Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2002 #1 Skrevet 14. desember 2002 Jeg har tenkt å kjøpe meg et sånt "strekkejern" til håret. Jeg har ganske stritt hår, men noen småkrøller baki som jeg vil ha vekk. Derfor lurer jeg på om det er noen her som har peiling på hvilke typer/merker som er best, og pris?? Noen som kan svare??
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 14. desember 2002 #2 Skrevet 14. desember 2002 Det heter Rettetang/Hair Straightner og den beste kommer fra Braun. Fåes kjøpt på Expert og koster ca. 400 kroner. Jeg var på Expert i dag og kjøpte hårføner og så rettetangen ligge ved siden av. Braun er ett veldig godt merke når det gjelder denne typen produkter. Milla
Gjest mango Skrevet 14. desember 2002 #3 Skrevet 14. desember 2002 Jeg kjøpte mitt på NIKITA(frisør) for 1195,- Den er veeeldig god :D (husker ikke merket men de har ikke såå mangen heller..
siina Skrevet 15. desember 2002 #4 Skrevet 15. desember 2002 Hei! Jeg har også tenkt å gå til innkjøp av en slik, og har sett litt på priser. Enhver elektrohandel med respekt for seg selv (Ideel, Expert, Elkjøp osv) har minst en type av dem. Prisen kommer an på om du vil ha med eller uten damp (frisøren min sa at det strengt tatt ikke er nødvendig til håret mitt iallefall), og om du vil ha utskiftbare varmeplater. (Finnes flere varianter hvor du kan ta av "glattjernet" og sette på et medfølgende jern med bølger eller kreppmønster i stedet). Prisene jeg har sett varierer fra 200-600. Tror jeg omsider har bestemt meg for å finne et jern med damp (tror det er lettere å få det til å gjøre jobben sin) og med utskiftbare jern, så kan 6-åringen få krepphår på bursdagen sin. Gjett om jeg blir populær da.. -siina-
Gjest gjesta Skrevet 15. desember 2002 #5 Skrevet 15. desember 2002 Er det noen som har prøvd Braun sitt og er dere fornøyd?? Frisøren min sier at de du kjøper i el-forretningene ikke er verd pengene, og hun anbefalte meg å kjøpe hos dem til kr 1198,-. Jeg syntes dette er dyrt, da jernet sliter så pass på håret at jeg kun skal bruke det til spesielle anledninger. Men heller 1200 for noe som er bra enn 600 for noe som ikke er bra! Noen med erfaringer??? Takknemlig for svar - har planlagt dette som julegave til meg selv.
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2002 #6 Skrevet 15. desember 2002 Jeg har en glattetang fra Braun og er ikke særlig fornøyd. Synes ikke håret blir ordentlig rett. Jeg har nevnt i et tidligere innlegg at jeg heller bruker Superstyler'n fa tv-shop enn glattetanga mi.
siina Skrevet 15. desember 2002 #7 Skrevet 15. desember 2002 Mie: Jeg har ikke prøvd rettetang annet enn hos frisøren, men har store planer om å få tak i en selv før jul. Frisøren min sier faktisk at det på ingen måte er nødvendig med en slik som hun bruker på jobb, og at en "vanlig" en holder lenge til mitt bruk iallefall. (Men jeg har bare krøller rundt ansiktet, så jeg kommer ikke til å bli noen storbruker akkurat..) Er du HELT sikker på at hun ikke sier det bare for å få solgt en tang da? Hva med å spørre enda en frisør og høre hva hun mener? Julienne, er det "tenner" på tangen din? Sånn at den grer håret rett mens den varmer det? Eller bare glatte plater? -siina-
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2002 #8 Skrevet 16. desember 2002 Siina: Nei det er nok bare glatte plater.
Gjest Husmora Skrevet 16. desember 2002 #9 Skrevet 16. desember 2002 Jeg har Babyliss som jeg kjøpte hos frisøren min, ca 800 kroner om jeg ikke husker helt feil. Det er glatte plater på den, og på den ene siden er det kammer rundt den ene platen. Min er med damp, men det er litt tungvint å vanskelig å få dampen til å fungere, så jeg har fylt vann på en tom hårsprayflaske og dusjer bare litt vann på håret før jeg strekker det, fungerer helt fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå