Babyface Skrevet 14. desember 2002 #1 Skrevet 14. desember 2002 Jeg har det siste året lagt merke til at det så og si aldri kommer post på lørdag. Har Posten sluttet med dette for å spare penger? Trodde de garanterte at f eks brev som blir postet før et visst tidspukt en dag skal være fremme hos mottager den neste. Dette stemmer jo tydeligvis ikke. Noen som vet noe?
Gjest Lea Skrevet 14. desember 2002 #2 Skrevet 14. desember 2002 Posten går som vanlig på lørdager den (så vidt jeg vet). Vi får i alle fall post på lørdager, men ikke mye...
Kosepia Skrevet 14. desember 2002 #3 Skrevet 14. desember 2002 Vi får også post på lørdager. Riktignok litt mindre reklame enn de andre dagene
Gjest Lea Skrevet 14. desember 2002 #4 Skrevet 14. desember 2002 Grunnen til at du får lite post kan være at de som leverer reklame har fri fredag/lørdag. Mange banker, foreninger og kontorer dropper å sende ut ting fredag. På min arbeidsplass har vi endel utsendelser og sånt. Disse blir aldri sendt fredager.
Gjest *Perser* Skrevet 14. desember 2002 #5 Skrevet 14. desember 2002 Vi får heller ikke post på lørdager, synes det er så rart for alt er åpent her 7dager i uken, så det er rart at vi ikke får post på lørdager... men men likegreit, en dag mindre regninger
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2002 #6 Skrevet 14. desember 2002 Kommer an på hvor du bor. Jeg vet om steder der de ikke får post mer enn 3 ganger i uka. Posten er et møkkaforetak, legger ned og legger ned, men portoen øker like forbanna. Selv må jeg dra 35 km for å hente "dør-til-dør" pakker. Jommen sa jeg "dør-til-dør".
Silfen Skrevet 14. desember 2002 #7 Skrevet 14. desember 2002 På lørdager leveres det kun ut personlig post. dvs bankbrev, pakker o.l. All dilldall posten leveres ikke, altså ser det ut til at "det aldri kommer post på lørdager" Ja, det er sant, ikke noe jeg bare tror
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2002 #8 Skrevet 14. desember 2002 Vi får skjelden post på lørdager, foruten en regning i ny og ned da.
RoadQueen Skrevet 14. desember 2002 #9 Skrevet 14. desember 2002 Jeg har ikke merket noen forskjell på om det er onsdag eller lørdag når jeg henter posten, avisa, pakker og regninger dumper inn uansett - det samme gjør reklamen. Det at posten legger ned har medført at vi har fått post på kiosken. Pluss for utvidete åpningstider i forhold til det gamle postkontoret som stengte to minutter på fire, minus for den slette kunnskapen hos kioskekspeditørene og ikke minst hos postansvarlig eier av butikken - jeg kan stå der og vifte med en pakkehentelapp men pakken er ikke kommet enda!!!
Tusenfryd Skrevet 14. desember 2002 #11 Skrevet 14. desember 2002 Nei, kjære vene - man kan da ikke forvente noe service derfra - tross alt betaler man snart det samme for et brev som for et brød... Jeg får avis hjemmefra - og er grenseløst forbanna for at jeg ikke får den lørdag. reklem skal de bære ut til kassa sprenges - men å få en avis før det har gått tre dager - nei, det er sikkert ikke vits i.... grrr... I protest har jeg begynt å levere ut julekort til de jeg treffer før jul - ellers har jeg vært nærmere katolsk på det at julekort skal komme i postkassen med frimerke på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå