Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 Vi skal snart legge nytt gulv på stua og greier ikke å bestemme oss for om vi vil ha parkett eller laminat. Siden vi har hund og unger som løper inn og ut vil vi jo ha et gulv som holder en stund, og jeg vil tro at en skikkelig laminatgulv da vil være det beste. Med parkett blir det fortere riper og slitasje, men så kan jo det slipes da... Spørsmålet er bare om vi kommer til å gidde å begynne på et sånn prosjekt om noen år når gulvet er stygt og angre på at vi ikke la laminat. Ellar at vi legger laminat, får et skikkelig hakk eller fem og angre på at vi ikke la parkett så vi kan slipe det... Æsj ass! Noen som kan hjelpe meg her?
Lillesøster Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Nja, dette blir jo en vurderingsak fra hvilke kritererier man legger til grunn. Personlig ville jeg nok lagt Parkett i stuen. Grunnen til det er at det rent estetisk ser mye bedre ut i en stue. Dessuten er parkett varmere og gå på enn laminat, så har dere det gulvkaldt er det lurest å satse på parkett.
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2006 #3 Skrevet 13. juni 2006 Vi har lagt et sånn "klikkgulv"som tåler hundeklør svært godt. Det er ikke spor etter de to digre bikkjene som rekser rundt her. Men jeg vil anbefale deg å gå for et matt gulv, vi har blankt og hundespor(etter rene hundelabber) synes godt i lyset. Man får forresten kjøpt et slags "lim" til å ha mellom bitene av klikkgulvet, så tåler de at det ligger litt vann på de. Veldig kjekt med hunder og katter i hus hvertfall.
Gjest gjesta Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 Personlig ville jeg nok lagt Parkett i stuen. Grunnen til det er at det rent estetisk ser mye bedre ut i en stue. ← Jeg er veldig enig i dette.
Gjest Gjesta Skrevet 13. juni 2006 #5 Skrevet 13. juni 2006 Ser at jeg misforsto litt her, tenkte at laminat var lignende vinylbelegg.. Jeg har laminat på gulvet, kunne ikke tenkt meg å ha parkett pga dyrene.
Gjest FlyAwy Skrevet 13. juni 2006 #6 Skrevet 13. juni 2006 Jeg spurte om akkurat det samme for ikke så lenge siden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=200841&st=0
momo Skrevet 13. juni 2006 #7 Skrevet 13. juni 2006 Nå kommer jo sånn skipsgulv i laminat og, synes det er veldig stilig. Ellers er jeg mer fan av parkett. Selv har vi fliser i stua og er utrolig fornøyd med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå