Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen mer erfaringer med bruken av Nespressomaskiner? :-) Jeg har også lyst på en slik fordi det ser så lett ut å lage seg en kopp med espresso og man kan velge forskjellige smaksvarianter. Jeg har en enkel espressomaskin fra før av men den bruker jeg aldri fordi det er noe styr med rengjøring. lage til kaffeen, kverning etc...samt at den er noen billig skvip selvfølgelig :gjeiper: Finnes det andre alternativer som ligner på Nespresso? Er det lett å få tak i disse kapslene?

Skrevet

Kapslene kjøpes på nettsiden til nespresso. Vet at de har planer om å åpne butikk i Oslo snart.

Når jeg bestiller kapsler så kommer de i posten etter 2-3 dager. Du kan også få de levert på jobben om du ønsker.

Jeg har D290 og kjøpte denne da maskinen kom ut for 3 år siden. Er veldig fornøyd. Drikker mest espresso og lungo, så for meg var det ikke så viktig med steam funksjon. Steameren som sitter på maskinen er så som så. Jeg synes melken får for mye vann, og har aldri brukt den.

Synes smaken på kaffen er bra. Finnes jo mange forskjellige kapsler. Svake og sterke, noen er bitre andre søte osv osv, så her er det nesten bare å prøve seg frem.

Skrevet

Jeg har denne pakken, og er veldig fornøyd. Det er så enkelt og greit, og jeg har en armada av ulike kapseltyper.

Vet at enkelte kjennere heller vil ha andre og dyrere maskiner, men jeg liker min.

Skrevet

Jeg har denne, og er veldig godt fornøyd.

Drikker ikke mer enn 2-3 kopper om dagen, og da vil jeg gjerne ha noe som smaker skikkelig godt, og det syns jeg Nespressokaffen gjør.

Skrevet

Jeg har samme sm Brunhilde. Jeg er spesielt godt fornøyd med at det er veldig lite renhold. Kaffen er helt ok.

Skrevet (endret)

Vel, nå jobber jeg med å selge disse maskinene, men jeg drikker ikke kaffe selv, så jeg kan ikke si: "å ja, det er skikkelig bra kaffe" eller noe i den duren. Ei ønsker jeg å virke som en selger, men jeg kan komme med noen erfaringer og faktiske opplysninger(da vi selger flere ulike Nespresso-produkter, i tillegg produkter i samme varegruppe men av andre leverandører).

- Kundene synes generelt det er en lette maskiner å bruke. Til og med jeg, som ikke engang drikker kaffe, får til å bruke dem.

- Da Nespresso har sitt hovedkontor for norden i Oslo, går leveringen svært kjapt (det er ihvertfall den grunnen vi fikk av en Nespressofyr). De fleste får ihvertfall kapslene i postkassa innen 1-3 dager, maks 1 uke.

- Nespresso kommer snart til å åpne en butikk i Oslo, noe som gjør det mulig å kjøpe alle deres produkter der, som igjen gjør det lettere for de som da er i Oslo å handle deres produkter.

- Skulle det skje noe med maskinen får man en gratis maskin lik den du har, som vil erstatte din egen maskin den tiden den er til reperasjon.

- Når det gjelder skrøplighet vs. kvalitet, så har vi fått høre av kunder selv at de er svært fornøyde. Den er blant annet populær hos firmaer som trenger å bruke maskinen ofte.

- Det som er unikt med maskinen er at man slipper å lage store "porsjoner" med kaffe for å kun få seg en kopp om morgenen. Samtidig så er det kanskje litt mer strevsomt hvis man skal lage MYE kaffe. Det fine igjen er jo det at da slipper man å måtte ta ut kaffebønner om en ønsker en annen sort etc.

- Kapselene er laget på en måte at de holder seg som ferskvare.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg har enstor versjon (C250), og den lager veldig god kaffe. Men jeg skulle ønske at jeg kjøpte en av de mindre, for denne tar så stor plass av benken (som er liten).

Skrevet

Ja, det nytter ikke å lage kaffe til mange med en sånn, da må kaffetrakter eller presskanne fram.

Skrevet
Ja, det nytter ikke å lage kaffe til mange med en sånn, da må kaffetrakter eller presskanne fram.

Helt enig.

Jeg har ikke kaffetrakter, men jeg har et par presskanner i ulik størrelse til bruk ved flere enn en gjest. I tillegg har jeg et par presskanner i liten størrelse hvis jeg skulle få lyst på en kopp vanlig kaffe selv.

Skrevet
Nei, det tar tid! Maks 4 stk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...