Blondie Skrevet 19. mars 2002 #1 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg trenger en god brownies - oppskrift, en sånn skikkelig seig en, men sprø oppå. Jeg brukte en oppskrift jeg fant på nett sist, men ble skuffet, den var nesten som vanlig sjokoladekake... Jeg trenger den til i kveld, kjæresten har bursdag, så jeg blir superglad om du kan hjelpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 19. mars 2002 #2 Del Skrevet 19. mars 2002 Jeg vet ikke hvilke nettside du fant oppskriften på brownies. Denne her fant jeg på http://www.matsiden.no/ Jeg har selv prøvd denne kaken og synes den smaker kjempe godt Oppskrift: (8+ porsjoner) Ingredienser: 100 g mørk sjokolade 100 g smør 3 egg 1.5 dl sukker frø fra en halv vaniljestang eller 1 ts vaniljesukker 1 ss kakao 50 g hvetemel 1/2 ts bakepulver 50 g valnøtter eller hasselnøtter Fremgangsmåte: Sett stekeovnen på 170 grader 1. Smelt smør og sjokolade på svak varme og avkjøl litt. 2. Pisk egg, sukker og vanilje til eggedosis. 3. Bland sjokoladesmøret forsiktig inn med en slikkepott. 4. Sikt sammen mel, kakao og bakepulver og skjær det inn i røren til den er jevn. Ikke rør for mye! 5. Bland til slutt i grovknuste nøtter. Ha røren i en liten langpanne (20x25) eller en 20 cm rund form. Stek kaken i ca. 30 min. Prøv med en pinne om den er ferdig. Det skal ikke henge kakerøre på pinnen. Men ikke stek for lenge! Den skal være litt "bløt" i midten. La kaken avkjøles i formen. Sett den så i kjøleskap noen timer så den "setter seg". Sikt melis over kaken og skjær den i biter. Mmm... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2002 #3 Del Skrevet 28. mars 2002 Jeg har en kjempeenkel og dødsgo' brownies oppskrift....men du trenger kanskje ikke den nå??? Litt sent mener jeg... Uansett den er kjempeenkel og "ordentlig" Jeg er kresen for jeg har bodd i statene og vet hvordan ekte brownie skal smake!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vala Skrevet 28. mars 2002 #4 Del Skrevet 28. mars 2002 Jeg vil kjempegjerne ha den! _________________ Med hilsen Vala 1212[ Dette Innlegg er endret av: Vala den 2002-03-29 00:05 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå