Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #1 Skrevet 13. juni 2006 Jeg er gift, og min mann har noe gammel studiegjeld han ikke har gjort opp. han er nå ufør, og er i forhandlinger om gjeldsordning, og SI vil ha bevis på at vi har delt økonomi og at jeg ikke visste om hans gjeld fra før? Vi har delt økonomi, men hvordan beviser vi det? Hva vil de vite? Holder det at banken bekrefter at vi ikke har noe med hverandres kontier å gjøre? Eller kreves det annet? Kan jeg holdes ansvarlig for hans gamle studiegjeld? Selv har jeg meget ordnet økonomi, og har alltid hatt det. Alltid betalt i tide. Noen med erfaringer eller som vet?
Titti72 Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Har dere en felles regningskonto hvor dere setter inn penger til mat og regninger. Det kan kanskje holde?
Scorpina Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Nei du kan ikke holdes "ansvarlig" for hans gamle studiegjeld. En utskrift fra banken om at dere har forskjellig bankkonto, kopi av gammel selvangivelse bl.a. Studielån er "personlig" og kan mao ikke overdras - ergo kan ikke du holdes ansvarlig. (Studielångjeld faller kun bort ved dødsfall) Hvis det forstatt ikke er klart hva som SI ønsker bevis/bekreftelse for er det vel bare å ta kontakt med dem og spørre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå