inn din rolle som nummer to, ikke vi andre. Hadde du ikke villet fokusere på din rolle som nummer to, kunne du ha skrevet "min elsker" uten å nevne at han var gift. Om han er gift eller ikke spiller jo absolutt ingen rolle for hva du skulle gjøre med pengene. Ang pengene. Du vet at det er galt å stjele, også fra mennesker som er rike. Du bør ta ut en 500-lapp fra kontoen din og si til ham at du fant pengene blant klærne, evt i skittentøyskurven eller hva som helst. Si det med en fleip om hvor rotete du der, eller at det hadde jo vært så enkelt å bruke dem opp selv. Ang. ditt forhold. Du sier det jo selv, at du vil ut. Du ser selv alle de negative sidene ved ham. (Han er utro mot noen han er glad i, han er slem i telefonen, han har flere elskerinner samtidig, han forventer at du bruker masse penger på ham selv om du ikke har så god råd, han er ikke såå god i senga heller) Så ta tak i deg selv, jente, og GJØR NOE MED DET! Du trenger IKKE, jeg gjentar IKKE, å tenke på hans følelser, behov, tanker, meninger eller noe. Han mener jo tydeligvis at det ikke er nødvendig å tenke på andre menneskers følelser (kona), så da trenger ikke du det heller. Og nei, elskerinner får ingenting i arv selv om de har vært hans elskerinne i 60 år. Sånn er det bare.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 13. juni 2006 #19 Skrevet 13. juni 2006 Enig og enig og enig. Men nå blir jeg ikke kvitt han... Jeg vet at han vet at jeg tok den seddelen. Og han vet at jeg vet. Hvorfor? Vi kan retorikk begge to.... Han vil ha meg i vitneboksen, sin egen private, og da har han noen dager på seg før han må reise hjem. JEG HÅPER HUN RINGER NÅ!!! HAN SOVER... Han kan bli så sint han vil på meg, men jeg komer til å ta røret og si hallo, jeg svarer på xxx tlf, hva gjelder det? Jeg presenterer meg med navn. Hva skal hun si? Hun kjenner sekretæren hans og vil begynne å spørre... Jeg synes hun er tøffere enn oss. Vi lever i løgn og frykt for å bli oppdaget (han har ikke den), mens hun ikke trenger be til noen og hun virker tøff. Men jeg vet hun sliter, hun hadde håpet på mer enn å bli inngift i en rik familie. Ikke tips meg om hva jeg skal si til han. Kaster han ut og har gjort det før, men han gir aldri opp.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 13. juni 2006 #20 Skrevet 13. juni 2006 Han sover ennå. HAN VET at tanta mi kommer om en time, men "not of thata belong to his casa----------------------------------------- Når han bruker tid som maktmiddel, gjør jeg også, Venninnen min sa at han har sVIKTET.Har hun rett....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå