Gjest Chrizzy Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 Om jeg ringer til noen i Russland med min hustelefon til en mobil, koster det da noe for den jeg ringer til? Jeg vet at det koster om jeg ringer fra mobli, men mener at jeg har hørt at det er annerledes med hustelefon. Noen som vet noe om dette?
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #2 Skrevet 12. juni 2006 Jeg har forstått det slik at du bare betaler vanlig takst, og at mottaker av samtalen belastes...
Gjest Sorte Får Bææ Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 (endret) Hvis den du ringer til har norsk abonnement, må den du ringer til betale mellomlegg. Hvis russisk abonnement, betaler ikke den du ringer til mellomlegg. Spiller ikke noen rolle om du bruker mobil eller fasttelefon. Endret 12. juni 2006 av Slangen
Respect Skrevet 12. juni 2006 #4 Skrevet 12. juni 2006 Må man betale for å motta sms eller mms dersom man har kontantkort i Russland dersom jeg sender fra min mobil i Norge?
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #5 Skrevet 12. juni 2006 Jeg ringte fra min hustelefon til en mobil i Tyrkia for en stund siden. Vi snakket lenge sammen. Jeg trodde jeg betalte for det siden jeg ringte, men var det han som måtte ut med penger or samtalen...? Han sa ingenting om det, men det er jo litt pinlig da. Han ringer meg også av og til. Er det jeg som betaler da eller?
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #7 Skrevet 12. juni 2006 Hvis han har en norsk mobil blir det vel slik... Er den tyrkisk betaler vel du?
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #8 Skrevet 12. juni 2006 Han er "innfødt" og har tyrkisk mobil regner jeg med. Mitt abbonement er norsk... Så da betaler jeg når jeg ringer dit, og han når han ringer hit?
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #9 Skrevet 12. juni 2006 Han er "innfødt" og har tyrkisk mobil regner jeg med. Mitt abbonement er norsk... Så da betaler jeg når jeg ringer dit, og han når han ringer hit? ← Jeg mener det er sånn ihvertfall...
abelille Skrevet 13. juni 2006 #10 Skrevet 13. juni 2006 Må man betale for å motta sms eller mms dersom man har kontantkort i Russland dersom jeg sender fra min mobil i Norge? ← Nei, mottaker betaler ikke for å motta sms/mms når man er i utlandet. Begrunnelsen er at man ikke kan hindre å motta sms, men man kan velge å ikke ta telefonen dersom den ringer, og med mobil kan ikke den som ringer/skriver meldinger vite hvor du er. Så da betaler jeg når jeg ringer dit, og han når han ringer hit? ← Ja, det er kun når man har med mobilen til et annet land at abonnenten blir belastet.
Angelheart Skrevet 14. juni 2006 #11 Skrevet 14. juni 2006 Så lenge du befinner deg i Norge betaler du samme takst om du ringer til mobil - uansett hvor mottaker befinner seg. Du som er hjemme skal ikke bli ekstra belastet fordi mottager tilfeldigvis har funnet det for godt å ta en tur utenlands. Derfor må den som reiser utenlands, betale for å motta samtale. Den betaler altså mellomlegget, som noen andre skrev. Eks: Du er i Norge, mottaker i Sverige. Du betaler vanlig takst i Norge, mens mottager betaler resten (fra grensa og ut, kan man si). Dette gjelder selvsagt kun dersom du ringer til en norsk mobil. Dersom en i utlandet ringer deg som er hjemme i Norge må du ikke betale noe for å motta, uavhengig av om det ringes fra mobil eller fasttelefon. Ringer du til en utenlandsk telefon (fast eller mobil) må du betale alt, da mottager er hjemme og ikke skal belastes ekstra. Prisene finner du på nettsiden til teleleverandøren din. Ble dette forståelig??
Gjest Gjest Skrevet 15. juni 2006 #12 Skrevet 15. juni 2006 Jepp. Angelheart - det var veldig godt forklart. Synes noen av forklaringene lenger opp bare ble forvirrende . Og det er da egentlig ganske enkelt.. Vil bare si at hvis man ringer mye til utlandet fra mobil (og da snakker jeg om til utenlandske abonement - altså ikke norske simkort som befinner seg i utlandet) er www.lebaramobile.no veldig mye billigere enn noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå