Gjest Bente Skrevet 14. desember 2002 #1 Skrevet 14. desember 2002 Hei Hva mener dette om at det er så mye reklame mot barn? Hvilken praksis bør myndighetene legge seg på i dette spørsmålet???
monja Skrevet 15. desember 2002 #2 Skrevet 15. desember 2002 Reklame direkte rettet mot barn er forbudt i Norge, men det finnes noen kanaler som har hovedbase i utlandet, og som dermed kan sende reklame rettet mot barn over kabelnett. Jeg har også hørt diverse diskusjoner om hvorvidt f.eks julekalendere som er rettet mot barn/unge lager masse ulike artikler som selges i leketøysforretninger ol til utrolige priser, noe som skaper et visst kjøpepress. Jeg må si at jeg synes dette virker litt hysterisk, for til syvende og sist er det barnets foreldre som bestemmer hva barnet skal få eller ikke. Skaper det mobbing og utestengelse av barnet fordi h*n ikke får alt som andre har synes jeg ikke det er den riktige løsningen å kjøpe mer til ungene. Da må det istedet være en løsning å kontakte disse barnas foreldre. Jeg forstår godt at foreldre kan være fortvilet over situasjonen, og jeg synes at reklame direkte rettet mot barn er en uting. Likevel tviler jeg på at man kan forhindre at det lages produkter som følge at tv-serier, barnefilmer ol. Nå har man jo lært at det er dette man tjener penger på.
Arwen Skrevet 15. desember 2002 #3 Skrevet 15. desember 2002 Regner med at du har hatt samme eksamen som meg i helga :D Vi ble ferdig lørdag kveld. Utrolig deilig. Håper det har gått bra med deg. Nå er det juleferie.. :D :D :D :D :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå