Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 hva slags forhold har dere til dette hjemme hos dere... bare lurer ettersom det dle en så enorm diskusjon ang dette i en annen tråd... et ønske fra meg er nå at dette blir en SAKLIG tråd...
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #2 Skrevet 12. juni 2006 Er du TS fra den andre tråden? Er det nødvendig å nevne den andre tråden?
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 Nå drikker jeg alkohol veldig sjeldent da (toppen 2 ganger i året), samboer kan kose seg med en øl litt oftere da. Jeg synes ikke barna skal hente øl i kjøleskapet for de voksne eller pante tomgods etter alkohol. Yngste her i huset er 9 år, å det h*n har sett av alkohol er at voksne kan kose seg med det uten at det blir fyll og spetakkel. H*n ser også at det er kosedrikk som det ikke drikkes mye av. Hos oss så gjemmer vi ikke hverken alkohol eller tomgods, men nå har ikke barna her noen negative eller traumatiske opplevelser eller forhold til alkohol.
Gjest Ikke TS Skrevet 12. juni 2006 #4 Skrevet 12. juni 2006 Er du TS fra den andre tråden? Er det nødvendig å nevne den andre tråden? ← Det er da mange som lar seg inspirere av andre tråder Men som kanskje vil belyse temaet enda litt mer eller se temaet fra en annen side eller vinkling. Er det også galt nå da?
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #5 Skrevet 12. juni 2006 Unødvendig å trekke fram den andre tråden. Trenger ikke å belyse den andre trådstarter mer en det har blitt gjort i den andre tråden.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #6 Skrevet 12. juni 2006 Vi har et meget moderat forbruk av alkohol. Jeg har ikke noe problem med at ungene ser at det står to øl i kjøleskapet, eller at det er en tom vinflaske på kjøkkenet. Når vi panter flasker kan det godt hende at det er noen ølbokser i posene. Men de utgjør en forsvinnende liten del av flaskene.Ungene har aldri reagert.Det er ikke noe skummelt eller farlig at mamma tar en øl til maten eller et glass vin på verandaen. Men så har de heller aldri opplevd av vi er synlig beruset eller at vi ligger fyllesyke til langt på dag.
Gjest Ikke TS Skrevet 12. juni 2006 #7 Skrevet 12. juni 2006 Unødvendig å trekke fram den andre tråden. Trenger ikke å belyse den andre trådstarter mer en det har blitt gjort i den andre tråden. ← Nå er det vel du som nevner og belyser en annen trådstarter - som jeg ikke kan se at har blitt nevnt i denne tråden TS ba om at denne tråden blir holdt på et saklig plan.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #8 Skrevet 12. juni 2006 Jeg har ikke lest den andre tråden..lurer litt på hva problemet egentlig er?
Gjest 2324 Skrevet 12. juni 2006 #9 Skrevet 12. juni 2006 Unødvendig å trekke fram den andre tråden. Trenger ikke å belyse den andre trådstarter mer en det har blitt gjort i den andre tråden. ← Hva er problemet? Slike tråder er det en hel haug av, synes ikke TS har gjort noe galt her i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #10 Skrevet 12. juni 2006 Barn ser jo fulle slkoholflasker i butikken,hvorfor skal man da skjerme tomme ølbokser i hjemmet?
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2006 #11 Skrevet 12. juni 2006 Vi har et moderat alkoholforbruk, og det drikkes ikke alkohol hver helg/uke. Barna har sett at vi har tatt et glass vin eller øl, men de har aldri sett oss beruset eller påvirket. Vi har øl i kjøleskapet og vin i kjelleren, men ingen av barna har reagert på det. Hos oss drikkes det gjerne et glass øl til julematen (for den som i det hele tatt orker da) At vi panter et par tomme ølbokser sammen med brusflasker har de aldri reagert på.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #12 Skrevet 12. juni 2006 Jeg har problemer med både fulle og tomme ølflasker. Kommer vel av at jeg har vokse opp med en far som er alkoholiker. Er vel slik jeg ikke synes at barn å tommflasker av øl ikke passer sammen.
Gjest Gjest_Stemor_* Skrevet 12. juni 2006 #13 Skrevet 12. juni 2006 Jeg har problemer med både fulle og tomme ølflasker. Kommer vel av at jeg har vokse opp med en far som er alkoholiker. Er vel slik jeg ikke synes at barn å tommflasker av øl ikke passer sammen. ← Det er fullt forståelig.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #14 Skrevet 12. juni 2006 Jeg har problemer med både fulle og tomme ølflasker. Kommer vel av at jeg har vokse opp med en far som er alkoholiker. Er vel slik jeg ikke synes at barn å tommflasker av øl ikke passer sammen. ← jeg har både en far og en stefar som er alkoholikere... jeg drikker selvpå fest, eller kansje ett glass vin til maten i helgene... syntes det heller er viktigewre at mine får et sunnt forhold til alkohol, å heller at de ser at mamma/ pappa tar seg ett glass enn å drive å gjemme det unna om vi skulle gjøre det... vi drikker oss aldri fulle med barn i nærheten, men det er noe som heter å nyte med måte...
ashera Skrevet 12. juni 2006 #15 Skrevet 12. juni 2006 Vi tar oss en øl eller et glass vin hver helg, men har ikke tomme ølflasker stående framme og sender absolutt ikke barna for å pante! De tre-fire ølflaskene jeg drikker i måneden gidder jeg da å pante selv. Jeg må innrømme at jeg reagerer dersom jeg ser barn som panter ølflasker. Kankje litt rart, for en flaske er jo en flaske. Men det er vel noe med de signalene dette sender ut. Hadde jeg sendt dem for å pante et par-tre måneders forbruk (ja, jeg samler opp), hadde det sett ut som om det hadde vært storfest her i heimen
mari Skrevet 12. juni 2006 #16 Skrevet 12. juni 2006 he he, her drikkes det nok ganske ofte, men ikke store mengder, men nå som det er fotball VM tar nok hvertfall mannen seg en øl eller to om kvelden. jeg drakk meg så full i helgen at jeg ikke har lyst på nå, men ellers ville nok jeg også tatt (hadde barnefri helg ) sjeldent det står tomme øl eller vin flasker fremme, men har ikke tenkt at det er ille. Barna mine er ennå for små til å pante flasker selv og er de med oss når vi panter gir vi de stortsett brusflasker (som det er færre av...)til å putte inn i maskinen. Det å ha et sunt forhold til alkohol foran barna og vise at det er noe man koser seg med og som ikke er forbundet med skam tror jeg er bra jeg, men det er en personlig mening!
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #17 Skrevet 12. juni 2006 Jeg må innrømme at jeg reagerer dersom jeg ser barn som panter ølflasker. Kankje litt rart, for en flaske er jo en flaske. Men det er vel noe med de signalene dette sender ut. ← Hvorfor reagere på barn som panter ølflasker? Opp igjennom hele oppveksten var brødrene mine på en evig jakt etter tomflasker for å få panten slik at de fikk spart til nye modell-fly. De fleste av flaskene de fant var ølflasker. Hjemme hadde vi en far som var total avholds og en mor som kunne ta seg et glass men ikke mer i festliglag.
Jens Skrevet 12. juni 2006 #18 Skrevet 12. juni 2006 Drikker vell ett glass vin til maten hver dag, etter att gutten min har lagt seg. Vi kan også drikke vin til lunsj med ungen til stede. Men, ville aldri drukket meg brisen foran han!!Flaskene kaster vi, så panteproblemet har vi ikke, men ville aldri sendt han avgårde med tomme alkohol flasker. Vi gjemmer ikke unna vinen, den ligger i en meget synlig vin hylle.For meg er ikke alkohol i riktige mengder og former noe jeg føler jeg burde skjule.
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2006 #19 Skrevet 13. juni 2006 Ingen har vært litt brisne forran barna for noe tøv. Det har dere nok det men tør ikke skrive det. FEIGINGER.
Karro Skrevet 13. juni 2006 #20 Skrevet 13. juni 2006 Barn BØR se flasker og få et korrekt syn på alkohol. Jeg vokste opp i et hjem med foreldre som var totalister, var aldri en brun flakse å se i hjemmet. Alkohol var farlig. Dette førte til at jeg ble livredd for alt som hette alkohol, og fikk hysterisk anfall da min far hadde stående noen flasker vørterøl på boden. Hadde det faktisk slik til jeg selv begynte å drikke som 16-åring og selv fikk lære hvordan alkohol faktisk fungerer...... så barn bør ikke skjermes for å se at voksne oppbevarer/drikker litt alkohol (men mn må selvfølgelig ikke drikke seg fulle foran barna). Det er en del av det samfunnet vi lever i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå