Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 Noen som har noen tips på hva man kan gjøre for å lage et et stort og fint, men rimelig bryllup? Vi skal nemlig gifte oss, men har ikke all verden av penger. Men vi ønsker oss fortsatt et relativt stort og flott bryllup, da dette er virkig for oss begge! Men innenfor rimelighetens grenser selvsagt Vi blir ca 50-60 stk. Ca budsjett 40-50 000,- På forhånd takk!
lil Skrevet 12. juni 2006 #2 Skrevet 12. juni 2006 Hvis du søker litt nedover her inne, så finner du en masser tips!! Har vært mange slike tråder, og mange av dem er fulle av gode råd Lukka til
Susan Sto Helit Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 Billigste måten å gjøre dette på er nok å be gjestene ha med seg mat istedenfor gaver. (Alle bidrar litt, liksom.) Å begrense hva dere spanderer av drikke hjelper også mye. (F.eks velge et lokale der gjestene kan ta med drikke etter middag selv.) Kjøp brukt kjole, eller bestill billig fra e-bay e.l. (Og ikke legg mye penger i tilbehøret.) Det er mye av dette som koster penger. Resten er ikke så dyrt.
Scorpina Skrevet 12. juni 2006 #4 Skrevet 12. juni 2006 Vårt bryllup kosta ca 55000 og vi hadde 68 gjester. Kjolen ble sydd, samme med klærne til gubben min (moder'n er prof. syerske) og stoff ble bestilt hos Stoff og Stil i Drammen. Sko kjøpte jeg på tilbud (kun 349), blomster fikk jeg billig da datter til søskenbarn jobber i blomsterforretning. Lokale var også relativt billig (via kjente) maten var stående buffet (m/kald og varm mat) laget av en kjenning som driver med catering. Musikk fikk vi også rimelig da det var et band til en kompis av gubben min. Dekorasjon gjorde min forlover, jeg, moder'n og to-tre venninner dagen før. Pynta sånn "sommerlig" med blomster, pene lysestaker (kjøpt på -nille for 39 pr stk) sånn eføyranker (også billig) og hjemmelaga men råsøte bordkort m/blomster + perler på. Innbydelse laga jeg og min forlover (over en flaske vin eller to *knis*) Det som faktisk kosta litt var alkohol, fotografering, limousin til og fra vielsen og brudesuite på hotellet. Kaker...ja...der hjalp min tante, moder'n, venninner meg. Bryllupskake ble bestilt fra lokal baker/konditor (og min forlover har 30% der så DET var jo kjekt)
marsy Skrevet 12. juni 2006 #5 Skrevet 12. juni 2006 Det er jo veldig mye man kan gjøre for å spare penger: -lage innbydelser selv -kjøpe brukt brudekjole (man kan jo gifte seg i en H&M kjole hvis man vil!) -finn et billig lokale, eller se om noen i slekta har et sted man kan ha det billig (hytte/hus) -du kan ha spleisefest, der gjestene tar med egen mat. Dere kan jo stå for grill og tilbehør, så tar folk med grillmat for eksempel? -kjøp inn billige lys, servietter osv. på IKEA Bruk bekjente flittig! Venner, familie og bekjente kan gjøre følgende: -transport (noen som har en stilig bil?) -synge/spille -ta bilder -bake kaker/lage mat -servere -være frisør/sminkør -ordne med pynt/blomster For oss blir største utgiften mat og drikke, så der er det mye å spare ved å velge lurt
Missbumblebee Skrevet 12. juni 2006 #6 Skrevet 12. juni 2006 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...9367&hl=ruinert Her er en link til en annen god tråd om dette.
Gjest gjest 0 Skrevet 12. juni 2006 #7 Skrevet 12. juni 2006 Brukt bygdelokaler, eller eget hus og hage. La gjestene ta med egen alkohol, få venner til å hjelpe til som servitører, bartendere, dj, kakebakere etc. Lag maten selv, eller kjøpt inn råvarer og få noen til å hjelpe dere. Jeg synes det er kult hvis man har litt løs stemning med grilling, og har en eller to som er ansvarlige for grillingen. Da er det bare å kjøpe inn det som trengs på forhånd. Bytt ut farris med vann, og ha oppi isbiter, sitroner og appersinskiver. Kanskje du kjenner noen som får tak i blomster, brus etc med rabatt? Kjøp brudeklær i danmark, brukt eller bruk det dere allerede har.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #8 Skrevet 12. juni 2006 Takk for mye flotte forslag. Vi har både grafikere, djs, fotografer, bekjente med fine biler, brukte kjoler, servitører og kokker, så det skal ant. ikke så mye til før man får det litt billigere enn 100k+... Takk igjen
Gjest gjest 0 Skrevet 12. juni 2006 #9 Skrevet 12. juni 2006 Et annet tips: Bestill tapas, da kan man sirkulere og prate sammen, og så bytter du dessert med kakebordet! Bak noen ekstra kaker så har dere spart inn ca 50 kr per pers i desserten.
prinsessa Skrevet 12. juni 2006 #10 Skrevet 12. juni 2006 Det som ofte drar på prisen er: Kjoler til 10.000,- Fotograf er sinnsykt dyrt, ofte 10.000,- Band kommer ofte opp til 8-10.000,- Og ha festen på et fint hotell istedenfor et vanlig selskapslokale. Masse å spare på å kjøpe inn drikkevarer fra Sverige. Leie bil kommer på 3-4000,- Dette er ting som man fint kan ordne på andre måter uten at det blir et "billigbryllup". Når vi gifta oss hadde vi 50 gjester og hele bryllupet kosta 50.000,- dette var også inkl. bryllupsreise til Hellas.
Gjest gjest1 Skrevet 13. juni 2006 #11 Skrevet 13. juni 2006 Vi blir 57, og greier å halde budsjettet på 50 000, inkludert klede og slikt. Vi har fri bar og alt hjarta kan begjære. Stikkordet er gode venner og å gjere mykje sjølv!
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #12 Skrevet 13. juni 2006 Vårt bryllup kom på 42000,. inkl klær til brudepar og brudepiker. 45 gjester til middag. Leide lokal hvro en kan ha med alt selv Kjøpte alkohol i utlandet- ja vi hadde endel turer... lagde invitasjoner, blomsteroppsatser ol selv leide duker og servietter fra sentralvaskeriet kjøpte kjole på salg, sydde brudepikekjolene selv, han leide tøy hadde brent musikk kjørte i bil til kamerat - d var dog en gammel merzedec... leide ikke suite - men sov hjemme - og det angrer vi ikke et sekund på..... Kanskje kjenner du noen som er gode til å ta bilder? evt spør på en fotobutikk el fotografer i lokalavisen - vi slapp unna med 2000,- Nå lagde min bror klar maten (kokk) og en kamerat gjorde resten på dage.. Tips er vel å ikke ha 3 retter, men muligens koldbord eller noe... Lykke til
Gjest Ava Skrevet 13. juni 2006 #13 Skrevet 13. juni 2006 Uten tvil så hadde jeg reist bort og giftet meg i utlandet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå