Zest Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 Savnet etter en cappuchino eller espresso om morgenen er stort, men så langt har jeg ikke investert i noen espresso-maskin. Først fordi de i min prisklasse var for dårlige, så fordi jeg kom frem til at det er for mye klin å bruke dem. Så kom jeg over kaffemaskinen fra Nespresso. Enkel i bruk, har fått demonstrert espresso og cappuchino som smaker godt, men likevel er jeg veldig i tvil. Mye fordi systemet er lukket, og man er bundet til å kjøpe kaffe fra Nestlé. Er det noen som har maskiner herfra som kan dele sine erfaringer? Fordeler, ulemper, ville du kjøpt den igjen?
Elze Skrevet 12. juni 2006 #2 Skrevet 12. juni 2006 Kjæresten min har en sånn, og en kamerat av meg. Begge er veldig fornøyd.Eneste ulempen er det du nevner, at man må kjøpe kaffe fra Nespresso, og at kaffen er ganske dyr. Men den er god, og det finnes mange typer å velge i. Vet ikke hvordan eventuell melkeskummer fungerer på disse, den jeg har mest erfaring med har ikke det. Maskin til den andre kameraten min har melkeskummer, men jeg vet egentlig ikke om den er noe bra. Vi er vel mer espressomennesker - ikke så opptatt av å tylle i oss varm melk egentlig. Men kaffen blir ihvertfall kjempegod, hver gang.
Gjest Zest i.i. Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 Takk for svar, det trekker jo opp å høre at noen er fornøyd. Er det flere der ute som har erfaringer? Gjerne dere som har prøvd med melkeskummer også. Det er modellen som heter 290 jeg vurderer, med automatisk melkeskummer.
Gjest gjesta Skrevet 12. juni 2006 #4 Skrevet 12. juni 2006 Hva ligger den på i pris? Jeg kjenner for øvrig også noen som har en sånn type maskin, de er veldig begeistret for den, men de drikker ikke mye kaffe selv. De benytter kun maskinen til "kos" en sjelden gang.
Sniglå Skrevet 12. juni 2006 #5 Skrevet 12. juni 2006 Vi har en sånn og er kjempefornøyd :-D Det er forholdsvis dyrt, ja, men vi har ofte sagt at nei, vi lager heller vår egen kaffe i stedet for å dra på kaffebar. Så sånn sett er det billigere i lengden. Vi har ikke den med melkeskummer så jeg kan ikke si noe om den. Men kaffen er kjempegod, og maskinen er superenkel å bruke. Ikke noe stress med rengjøring eller noe. Anbefales!
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #6 Skrevet 12. juni 2006 Nei, hverken fornøyd eller vil hatt en slik Nespressomaskin igjen! Ok, så lager den en ok espresso, men kaffen er dyr!!!! melkeskummeren er ikke blant de beste. Maskinene virker/er skrøplige og dyre og vanskelige å få reparert. Om du drikker kaffe en gang hver fjrde jubelår er den sikkert grei, men har du planer om daglig bruk bør du finne noe annet.
Gjest Zest i.i. Skrevet 12. juni 2006 #7 Skrevet 12. juni 2006 Nei, hverken fornøyd eller vil hatt en slik Nespressomaskin igjen! Ok, så lager den en ok espresso, men kaffen er dyr!!!! melkeskummeren er ikke blant de beste. Maskinene virker/er skrøplige og dyre og vanskelige å få reparert. Om du drikker kaffe en gang hver fjrde jubelår er den sikkert grei, men har du planer om daglig bruk bør du finne noe annet. ← Har du noe annet du anbefaler i steden? Kaffen er dyr ja, men tatt i betraktning at det ville tatt oss en stund å bruke opp en kvart kilo espresso fra nærmeste kaffebar ville den nok ikke blitt like god, siden kaffe er ferskvare. Og da måtte vi jo investert i en god kvern også... Så prisen ser jeg kanskje ikke som den største drawbacken. Mer bekymret for det du sier om skrøpelig kvalitet, hvor lenge varte den dere hadde? Og var den i hard bruk? Vipper frem og tilbake her hele tiden jeg... Sprilla: Den jeg ser på koster 4999,- men for bare espressomaskin starter de på 1500. Kaffekapslene koster tre kroner per kopp.
Sniglå Skrevet 12. juni 2006 #8 Skrevet 12. juni 2006 Vi har en til 1900kr, og jeg syns nå hvertfall ikke at den er skrøpelig. Men det kommer kanskje an på øyet som ser.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #9 Skrevet 12. juni 2006 Har du noe annet du anbefaler i steden? Kaffen er dyr ja, men tatt i betraktning at det ville tatt oss en stund å bruke opp en kvart kilo espresso fra nærmeste kaffebar ville den nok ikke blitt like god, siden kaffe er ferskvare. Og da måtte vi jo investert i en god kvern også... Så prisen ser jeg kanskje ikke som den største drawbacken. Mer bekymret for det du sier om skrøpelig kvalitet, hvor lenge varte den dere hadde? Og var den i hard bruk? Vipper frem og tilbake her hele tiden jeg... Sprilla: Den jeg ser på koster 4999,- men for bare espressomaskin starter de på 1500. Kaffekapslene koster tre kroner per kopp. ← [/quot Vi har en Gaggia Classic, koster vel 4-5000 kroner. Utrolig god maskin som har blitt brukt flere gangen om dagen i 3 år å langt uten problemer. Lett å bruke, lett å rengjøre. Vi har kvern nå, men kjøpte før ferdigmalt som vi la i fryseren. Nå kjøper vi kaffebønner fra teaandcoffe.no i ganske stort kvanta og fryser. Husker ikke helt hvor lenge den Nespressoen varte, vi fikk den brukt (lite) og hadde den bare noen måneder før den sa takk for seg. Drittmaskin!
Krista83 Skrevet 12. juni 2006 #10 Skrevet 12. juni 2006 Vi har en slik stående som demonstrasjon på jobben der jeg jobber, og vi bruker den hver dag. Nå har den stått der i 1,5 år snart og det er ikke noe kluss med den. Vi selger også en del av dem. Den til 5000 skal visst ha kommet best ut i en eller annen test, husker ikke hvilken, det er han mannen fra nespresso passer alltid på å nevne dette når han er innom.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #11 Skrevet 12. juni 2006 Har D290 og er kjempefornøyd. Hatt den siden den kom ut og har aldri hatt noen problemer med den. Enkelt og vi bruker den 3-4 ganger hver dag
Gjest Zest i.i Skrevet 13. juni 2006 #12 Skrevet 13. juni 2006 Takk for alle tilbakemeldingene. Ser jo at det er flere som er fornøyd, og har sett den forbrukerrådet-testen også. Det drar jo helt klart opp. Det som gjør meg usikker er vel at det er et lukket system. Jeg får tygge på det litt til, men skal si det frister med litt skikkelig kaffe om morgenen!
Gjest Elfrida Skrevet 13. juni 2006 #13 Skrevet 13. juni 2006 Jeg syns ærlig talt ikke Nespresso-kaffen er god i det hele tatt. Nå skal det sies at jeg er ganske kresen på kaffe, og det er også svært få kaffebarer som lager virkelig god kaffe. Jeg har slått meg til ro med vanlig kjedelig traktekaffe hjemme, og skikkelig kaffe fra de som virkelig kan det ute. Skal man lage virkelig god kaffe hjemme krever det mye av både utstyr og den som skal bruke det. Jeg gidder rett og slett ikke å bruke så mye energi på kaffe.
Elze Skrevet 13. juni 2006 #14 Skrevet 13. juni 2006 Bare for å tilføye: Vår nespressomaskin har vært i daglig drift i et drøyt år og lager vel 5-6 kopper om dagen for tiden. Viser ingen tegn til slitasje eller skrøpelighet. Det er en av de enkleste modellene. Jeg synes faktisk kaffen er god og regner meg egentlig som ganske kresen på kaffe. Bor rett rundt hjørnet for Java og Pascal, så innbiller meg at jeg vet hvordan god kaffe "skal" smake. Men - alle liker jo ikke det samme.
Gjest Elfrida Skrevet 13. juni 2006 #15 Skrevet 13. juni 2006 Det kan hende jeg har hatt uflaks, for jeg har prøvd den i 3 forskjellige sammenhenger på messe- og utstillinger, og da har jeg opplevd dårlig crema og sur smak.
