Maja_83 Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Æsj... Over det siste året har det ikke blitt tid til så mye trening på meg grunnet at jeg jobber, studerer og driver med frivillighets arbeid ved siden av samtidig som man skal ha et liv også Nå føler jeg at hoftepartiet + lårene mine har vokst seg litt større enn etter min smak... Jeg har heldigvis fortsatt en slank mage, men vokser/legger meg ut i bredden på en måte uten å bli feit... Litt vanskelig å forklare det der, hehe. Uansett så har jeg 5 uker fri nå og er fast bestemt på å trene masse (og fortsette med det etter ferien). Men jeg er litt bekymret for hvorvidt det er noe man kan gjøre for å "krympe" hofta... Føler liksom at når den først har vokst seg litt større så er det hardt å få den normal igjen... Jeg veier 61kg og er 165 høy... Brukte å føle meg skikkelig vel og slank de siste årene når jeg veide 57-58kg.... Så, jeg satser på å få av meg 3 kg på hofter/lår. Er det noen som kjenner til samme problem, eller som vet om trening i det hele tatt vil bidra til å hjelpe hofter/lår, evt hvilke metoder som funker bra? Håper på hjelp, ikke så lett å snakke om dette til mine syltynne venninner...
Snasen Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 (endret) det får ikke an å punktslanke. du kan ikke nå ned i vekt på kun hofte og lår. det er fysisk umulig. Endret 13. juni 2006 av Sexy C
søtnos' Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Tror jeg ville begynt med jogging/ lange turer + situps (rette og skråe). Når det gjelder å slanke lår eller bein generelt, hjelper aerob trening; øvelser som ikke er korte og intense men som går over lang tid og er middels intense. Se bare på f.eks. langdistanseløpere, hvor slanke og pene bein de har Er jo en utopi å tro man skal få sånne bein, men du skjønner prinsippet. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 Det går ikke ann å bestemme hvor man skal miste fett. Hvis du jogger eller trener aerobic f.eks så bestemmer kroppen selv hvor den tar fett fra, ofte tar den litt fra overalt liksom. Men jeg tror du mister lettest fett på hoftene siden du lettest får fett der. Det går altså ikke ann å punktslanke, mend et går ann å stramme opp. Vet ikke om det går ann å stramme opp hoftene, mend et går iallefall annå stramme opp lårene (og rumpa) med diverse "stramme opp øvelser" og da vil du derfor se litt slankere ut.
Maja_83 Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. juni 2006 Tusen takk for tips! Selv om man ikke kan velge hvilket fett man vil ha bort, så er alt bedre enn ingenting i det minste Lurer litt på å kombinere sykling, løping og svømming, for det er jo ting som involverer rumpe, lår og hofter!
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #6 Skrevet 18. juni 2006 Spis litt sunnere, gå lange turer, styrketrening på andre deler av kroppen. Ikke STEP !
Lizzie Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Spis litt sunnere, gå lange turer, styrketrening på andre deler av kroppen. Ikke STEP ! ← Hvorfor ikke step?
Maja_83 Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2006 Jeg tipper at jeg blir frarådet step fordi at det muligens gir ganske kompakte og kraftige muskler rundt hofter og lår - og da jeg vil slanke meg litt på de områdene er det nok en dårlig ide å trene mass step... Men litt step tar vi vel ingen skade av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå