Gå til innhold

Tips til enkel mat i parken?

Anbefalte innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg har ikke balkong her i leiligheten, men en fiin park rett ved.

Har dere noen tips til BILLIG mat å ta med i parken sånn etter skole/jobb?

Det er meg og datteren min på 7, er så kjedelig å sitte inne når det er fint vær!

Tenkte på salater, men er så dårlig på sånt...(noe annet enn grillmat, der vet jeg jo hva jeg kan lage)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ferdigstekt kylling/kyllinglår + rundstykker og salat laget av mais, tomat, agurk, løk, paprika (altså salat uten "salat") og fransk dressing på pose (10,- for 3 pk.)

Ost og skinkebaguetter, eller annet valgfritt pålegg.

Wienerpølser ferdigvarmet og puttet i termos.

Skrevet

Lag pizzasnurrer og frys ned, ta de opp kvelden før og du har ferske deilige pizzasnurrer i parken :)

Skrevet (endret)

Store, krydrete kjøttboller er like gode kalde som varme, og kan spises med hendene. Ha f.eks. salat med nypoteter til, og/eller rundstykker.

Endret av søndagsengel?
Gjest Gjest
Skrevet

rissalat er enkel og god sommermat. risen kan du sikkert koke kvelden før, den skal i hvert fall være kald.

1 box bogskinke

1 box mais

1 løk ca, kan ha i egen box hvis datteren ikke liker det

ris for 2-4 personer

2-3 kokte egg, skjæres

serveres med baguetter av noe slag. thousand island er godt til! eller annen dressing. nam, det fikk jeg lyst på.

Skrevet

kyllingsalat. mmmmmm

eller ferdigsmurte baguetter

Gjest Gjest1
Skrevet

Kokte egg

Gode smørbrød med godt pålegg evt. baguetter

Salat med pasta eller ris, kylling eller skinke og sukkererter, tomat, paprika, agurk, salat og alt det du vil i grunnen.

Stekt, kald kylling

Stekte, kalde koteletter

Pizzasnurrer

Potetsalat

Suppe på termos om du vil ha noe varmt

Det var det jeg kom på.

Skrevet

fyll pitabrød med hva dere nå en liker, kylling, salat, fetaost, reker, revet gulrot, eplebiter, peanøtter eller hva det skulle være man synes høres spennende ut sammen.

det er kjempegodt og enkelt å ha med.

Skrevet

Reker og loff er godt.

Husk å ta medvåt klut med såpe evt våtserviett så dere får vaska henda etter dere har spist.

Skrevet

Når de snakker om fylte ting, så er ferdig fylte wraps også godt. Jeg har mange ganger spist kald taco i wrap. Det synes jeg er godt.

Ellers så er kylling salat kjempe godt, ha gjerne med litt peanøtter til å strø over rett før dere spiser. Jeg har aldri noe dressing oppi salaten (liker det ikke) så jeg har ofte bare litt rømme til.

Skrevet

Couscoussalat - godt på egenhånd eller ved siden av feks grillet kylling. :)

Tabbouleh

250 gram couscous

2,5-3 dl nykokt vann

saft av ca. 1/4 sitron

3 ss extra virgin olivenolje

salt og pepper

Ha couscousen i en bolle. Tilsett varmt vann (jeg pleier å koke det opp i vannkokeren først), presset sitron, olivenolje, salt og pepper. Dekk med plastfolie og la couscousen svelle mens du lager klar resten av salaten.

4 tomater i terninger

1/2-1 hakket rødløk (avh. av hvor sterk den er)

evnt. grillet rød og gul paprika i småbiter (kan sløyfes)

masse hakket bladpersille

litt hakket frisk mynte (essesielt for å få den riktige smaken!)

salt og pepper

saft av 1/4 sitron

3 ss extra virgin olivenolje

Bland sammen alle ingrediensene i den bollen du skal ha salaten i. Rør inn couscousen etter ca. 15-20 min, når den har absorbert all væsken og er litt avkjølt.

Etter at salaten har fått stå en times tid, kan du smake for å sjekke om den trenger mer sitron, salt eller pepper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...