Cumulus Skrevet 13. juni 2006 #16 Skrevet 13. juni 2006 Jeg vurderte lenge å kjøpe en Nespresso maskin, for jeg vil ha noe som er helautomatisk så jeg slipper å "dytte" kaffen nedi filteret (ikke fordi jeg er redd for å bli skitten på fingrene men fordi jeg andri synes det blir noe bra når jeg gjør det selv..). De andre helautomatiske maskinene på markedet er jo mye dyrere. MEN så fant vi ut at siemens surpresso S60 er mye billigere i Tyskland, og har nå bestilt og betalt hos IXXPIXX. Har akkurat betalt den norske momsen og venter den på døren en av dagene. Vi sparer ca 2000 på det, betaler omtrent 5000 nå. Når den er vel i hus og jeg har fått testet den ut kan jeg komme med referat! Cumulus
Petroline Skrevet 13. juni 2006 #17 Skrevet 13. juni 2006 Jeg er også veldig fornøyd med Nespresso. Synes den lager god kaffe, og i tillegg finnes det 3 koffeinfrie varianter, som faktisk smaker bra! Da går det jo an å ta seg en kopp om kvelden også, slik at man ikke blir liggende om natta... Angående prisen på kaffe så er det ikke så ille; tatt i betraktning hvor mye kaffe man heller ut ellers, og hvor kjedelig det er med gammel kaffe... Nespressoen er visst pakket i en beskyttet atmosfære, og fylt opp med kullsyre. Positivt er det også at det er flere smaker å velge i. Liker man krutt, så lager man krutt. Vil du ha det mildere, så lager du en mildere variant. Litt som twist; alle finner sin favoritt.. Steameren fungerer bra. Ikke noe hokus-pokus, og "er melka varm nok nå?". Den kommer ut ferdig steamet. Helt fantastisk!! For oss som ikke nødvendigvis vil stampe og trikse og fikse, så er dette midt i blinken. (Men om man vil kan man steame manuelt også da..). Nei, jeg liker den jeg!
LadyInRed Skrevet 13. juni 2006 #18 Skrevet 13. juni 2006 (endret) er det dette som kalles pods? så i en brosjyre for kitchen aid sine espressomaskiner igår, og da sto det at den kunne brukes både til vanlig espresso og pods. nå skal ikke jeg investere i slik maskin,for jeg vil ikke begynne å drikke kaffe hver dag. Så istedet tar jeg meg en kaffe når jeg virkelig har lyst på det. Men da bruker jeg den fake bialetti`en min (skrives det slik????) og melkeskummeren. Funker bra det, og koster ikke så mye. Faktisk fikk vi råd om ikke å kjøpe espressomaskin under 6-7000 kr da jeg var på baristakurs på dromedar (en av bergens beste kaffebarer) for ei stund siden. Ville vi ikke ut med så mye penger, så var bialetti`en det beste alternativer (en espressomaskin under 5000 laga ikke bedre kaffe enn bialetti`en og er langt dyrere). Og så synes jeg det blir så god lukt på kjøkkenet Endret 13. juni 2006 av LadyInRed
Gjest elze ii Skrevet 13. juni 2006 #19 Skrevet 13. juni 2006 Det er ikke det samme som pods. Nespresso har et helt eget system, med en slags hermetisk lukkede eller forseglede kapsler. Du kan kun bruke Nespresso kaffe til Nespresso maskiner. Det finnes mange forskjellige smaker, også koffeinfrie, i dette systemet, men det er ingen andre som lager kaffe som passer til. Du låser deg med andre ord til Nestlé-konsernet.
lillesky Skrevet 19. juni 2006 #20 Skrevet 19. juni 2006 Jeg fikk demonstrert denne i en Expert-butikk i dag. Pris per kapsel er kr. 2,50, synes ikke det er så ille. Og kapslene holder seg i 1 år, det gjør ikke vanlig malt espresso (eller bønner). Nespressoen er veldig enkel i bruk! Og enkel å rengjøre. Men jeg synes kaffen smakte litt beskt. Nå liker jeg best enten sterk vanlig traktekaffe, eller caffe latte. Noen flere som har denne Nespressoen? Og hvilken modell (pris) har du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå