Gjest HJELP! Skrevet 12. juni 2006 #1 Skrevet 12. juni 2006 Hei! Jeg har forelsket meg i en leilighet og ønsker tips ang hvordan eg skal gå fram ettersom jeg ikke har kjøpt bolig før. Visningen var i går, og jeg kom meg ikke dit, for jeg sitter i en annen del av landet. Kjæresten, som jeg skal flytte sammen med, er i byen hvor leiligheten er og kan gå på visninger for oss. Frykter at budrunden allerede er i gang siden denne leiligheten er veldig attraktiv. Hva gjør jeg???? Må jeg fikse lån og alt sånt før jeg legger inn bud? Eller kan jeg vente med å fikse dette til etterpå (så lenge jeg "vet" at jeg kan få lån på det aktuelle beløpet.)
Blueberry Skrevet 12. juni 2006 #2 Skrevet 12. juni 2006 Jeg ville pratet med banken først for å få vite hvor mye du kan handle for. Men det er helt sikkert mulig å vente til etterpå også....ikke vet jeg... Men først og fremst kan du ringe megleren og forhøre deg om bud. Her i byen er boligmarkedet så heftig at mange boliger blir solgt etter bare 1 dag. I alle fall hvis det er en attraktiv leilighet. Så den kan jo faktisk allerede være solgt...... Ta kontakt med megler først du! Lykke til!
Gjest lilletroll Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 - ta kontakt med megler og forhør deg om eventuelle bud - ta kontakt med bank for finansiering - legg inn et første bud skriftlig
Eliza Doalot Skrevet 12. juni 2006 #4 Skrevet 12. juni 2006 Du kan legge inn bud med forbehold om finansiering (kunne ihvertfall det for noen år siden). Men jeg anbefaler å ordne finansieringsbevis først. I en heftig budrunde vil kanskje ikke selger godta et bud med forbehold siden han da ikke er garantert å faktisk få solgt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå