Gå til innhold

Slanking sommeren 06... Pluss fin hud sommeren 06!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ok. Jeg holder på å lage meg et slanking-trening-og-fin-hud program som jeg skal gjennomgå i sommer. Skal på fin og gyllen hud med null kviser (har ikke store kviseproblemer nå, men det skader ikke å få vekk de som er der) også skal jeg bli litt slankere. Jeg er 170cm høy og veier 56kg. Noen av dere vil nok si at det er lite, men det er det ikke! Og det er ikke noe jeg bare innbiller meg. Jeg har ikke muskler, kanskje derfor jeg ikke veier så mye. Jeg vil ikke si at jeg er tjukk, men jeg har litt ekstra fett på magen, hoftene, lårene og leggene. Armene er fyrstikker og puppene er helt ok.

Noen idéer til hvordan jeg skal gå ned i vekt? Er bare snakk om ca 3-4 kg, eller til jeg får fjernet fettet. Fettet rundt hoftene er det som plager meg mest! Det er ikke snakk om bare litt, men det er mye i forhold til andre.

Vil ikke gå gjennom noe hardt treningsprogram, noe jeg ikke tror er nødvendig hvis jeg bare skl miste 3 kg på 1 og en halv måned... :) Kom med tips!

Og en annen ting er det med fin hud. Kom med tips her også.

Har allerede notert meg å drikke isnt 2 liter vann om dagen (tror dere vann er slankende også forresten?), spise oftere (men i mindre porsjoner), bare noe "godt" 1 gang i uken, sove mye og tene tre ganger i uka i en halvtime til halvannen time(første gangen dans og aerobic, andre gangen styrketrening og tredjegangen jogging eller sykling. Og pilates/yoga som avslutning)

Merk dere at jeg skal reise bort de 3 første ukene rett etter sommerferien, så jeg har ca en og en halv måned på meg ( i ferien må det jo være lov til litt usunne greier)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

PS: mente de første 3 ukene i sommerferien, ikke etter sommerferien ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Du vil sikkert ikke høre det, men du er faktisk undervektig!!

Ikke tenk så mye på kilo, om du føler du er 'dvask' her og der, er det fordi kroppen din ikke er trent godt nok.

Ved å begynne å trene regelmessig utholdenhet og styrke så strammer du opp vekten din, uten nødvendigvis å gå ned antall kilo, men du går heller ikke opp i klesstr.

En veltrent sunn kropp er ti ganger finere enn en slapp, hengslete og tynn kropp.

Ingen kropper er like, men jeg er 2 cm lavere enn deg, og veier 62 kg, folk sier jeg er tynn! Selv om jeg ikke alltid føler det sånn, men etter noen runder med løping eller sykling er jeg fornøyd.

For noen år siden veide jeg 58 kg, og fikk hele tiden høre at jeg var så tynn. Jeg spiste mye, men trente også mye. Var veldig normal og veltrent.

Vekta har ingen betydning. En lett person kan ha mer celluitter og småfett enn en tyngre person. Det spørs bare hvor godt trent man er.

Spis regelmessig, ofte og små måltider. 3-4 hovedmåltider pr dag, + et par mellommåltider.

tren 4-5 ganger i uken utholdenhet og 1-2 ganger styrke.

Det er hvertfall min oppskrift.

Skal du ned 3 kg så har du et problem med deg selv!

53 kg er alt for lite, uansett hva du sier!

Gjest Thalassa
Skrevet

hvorfor er det så viktig å gå ned nøyaktig 3 kilo? hvis armene dine er som fyrstikker så har du ikke mer fett enn du behøver. Du kan miste menstrasjonen hvis du blir tynnere, kroppen trenger nemlig fett fra armene og andre steder for at du skal ha normal syklus.

Vil du forandre på fettfordelingen burde du trene styrke, men da går du sannsynligvis opp i vekt fordi muskler veier mer enn fett. Og gjør du det betyr det at kroppen din trenger det. Men man får mye bedre holdning med styrketrening f.eks :) Og masse sunn mat!

Skrevet

Jeg er 174 og veier rundt 65 kg, jeg er ikke tykk, men har litt ekstra på magen. Skulle jeg vært ti (eller som du ønsker å være 15)kg mindre ville jeg sett syk ut! Det å trene og skaffe deg muskler er det du trenger. Og husk muskler veier mer enn fett så kanskje du legger på deg.

Skrevet

Jeg ville ikke vært så fokusert på å gå ned i vekt, men å stramme opp og fjerne det fettet du er misfornøyd med. Når du begynner å trene vil du etter hvert gå opp i vekt ettersom muskler veier mer enn fett, men tar mindre plass. Så finn heller fram et målbånd :)

Sats på å trene 3-4 ganger i uka, og variert. Ikke glem at muskler forbrenner fett, så tren styrke! Selv om du muligens vil gå opp i vekt så vil målebåndet vise deg at det hjelper :)

Med variert trening mener jeg sykling, svømming, løping, trampolinehopping osv osv. Det er masse man gjør som man ikke tenker over at er trening, og hvis jeg har forstått deg riktig er det greit med noe som er variert, slik at det blir greit å gjennomføre. Og selv om du er på ferie er det greit med enkle øvelser som situps, pushups, og enkel styrke på rommet. Samt masse svømming, turgåing osv.

Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for tips :) Jeg er kanskje undervektig på vekta, men jeg ser aldeles ikke undervektig! Får aldri høre at jeg er tynn heller. Er fakitsk også "den tykkeste i klassen" selvom det er mange som er høyere enn meg. Så det så! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...