Gå til innhold

Garnbutikk i oslo

Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ikke så veldig bevandret i dette, men jeg vurderer å forsøke å strikke litt til babyen.

Og på grunn av alergi, så håper jeg å få gjort det ute i penværet som forhåpentligvis holder seg her hele sommeren.

Men så var problemet... Jeg har ingen anelse om hvor jeg går for å kjøpe "babygarn". Blir vinterbaby, så jeg ønsker ull i "superwash" eller annen vaskemaskinkvalitet.

Noen tips om hvor jeg kan gå for å handle?

Helst i Oslo sentrum, men har bil, så litt mobil kan jeg være.

Om noen har noen pene enkle oppskrifter, må de gjerne tipse meg på en PM. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikkedilla på Oslo City, og Tjorven på Majorstuen.  Begge er bra butikker.

:overrasket::legrine::overrasket:

Det er en på Oslo City?

Merkelig, jeg har aldri lagt merke til den! (Men det er vel sånn når man ikke er interessert!) ;)

Tusen takk! Må vel dit etterpå tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Og så har du jo Husfliden i Rosenkrantz' gate.

Og en på Grünerløkka, tror den heter Guanako? Ligger litt oppe i Markveien (er det i krysset med Seilduksgata, mon tro?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på siden til Sandnes Garn så finner du forhandlere, hvilke garntyper de har (Lanett er i hvert fall et ullgarn til babyer) samt bilder fra oppskriftsheftene deres med masse søte modeller.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium
:overrasket:  :legrine:  :overrasket:

Det er en på Oslo City?

Merkelig, jeg har aldri lagt merke til den! (Men det er vel sånn når man ikke er interessert!)  ;)

Tusen takk! Må vel dit etterpå tenker jeg!

Lite hull i veggen helt innerst i første etasje. Det er utrolig hvor mye garn de klarer å presse inn i det knøttlille lokalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, hi... :ler:

Det kryr tydeligvis av dem, og jeg har ikke sett en eneste en.

(Men det er jo minst 15 år siden jeg tok i en strikkepinne sist.)

Takker for alle svar! :)

Starter nok på Oslo City, og så utvider vi horisonten etter hvert, hvis det blir behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på siden til Sandnes Garn så finner du forhandlere, hvilke garntyper de har (Lanett er i hvert fall et ullgarn til babyer) samt bilder fra oppskriftsheftene deres med masse søte modeller.

Hilsen Lille meg

Takker for linken, forresten.

Har ikke fått sett på butikkoversikten, men de har et strikkekurs der som jeg allerede har fått noen "Å, var det sånn det var.." opplevelser av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en på advokat dehlis plass og en på carl berner.

Og så ligger det en på Sagene/Bjølsen, rett ved Bentsebrua :)

vil tro dere snakker om den samme, heter Bentes Boutique, jeg handler KUN der og de har SÅ mye flott garn og annet.

og betjeningen er tusen ganger koseligere og mer hjelpsomme en jeg har opplevd andre steder.

jeg har nettop begynt å hekle, og butikkinnehaveren tar seg gjerne tid til å vise meg litt triks og hjelper til med det meste. superkoselig butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Jepp, det er samme butikken, og den er kjempefin! Har masse gamle knapper, blonder etc også, mange fine ferdiglagde ting til inspirasjon, og hyggelig betjening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp det er samme butikken. Var nabo der i mange år og var stadig innom bare for tips og en hobbyprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

dyre butikker alle sammen. Du finner helt greit babygarn (superwash ull) på coop obs, noen rema-butikker, max 20 og sparkjøp til mye lavere priser. Oppskrifter finner du gratis på www.garnstudio.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest allium
dyre butikker alle sammen. Du finner helt greit babygarn (superwash ull) på coop obs, noen rema-butikker, max 20 og sparkjøp til mye lavere priser. Oppskrifter finner du gratis på www.garnstudio.no

Resultatet blir ikke like pent, for garnet er ikke jevnt spunnet.

Når jeg legger x antall timer i et håndarbeide, vil jeg ikke ha et dårlig resultat fordi jeg skulle spare en hundrelapp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nøstebarn ligger tvrs over gaten for Bentes B. på Bjølsen. Her har jeg aldri vært innom. Den butikken har kommet etter at jeg flyttet, men jeg har sett den da jeg har kjørt forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Resultatet blir ikke like pent, for garnet er ikke jevnt spunnet.

Når jeg legger x antall timer i et håndarbeide, vil jeg ikke ha et dårlig resultat fordi jeg skulle spare en hundrelapp.

de tinga jeg har strikket av billiggarn ser helt greie ut. jeg har ikke sett noen forskjell på babygarnet fra sparkjøp og lanett. Silke/ull fra Nøstebarn er derimot verdt prisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest allium
de tinga jeg har strikket av billiggarn ser helt greie ut. jeg har ikke sett noen forskjell på babygarnet fra sparkjøp og lanett. Silke/ull fra Nøstebarn er derimot verdt prisen :)

Da har du vært heldig. Etter noen dårlige erfaringer tar jeg ikke sjansen på billiggarn i annet enn ting som skal toves. Tovingen fjerner de fleste uregelmessigheter uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...