Gå til innhold

mat etter trening

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_ella_*
Skrevet

Jeg trener "rett før" jeg legger meg. Ca en time med ganske høy intenisitet. er ikke sulten etterpå, men føler at jeg bør spise noe. Men ettersom jeg skal legge meg en halvtime senere, så må det være noe lett.

Hvilke type mat bør jeg velge? Nå drikker jeg et glass melk med honning...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

siden du skal legge deg holder det vel med f.eks et eple eller en gulerot for å gi kroppen karbohydrater, noe som er viktig etter trening. i tillegg kan du ta en skive pålegg, f.eks skinke for å tilføre proteiner, evt sammen med et knekkebrød. og mye vann. det holder nok natta gjennom det. så får du heller spise en solid frokost!

Skrevet (endret)
siden du skal legge deg holder det vel med f.eks et eple eller en gulerot for å gi kroppen karbohydrater, noe som er viktig etter trening. i tillegg kan du ta en skive pålegg, f.eks skinke for å tilføre proteiner, evt sammen med et knekkebrød. og mye vann. det holder nok natta gjennom det. så får du heller spise en solid frokost!

Det der hørtes jo skikkelig dårlig ut da :P Hvor mye proteiner er det i 1 skinkeskive? Ikke nesten nok en gang...

Spis havregryn med en halv boks cottagechees, bananskiver og litt rosiner! Da kommer du til å sove... ikke så godt :P

Det er viktig at du får i deg mye proteiner rett etter trening. Veier du 80 kg, burde du ha 45 gr proteiner. Veier du 40 burde du ha 25 gr proteiner osv...

Viktig med karbohydrater også! Men jeg regner med at du ikke gidder å kjøpe deg no pulver, så bare spis bananer ellerno.

Hvis det er rett før leggetid, så kan du jo spise 2 brødskiver (fullkorn) med kjøttpålegg, og en halvliter lettmelk. Da får du i deg ca. 25 gr proteiner og 58 gr karbohydrater... Det er veldig viktig å spise rett etter trening! (innen en halvtime tror jeg)

Endret av Yme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...