Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er veldig blek og vil bli brun.

Liker ikke å ligge ute i solsteiken, så jeg bestemte meg for å ta sol i dag. Lå der i 10-12 minutter og nå tror jeg at jeg er litt brent. Fikk bittelitt farge og, men ikke mye.

Hvordan bør jeg gå fram for å få en fin farge nokså fort, uten å bli brent?

Har foresten aldri hatt fregner, men jeg tror det dukket opp noen da jeg lå i solariumet. Hvordan kan jeg unngå det?

Ser ikke ut som søte vanlige fregner, jeg ser nesten litt skitten ut...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Viss du har tenkt å bli brun av solarium elle vanlig sol så blir en jo ikke brun på et blunk, slik er det bare.. Men jevn soling å bruk av solkrem er bra.. Blir du solbrent så flasser en jo likevel av seg fargen.

Gjest Gjesta
Skrevet
Solkrem i solarium...? :forvirret:

Nei, ikke i solurium, ute i solen.

Du får kjøpt sånne kremer som gir deg hurtigere farge på noen solariums- sentre(Brun og Blid foreksempel).

Ellers kan du ta betakarotentilskudd(fåes kjøpt på vita og helsekosten), da skal du få en mer varig og dypere farge, pluss at huden skal tåle solen bedre.

Du kan jo ta en "spray- tan" for å bli brun i en fei?

Ellers finnes det flere selvbruningskremer som skal være gode..

Gjest Gjest
Skrevet

Hold deg langt unna solarium, det får du bare skrukker av.

Anbefaler selvbruningskremen fra dior. Gir nydelig brunfarge uten skjolder.

Gjest Gjest
Skrevet

Spray tan varer vel bare i et par dager, og er for dyrt å gjenta flere ganger i uka synes jeg.

Funker de brun og blid-kremene?

Og blir ikke huden orangetonet av betakarotentilskudd? Ellers kan det være aktuelt ja.

Har vurdert selvbruningskrem, men jeg vet av endel som bruker det og det ser unaturlig ut på dem. Kanskje Dove fuktighetskrem som gir gradvis brunfarge kan være bra?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Og blir ikke huden orangetonet av betakarotentilskudd? Ellers kan det være aktuelt ja.

Har ikke opplevd å bli orange av betakaroten. Tok det da jeg var i syden sist, begynte å ta tilskudd et par måneder før. Ble for en gangs skyld ikke brent, og fikk heller ikke soleksem. Og fikk faktisk fin farge :)

Gjest Gjest
Skrevet
Har ikke opplevd å bli orange av betakaroten. Tok det da jeg var i syden sist, begynte å ta tilskudd et par måneder før. Ble for en gangs skyld ikke brent, og fikk heller ikke soleksem. Og fikk faktisk fin farge :)

Takk for tips! Må prøve det tilskuddet! Finnes det forskjellige sorter, evt hvilken er best, helst samtidig som den har rimelig pris?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Takk for tips! Må prøve det tilskuddet! Finnes det forskjellige sorter, evt hvilken er best, helst samtidig som den har rimelig pris?

Jeg brukte betakaroten fra Solaray, men har sjekket innholdsfortegnelsen på flere forskjellige, og de inneholder stort sett det samme. Tror den koster 170-180 kroner på fullpris, men har sett de har hatt kampanjer her og der.

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte betakatoten på helsekosten. De inneholder så og si det samme, så jeg tok den billigste. De kostet nesten 200 kr, men såholder boksen i 3 mnd og. Man blir ikke orange av den nei.

Angående Spray tan så var det første forslaget på og bli brun i en fei.. Skjønner godt at det kan bli litt dyrt i lengden.

Selvbruningskrem er litt treningsak, selv bruker jeg nesten bare i ansiktet og på halsen. Synes alltid jeg får skjolder selv om jeg prøver å følge alle kunstens regler.

De solariumskremene er det søstra mi som bruker, hun er helt gira på de og brun iallefall..

Siden du er såpass lys og blir så fort brent synes jeg du burde ty til selvbruning, aller aller best for huden :)

Endret av Binna
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hvor lenge må en ta solarium for å få litt farge? Tenker da "intensivt" før ferie, ikke fast gjennom hele året? Og hvor lenge bør en ta avgangen?

Og kjenner noen av dere til kremer som får fargen til å vare lenger, og kremer som gir farge fortere (ikke selvbruningskremer), som selges i butikk, ikke i små, dyre pakker i solariumene? (Ikke så sterke kjemikalier at man må regne med å bli svidd etter 2 minutter om man bruker feil...)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville ikke tatt mer enn 3-4 ganger, fordelt på kanskje to uker. Det gir fin farge, men ikke så mye at det blir for mørkt.

Men det kommer an på hudtype. Jeg foretrekker egentlig selvbruning, men solarium hjelper mot eksem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...