Gjest Svimle Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 Når jeg bruker solkrem/lotion får jeg soleksem fortere enn jeg klarer å sli "blædi". Når jeg ikke smører meg med noe er det lettere å holde eksemen borte. Fikk et tips om å bruke betakaroten, er det noen som har prøvd? Nå er det lenge siden jeg prøvde å smøre meg med solkrem, siste jeg prøvde var Piz Buin sin som er laget for soleksem, men det blomstret opp da også. Er jo fryktelig plagsomt da, stygt og klør! Det er jo ikke særlig bra å oppholde seg i solen uten beskyttelse.. Har du erfaringer?
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2006 #2 Skrevet 12. juni 2006 Jeg har ikke merket bedring ved bruk av høy faktor(altså, om jeg bruker 12 eller 30 har ingen ting å si). Nå har jeg nettopp kjøpt Avene solkrem på apoteket, for sensitiv hud.. Skal si fra når jeg har brukt den enge nok til å ha en klar mening om den.. Jeg har tatt betakaroten siden påske, men er ikke sikker på om det egentlig hjelper så mye. MEN noe jeg er sikker på at hjelper; det er omega3! Hvertfall på meg.. Jeg merket utrolig stor stor forskjell etter at jeg begynte med det, plutselig kunne jeg til og med faktisk sitte litt i sola, som vanlige folk.. Noe annet som hjelper å venne huden til sola, begynne i det små, ikke sitte lengre enn 20 min i starten osv. Det hjelper også å avkjøle huden med en kald dusj eller bad rett etter soling.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 Jeg har gått til innkjøp av Clarins SPF 20 i år, og den fungerer veldig bra for meg. Ikke spor av soleksem når jeg bruker den Har andre solkremer som også er faktor 20, men da får jeg eksem med en gang... Kan godt hende det er individuelt fra person til person men Clarins fungerer ihvertfall veldig bra for meg!
Gjest Cosmic Girl Skrevet 12. juni 2006 #4 Skrevet 12. juni 2006 Jeg får også veldig lett soleksem etter litt tid i sola. Det hjelper, som Binna skriver, å la huden bli gradvis tilvennet. Jeg har prøvd utallige typer solkremer, og får soleksem åkke som.. har de siste årene brukt en solkrem fra Estee Lauder, og er kjempefornøyd. Får fortsatt soleksem, men den kommer flere dager senere enn når jeg feks bruker Piz Buin. Det gir meg muligheten til å sole meg litt mindre de første dagene, for da slipper jeg soleksem etterhvert. Hvis jeg ligger en uke strak i solen, får jeg også soleksem med Estee Lauder, men i mindre doser. Har også erfart at det ikke spiller noen rolle om jeg bruker faktor 8 eller 25.
aline Skrevet 12. juni 2006 #5 Skrevet 12. juni 2006 jeg har alltid fått soleksen raskt, stort sett hver sommer spesiellt i starten. i år har jeg byttet til en solkrem uten kjemiske tilsetningsstoffer og som har en slags fysisk faktor som altså fungerer på en annen måte en de fleste andre. jeg har heller ikke vært i solen mer en to timer, maks to og en halv, hver gang. har overhode ikke blitt verken solbrent eller fått soleksem, og det til tross for at jeg ikke har brukt høyere en faktor 8. og jeg har lys, sensitiv hud som lett blir rød og vanskelig brun. har blitt brun/gyllen i år, så er superfornøyd. bruker dr. Hauscha solfaktor, fåes kjøpt på helsekost, koster rett i overkant av 100,-
Gjest Svimle Skrevet 12. juni 2006 #6 Skrevet 12. juni 2006 Takk for svar! Jeg skal prøve produktene dere nevner, etter bryllupet. Skal til Florida neste år, og da er det nok best å ty til beskyttelse av huden, ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå