Netten Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 (endret) På lørdag - 10.06.06 - sa jeg ja til min kjære. Solen strålte og vi hadde en helt fantastisk dag!! Kl. 08.00 troppet hun ene forloveren min og jeg opp i makeup-salongen hvor frisøren sto og ventet på oss. Vi hadde brakt med oss en flaske champagne siden vi (i alle fall jeg) heeelt sikkert kom til å være rimelig nervøse i timene før vielsen. Etter et par timer kom sminkøren, og min andre forlover med sin 1 mnd. gamle datter. Vi skravlet og stresset og ammet og var nervøse hele gjengen! Hår og sminke ble uansett fantastisk bra - jeg er helt imponert over hva de har fått til med oss! Så kom kollegaen til mannen min (kommer jeg noen gang til å venne meg til å si det? ) i en flott Saab cabriolet som var nyyydelig pyntet! Selv hadde han dresset seg opp, og hadde tom. slips som matchet buketten min! Vi kom oss i bilen, og hadde såpass god tid at vi fikk tatt oss en liten runde gjennom Bergen by som var full av turister og liv! Jeg fikk mange gratulasjoner, komplimenter og lykkeønskninger. Da vi ankom Domkirken sto det en del gjester på trappen, noe som var litt teit siden de liksom ikke skal se meg før jeg kommer inn i kirken, men men. Det var også et hav av knipseglade turister som var noe innpåslitne! Jeg møtte Pappa som var kjempefin i smoking, og de skjønne brudebarna mine. Så gikk vi inn i våpenhuset, og jeg kjente at jeg hadde problemer med å puste. Da organist og fiolinist spilte opp til den nydelige Canon i D-dur av Pachelbel, gikk vi inn i kirken og opp midtgangen. Jeg smilte, men da jeg så Mormor stå å grine, holdt jeg på å begynne selv! Da vi nærmet oss alteret, så jeg min kjære stå der oppe så stram og flott, og jeg gledet meg til å komme frem til ham! Vielsen var veldig vakker, med mange flotte innslag. Fiolinisten spilte "Danse mot vår", forloveren min sang "From this Moment on", Mamma leste fra Bibelen, og vi hadde valgt å gjenta ekteskapsløftene. Det var så rørende alt sammen, og jeg var så glad! Da vi kom ut på kirketrappen sto jammen to slagere fra min brors buekorps og trommet for oss, og én blåste fanfare. Tøft! Vi kysset litt på trappen og da vi nærmet oss bilen, spilte sjåføren Dean Martins "That's Amore". Det var så utrolig stilig!! Han hadde knytt blikkbokser bak på bilen og vi cruiste avgårde! Det kom tilfeldigvis en politibil bak oss, så det så jo ut som om vi var DE kongelige! Haha! Hos fotografen tok vi maange bilder! Både med hvit bakgrunn i studio, ute foran en slitt, gammel dør og nede ved sjøen på svaberg. Gleder meg sånn til å se bildene! Så ankom vi lokalet da - en gammel, sjarmerende Bergensvilla. Alle ropte 3x HURRA! og vi skålte i champagne. Så løp jeg på do med en forlover på slep, og det gikk faktisk over all forventning! Hun løftet opp alle lagene bak, og holdt alt opp foran, mens jeg dro ned både truse og strømpeholder. Da jeg satt meg ned holdt jeg bare kjolen foran. Så jenter - ingenting å grue seg for der! Under middagen var jeg SÅÅ nervøs siden jeg skulle holde overraskelsestale for mannen. Dette var vel det eneste dumme med bryllupsdagen - at jeg gikk glipp av DEN fantastisk gode maten! Orket kun et par biter. Pappa holdt en utrolig flott tale, og sammen med Mamma hadde han skrevet et kjempebra sang! Jeg var helt imponert. Min kjære som har mast om hvor mye han har gruet seg til å holde tale, var bare SÅ flink! Den flotteste talen, med mange gode historier og morsomheter, og en rørende fin avslutning. Så var det min tur, og mange av dere har jo faktisk lest igjennom talen min. Det gikk veldig bra - jeg klarte å holde masken, men den holdt på å briste da forloverne mine begynte å snufse. Mannen ble VELDIG overrasket og glad! :-D Etter at jeg var ferdig ble jeg plutselig kjempesulten, men da var hovedretten over... Heldigvis hadde jeg god plass til desserten! All timing var god! Vi var ferdig med middagen 20 min. før kaffegjestene kom. Da de kom stilte vi opp utenfor og tok en masse familie- og forloverbilder. Så var det tid for kakekutting, kaffe og bar. Toastmasteren vår var veldig flink til å få alle 70 gjestene samlet til tross for at vi satt i to salonger (i L-form på en måte). Vi sang litt, og etterpå ble det satt fram to stoler på gulvet hvor vi ble plassert. Så kom nærmeste familie og forlovere fram, og toastmaster presenterte disse for resten av gjestene som hadde kommet. Polonese sto for tur, og vi ledet an med mine foreldre som par nr. to. Dette ble suksess og gjorde at gjestene livnet mer til. Det var nemlig VELDIG mange som ikke kjente hverandre. Polonesen ble avsluttet med at alle gjestene dannet en stor ring rundt oss, og så spilte toastmaster (han var musikeren vår også) av Tir 'na Noir på cd og det var tid for brudevals. Vi som har gått på danseskole i et halvt års tid, hadde gledet oss mye til akkurat dette. Valsen ble så å si perfekt - med unntak av at cd-en begynte å hakke (!) (heldigvis varte det ikke lenge) - og vi avsluttet med skikkelig stil - mannen la meg ned på skrå og jeg strakk armen ut i en elegant bevegelse . Dette var noe vi hadde øvd på en stund, og vi fikk jublende applaus! Videre gikk festen sin gang - og min tante hadde laget i stand en utrolig gøy lek! Den besto av en sammenrullet pakke og en tilhørende historie med rim. Brudgommen fikk pakken i hånden og skulle så gi den til meg. Så skulle jeg gi dem til den mannen som satt lengst unna meg i lokalet. Videre skulle ha gi den til damen med den fineste kjolen, som igjen skulle gi den til mannen med den største kulen (som vi etter å ha ledd litt fikk vite var magen... ) - og sånn fortsatte det med frisyrer, mest interessante pupper, mannen med den lengste (der var det jo selvf. slipset det var snakk om) osv. Til slutt endte gaven opp hos meg, og ble avsluttet med at "tør du åpne den nå, må du også ta den på". Jeg ville ikke være usporty, og åpnet selvfølgelig gaven, som var en sort, liten blondetanga! Så kom utfordringen: denne skulle jeg klare å ta på meg under brudekjolen! Men da kom mannen til unnsetning; han tok stringtrusen og krøp like godt under hele kjolen min for å hjelpe meg - til stor jubel og mye latter! Vi hadde også limbokonkurranse som ble veldig godt mottatt av alle. Ellers danset vi og koste oss, og denne fantastiske dagen ble i alle fall avsluttet med stil: En svær, lang limousine kom og plukket oss opp! Da var klokken 3 og de fleste gjestene hadde gått. Vi fikk champagne og ble kjørt til den romantiske suiten vår. Der hadde de strødd roseblader på sengen og i badekaret, og vi fikk flotte rødvinsglass i gave av hotellet. Sliten som vi var, ble det ingen actionfylt bryllupsnatt - men vi tok det igjen dagen derpå! Dette har vært den mest fantastiske dagen i mitt liv så langt - håper alle dere andre kommende bruder får et like supert bryllup!! Lykke til!! Endret 2. juli 2006 av Netten
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #2 Skrevet 12. juni 2006 Grattis, høres ut som en kjempefin dag. :D
Gjest Markblomsten Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 For en herlig da, og så fint at du deler det med oss! Blir helt rørt jeg, og gleder meg enda mer til vår egen dag
Gjest StoreSky Skrevet 12. juni 2006 #4 Skrevet 12. juni 2006 Nydelig bilde og nydelig fortalt. Får lyst å gifte meg jeg også...
Netten Skrevet 12. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. juni 2006 Takk takk:) Skal linke til bilder så snart jeg får dem tilsendt!
Gjest Cosmic Girl Skrevet 12. juni 2006 #7 Skrevet 12. juni 2006 Gratulerer så masse, Netten! Utrolig hyggelig å lese at dagen din ble så fin. Ønsker deg og mannen din alt godt, og et fint liv sammen med masse glede, humor og kjærlighet
Gjest Cosmic Girl Skrevet 12. juni 2006 #8 Skrevet 12. juni 2006 Du ser forresten utrolig flott ut på bildet!
Netten Skrevet 12. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 12. juni 2006 Gratulerer så masse, Netten! Utrolig hyggelig å lese at dagen din ble så fin. Ønsker deg og mannen din alt godt, og et fint liv sammen med masse glede, humor og kjærlighet ← Du ser forresten utrolig flott ut på bildet! ← Tusen takk! Jeg følte meg som en prinsesse hele dagen!
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #10 Skrevet 12. juni 2006 åhhhh det hørtes ut som en drøm, gratulerer så masse,nydelig historie som du nok kommer til å sveve lenge på
Gjest -eline- Skrevet 12. juni 2006 #11 Skrevet 12. juni 2006 Gratulerer så masse, høres ut som en kjempefin dag! Heldige mer været var dere og!
Kara W Skrevet 12. juni 2006 #12 Skrevet 12. juni 2006 Grattulerer så mye! Det hørtes ut som en fantastisk dag. Sitter her med tårer i øynene, og gleder meg utrolig til det blir min tur (om et helt år!). Gleder meg til å se bilder. Den leken med pakken hørtes foresten utrolig underholdene ut!
Gjest Svimle Skrevet 12. juni 2006 #13 Skrevet 12. juni 2006 Gratulerer så mye! Høres ut som dere hadde en FANTASTISK dag!
Amalie_85 Skrevet 12. juni 2006 #15 Skrevet 12. juni 2006 Jeg nesten snufset når jeg leste om bestemor som gråt. Så utrolig morro. Gratulere så mye. Må dere ha masse flotte år sammen
Lykketrollet Skrevet 12. juni 2006 #16 Skrevet 12. juni 2006 Å så flott, NEtten!!! Det høres ut som dere hadde en drømmedag!! Til lykke som gift!
razmatazz Skrevet 12. juni 2006 #18 Skrevet 12. juni 2006 Gratulerer Netten! Hørtes ut som en super dag! Og du var virkelig flott på bildet!
razmatazz Skrevet 12. juni 2006 #19 Skrevet 12. juni 2006 Forresten, kan jeg spørre hva slags blomster du har i buketten? Er det hydrangea?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå