Gå til innhold

Næringsdrivende, men skattepenger nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Rognebær
Skrevet

Jeg fikk sms fra skatteetaten om at skatteoppgjøret mitt var klart.

Jeg registrerte meg som enkeltpersonforetak i fjor, men kunne i år levere vanlig selvangivelse med et tillegg, siden det var det jeg fikk tilsendt.

Mannen min hadde også fått oppgjøret i dag.

Betyr det at skattepengene kommer ca 23. juni selv om det er først til høsten de fleste næringsdrivende får den?

I så fall: :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Gjest Rognebær
Skrevet

Det må sies at det var minimalt med omsetning i det enkeltpersonforetaket, kan det ha noe å si? Det står jo på skatteetaten.no at næringsdrivende først får det i oktober...

Mystisk. :klø:

Skrevet

Jeg har også eget firma, og startet det som deg i fjor.

Men jeg fikk brev om at det kommer i oktober.

Det jeg ikke var forberedt på var at mannen sine skattepenger kommer heller ikke før da, pga vi har fellesgjeld.

Gjest Rognebær
Skrevet
Jeg har også eget firma, og startet det som deg i fjor.

Men jeg fikk brev om at det kommer i oktober.

Det jeg ikke var forberedt på var at mannen sine skattepenger kommer heller ikke før da, pga vi har fellesgjeld.

Jeg var forberedt på at begges oppgjør skulle komme i oktober, så det er ikke noen krise det, altså, jeg ble bare så gira da det kom og det ikke sto noe om oktober på altinn... :sjenert:

Jaja, de kommer vel til slutt. ;)

Skrevet

Mannen min er næringsdrivene (dog uten omsetning siden han har en annen jobb), og derfor trodde jeg at vi begge ville få oppgjør i oktober. Nå har jeg fått sms, og lurer på om jeg får pengene nå i juni likevel? Han har ikke fått noen sms.

Samme når pengene kommer, men det er jo greit å vite...

Gjest Rognebær
Skrevet
Mannen min er næringsdrivene (dog uten omsetning siden han har en annen jobb), og derfor trodde jeg at vi begge ville få oppgjør i oktober. Nå har jeg fått sms, og lurer på om jeg får pengene nå i juni likevel? Han har ikke fått noen sms.

Samme når pengene kommer, men det er jo greit å vite...

Mulig de kommer nå likevel? Jeg tror jeg fylte ut noe sånt som fire tall i skjemaet som jeg måtte levere inn sammen med selvangivelsen, og hadde femtusen inn og åttetusen ut eller noe. Resten av tallene i selvangivelsen var jo ferdigutfylt og helt korrekt. Det må jo ha gått fort å titte på, så når de likevel er ferdige med å regne, kan vi jo godt få pengene nå. Santja? *håpefull*

:ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg registrerte også enkeltforetak i fjor, og fikk 'vanlig' selvangivelse i år, og får skattepenger utbetalt nå.

Vi sjekka det opp, for trodde det var feil, men det var visst ikke det.

Mulig det har noe å si at jeg var vanlig ansatt de første mnd i fjor (?)

Samme er det egentlig, trenger pengene nå :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg registrerte også enkeltforetak i fjor, og fikk 'vanlig' selvangivelse i år, og får skattepenger utbetalt nå.

Vi sjekka det opp, for trodde det var feil, men det var visst ikke det.

Mulig det har noe å si at jeg var vanlig ansatt de første mnd i fjor (?)

Samme er det egentlig, trenger pengene nå :)

men i dag kom det brev om at jeg ikke får de før i oktober.. pga av at jeg jo måtte sende inn vedlegg til den vanlige selvangivelse som gikk på enkeltforetaket mitt..

Surt :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...