Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg observerte en lite hyggelig hendelse rett utenfor stuevinduet mitt i dag. Må bare presisere at jeg ikke sniktittet, men det hendte rett framfor meg. Dette skjedde midt i et boligfelt, på lyse dagen.

Satt i stuen og slappet av, plutselig hører jeg noen som krangler høylytt. De kommer nærmere, og når de passerer stedet jeg bor stopper de opp. Det er ett par, mann og kvinne. Plutselig begynner mannen å slå etter kvinnen, han treffer også før hun kommer seg unna. Dette opplevde jeg som skikkelig ubehagelig. Funderte noen sekunder på om jeg skulle gjøre noe, men følte ikke jeg kunne gå ut og "ordne opp" heller. De forsvant like snart, og stille ble det.

I ettertid har jeg tenkt mye på hvordan en skal reagere i en slik situasjon. Burde jeg ha blandet meg inn? Gjorde jeg rett i å overse det? Føles jo litt galt å late som ingenting, tenk om hun hadde behov for hjelp...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det ser ut som om noen trenger hjel (eks. han hadde holdt henne og slått henne) hadde jeg nok prøvd å hjelpe. Men siden hun kom seg vekk, så hadde jeg nok ikke gjort noe.

Skrevet

Nei, han bare dælja løs på henne, så kom hun seg unna. Virket ikke som om han klarte å kontrollere sinnet sitt helt. Jeg bare tenker at dette er sikkert mennesker som bor i samme nabolag. Og om han turte å slå henne såpass ute i det offentlige, så er det sikkert verre innenfor husets fire vegger. Får bare så vondt av kvinnen...

Gjest Gjest
Skrevet

Du burde ringt 112. Enkelt og greit. Det er nemlig ikke greit å stå og se at noen får juling/bank uten å gjøre noe.

Gjest Gjest
Skrevet

En digresjon;

-For 11 år siden var jeg sammen med en sånn fyr,banka meg gul og blå og lovte bot og bedring..

Vi var ute i Oslo. Plutselig klikka han. Jaga etter meg ut av utestedet og ut på Karl Johan. Han slo etter meg og jeg sprang som faen. Vi endte opp med å springe rundt og rundt en av politiets politibiler på Karl Johan! Jeg var vettskremt så inni granskauen. Vet du hva politiet gjorde? Ikke en dritt. De satt i bilen og så på! Jeg ble redda av typen til søskenebarnet mitt til slutt.

Du er ikke alene om å ikke hjelpe i sånne situasjoner.

Gjest mener
Skrevet

Uff, ikke så godt å vite alltid, tror ikke jeg hadde turt å gått ut om jeg var alene, men å ringe 112 er noe man alltids kan gjøre!

Skrevet

Nei, ble liksom litt rådvill. Har aldri vært vitne til slikt før. De sto der bare i noen sekunder, så var de borte igjen. Hadde helt sikkert ringt 112 om de hadde blitt stående lenge. Håper iallfalll jeg hadde gjort det.

Skrevet

Det der har skjedd meg engang også da jeg dro hjem fra treninga..

Det var narkomane (en mann og en dame). Han lå nesten over henne mens det så ut som han slo henne, og drev å dytta henne inntill gjerde eller noe.

Heldigvis kom det en annen mann som også så det som fikk han til å stoppe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...