johanne Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 Nå har jeg kjøpt solpudder fra lancome og en eller annen brunkrem fra loncome som heter "Teint Renergie Life"...Noen som vet hva jeg mener?? Vel problemet er det at jeg nesten aldri bruker sånne produkter, jeg sminker gjerne øynene og munnen, men jeg har nesten aldri noe krem under dette. Men nå skal jeg jo gifte meg, og jeg skal sminke meg selv, så nå trenger jeg tips. Kan none komme med tips til hvordan jeg best mulig skal bruke disse broduktene uten å se ut som jeg har snubla i sminkeskrinet?? Jeg skal jo ta bilder og sånn, så jeg vil gjerne se best mulig ut.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #2 Skrevet 12. juni 2006 Hos Body Shop og Make Up Store vet jeg det går an å bestille timer for å lære å legge sminke på seg selv eller bare få lagt sminke. Det går an å bestille en slik time og spør å grave om hvordan du bør gjøre dette best mulig. Hvis jeg skulle giftet meg hadde jeg nok ville hatt noen gode råd fra folk som kunne dette skikkelig. Øv deg masse fremover!
Gjest LilSweetie Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 Det viktigste er å øve deg mange ganger til du blir fornøyd! Solpudder er kjempefint, men viktig å ikke overdrive. Ta litt i pannen, over nesen og mer i kinnene. Så kan du også ta litt på skuldrene og i utringningen hvis du vil Brunkrem er det enda viktigere å være veldig forsiktig med, spesielt i ansiktet...
johanne Skrevet 12. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. juni 2006 Men hva er best med påføring av fondation?? Hun dama i butikken sa at jeg skulle bare bruke hendene...og ikke en svamp. Hvordan blir det da....skal jeg bare gni den inn som det var en krem?? Når det gjelder solpudder så har jeg fått tak i en fin kost fra body shop. og Hun med solpudderet sa at jeg måtte ikke legge bare solpudder i kinnene, for da så jeg møkkete ut. vil gjerne ha flere tips til hvodan jeg skal legge dette..
Millis Skrevet 12. juni 2006 #5 Skrevet 12. juni 2006 Hvis du er så grønn som det virker her, VILLE JEG ALDRI HA LAGT SMINKEN SELV på en SÅ STOR DAG!!! Kjipt å ødelegge noe så viktig. Dessuten er det kjempevanskelig å vite når man er så uerfaren hvordan det ser ut for andre/ bilder. Smink deg ihvertfall i dagslys... Men hvis du absolutt må anbefaler jeg deg virkelig å bestille en time hos en hudpleier/makeupartist, som kan gi deg pointers før den store dagen. Foundation smelter lettest inn i huden med fingrene, men bruk ytterst lite hvis du ikke er erfaren. Solpudder i pannen kinnene haken og nesen og litt i utringningen (pass på så ikke du får det på kjolen!!!) Og gjerne litt rouge i "eplekinnene". Og for all del ha litt leppefarget lebestift og ikke glem mascara....
Snasen Skrevet 12. juni 2006 #6 Skrevet 12. juni 2006 Hvis du er så grønn som det virker her, VILLE JEG ALDRI HA LAGT SMINKEN SELV på en SÅ STOR DAG!!! ← Det må jeg si meg enig i, og spesielt siden du ikke vet hvordan man legger sminke i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #7 Skrevet 12. juni 2006 Ja det er absolutt verdt pengene å ta et sminkekurs før bryllupet, hvis du skal sminke deg selv. På en sånn dag blir det jo tatt kjempemasse bilder av bruden som blir bevart for ettertiden, så da kan det være ok å se allright ut. På make up store (finnes i de største byene) koster et individuelt sminkekurs ca 500,-. Etter kurset får man plukke ut produkter i butikken for denne summen, noe som er veldig greit. Eller kanskje du har ei venninne som er flink å sminke seg, som kan komme over en kveld og gi deg litt tips?
Gjest Shoegal i.i. Skrevet 12. juni 2006 #8 Skrevet 12. juni 2006 Selv om svarene over er litt krasse, så er jeg faktisk enig i budskapet. Få profesjonell hjelp - men se an den som hjelper deg: Hvis dama i parfymeriet er oversminka, så er det kanskje ikke dama å spørre for å si det sånn.... (Hvis du vil så kan jeg tipse deg om et par steder i byen du kan få god hjelp, bare send meg en pm!). Selv om budsjettet kanskje er begrenset, så trenger det ikke koste så mye å sminke seg f.eks. hos en hudpleier. Og jeg tror at du vil være veldig fornøyd i forhold til om du skulle gjøre det selv. Tips: IKKE si at det er bryllupssminke, da fyker prisen til værs!
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #9 Skrevet 12. juni 2006 Her er ei svensk forum som omhandler sminke på bryllupsdagen: http://www.brollopstorget.se/Forum-1-20/ Kanskje du får litt tips der!
Bobeline Skrevet 12. juni 2006 #10 Skrevet 12. juni 2006 Men hva er best med påføring av fondation?? Hun dama i butikken sa at jeg skulle bare bruke hendene...og ikke en svamp. Hvordan blir det da....skal jeg bare gni den inn som det var en krem?? Når det gjelder solpudder så har jeg fått tak i en fin kost fra body shop. og Hun med solpudderet sa at jeg måtte ikke legge bare solpudder i kinnene, for da så jeg møkkete ut. vil gjerne ha flere tips til hvodan jeg skal legge dette.. ← På et sminkekurs lærte jeg at det er lurt å begynne med en vanlig ansiktskrem, og la denne trekke inn før en begynner med fondation. Fondationkremen smøres best ut med fingertuppene (som en krem) da det er lettere å få denne jevn og unngå skjoller og flekker (som er lette å få når det brukes svamp). Det er viktig å dra denne ut nedover halsen, slik at den til slutt går i ett med huden på halsen og ikke lager en markant skillelinje, lurt å gjøre dette allerede ved kjevebenet og nedover. Fondation skal også legges på øyelokket. Solpudderet legges på kinn (kinnbenene), og dras utover med børsten/eventuelt glattes ut med fingrene til slutt (husk å blåse av overflødig solpudder fra børsten før du legger dette). Det samme gjelder hake og panne. Solpudderet legges dermed som i en "trekant" (hake-kinn-panne) slik at det blir jevn farge i ansiktet. Etter ett lag leppestift kan du legge pudder på leppene, og "kysse" et papir etterpå før et nytt lag leppestift legges. Dette var en enkel metode å få fargen til å holde gjennom en lang arbeidsdag når jeg jobbet som sminkemodell. Ønsker en mer glans kan en legge lipgloss til slutt. Husk å legge håndklede eller papir over kjole/bryst slik at du ikke får flekker hvis det skjer et lite uhell, og husk å bruke naturlig lys slik at du ser hvordan det hele blir til slutt. Jeg bruker sjelden sminke, men klarer å gjøre dette på meg selv eller andre, så jeg tror du vil klare deg bra uansett hva du velger. Ellers støtter jeg ideen om å overlate arbeidet til en make-up artist eller lignende, så kan du kanskje slippe stresset med sminke og kan kose deg mens andre gjør jobben Skal du ta bilder samme dag? Husk at kameraet ofte "tar bort" noe av sminken, og det trengs mer sminke enn vanlig hvis det er meningen at dette skal være fremtredende på bildene (sminke vil synes, men ikke så godt som "i levende live").
johanne Skrevet 12. juni 2006 Forfatter #11 Skrevet 12. juni 2006 (endret) Tusen takk for fine svar. Joda, jeg hører hva flere av dere sier. Men jeg spør om noen har noen råd til å legge akkurat disse produktene jeg har kjøpt. (se første innlegg) Jeg lurer ikke på hvor jeg kan få sminkekurs. Jeg vet at dere bare vil meg vel, men det er dette jeg lurer på. Jeg skal legge sminken selv, jeg skal ikke på sminkekurs og jeg skal ikke få noen venninne til å legge den. Er det noen som har flere tips til hva som er lurt å tenke på når jeg skal legge TEINT RENERGIE LIFT og STAR BRONZER begge fra Lancome, så er jeg dere evige takknemlige. Sikkert noen av dere som kjenner disse produktene. Endret 12. juni 2006 av johanne
Gjest Gjest Skrevet 12. juni 2006 #12 Skrevet 12. juni 2006 Når du legger brunkrem så ikke legg et tykt lag. Legg bare for å jevne ut huden. Ikke noe særlig fint når det ser ut som sparkel. Vær forsiktig med solpudder, ta litt på kosten og se deg i dagslys at det ikke ser ut som skitt flekker. Lykke til! Øv deg og finn en vri på det selv, øvelse gjør mester!
-Tone- Skrevet 12. juni 2006 #13 Skrevet 12. juni 2006 Lykke til Johanne! Skal også gifte meg, og legge sminken selv. Og lurer på litt av det samme som deg- altså dette med "stasjet" i ansiktet. Jeg pleier sjelden å bruke fundation og liknende, og syns det er vanskelig å finne riktig fargetone til meg (spesielt fordi jeg har mange forskjellige toner i ansiktet- litt rød, litt brun, litt fregner osv). Jeg vil bare si til dere alle; Det kan hende Johanne her er utrolig flink til å legge øye og leppesminke, men at hun ikke bruker annet til vanlig! Slik er det med meg iallfall. Folk snakker om hvor flink jeg er til å sminke meg- men akkurat det brune klineriet er jeg ikke så god på. Derfor er det jo lurt å spørre om hjelp.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juni 2006 #14 Skrevet 12. juni 2006 Tusen takk for fine svar. Joda, jeg hører hva flere av dere sier. Men jeg spør om noen har noen råd til å legge akkurat disse produktene jeg har kjøpt. (se første innlegg) Jeg lurer ikke på hvor jeg kan få sminkekurs. Jeg vet at dere bare vil meg vel, men det er dette jeg lurer på. Jeg skal legge sminken selv, jeg skal ikke på sminkekurs og jeg skal ikke få noen venninne til å legge den. Er det noen som har flere tips til hva som er lurt å tenke på når jeg skal legge TEINT RENERGIE LIFT og STAR BRONZER begge fra Lancome, så er jeg dere evige takknemlige. Sikkert noen av dere som kjenner disse produktene. ← Renergie Lift er en foundation jeg kjenner godt til, og du legger den som alle andre foundations: bruk fingrene (svamp suger kremen til seg og gjør den udrøy) og legg tynne lag hvor du behøver å jevne/dekke huden. Jeg legger mest vekt på nese og nesevinger, på haken og i linjen fra nese mot hake, mellom øynene og under øynene og ut mot tinningene. Renergie Lift er en ganske dekkende krem, så jeg bruker ikke concealer i tillegg. Jeg har ikke erfaring med det solpudderet du har, men jeg regner med det er likt andre solpudder. Bruker en stor børste som jeg roter rundt i pudderet. Banker av overflødig farge og legger med lette strøk farge i kinnene, på haken, nesen og pannen (tenk på hvor solen treffer deg og hvor du blir brun). Tar en sveip over hele ansiktet med det som er igjen på børsten. Tips: du bør skaffe deg en rouge i tillegg. Det er utrolig hvor stor forskjell det blir med rouge, selvom du bruker solpudder i kinnene. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå