Gå til innhold

Ørebetennelse, når gå til lege?

Anbefalte innlegg

Gjest mamman
Skrevet

Femåringen min har hatt vondt i det ene øret noen dager. I natt gikk det hull på trommehinna, og nå hører hun veldig dårlig på det øret. Bør jeg ringe legen? Hun har vondt i øret nå også, men det er verst om nettene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Når tromehinnen sprekker går det vonde som regel over da trykket "letter"

Det er ikke uvanlig at det gjør litt vondt etterpå eller at hørselen er litt nedsatt en stund!

Legen får ikke gjort så mye nå uansett. Hadde sett det ann noen dager før du ringer en lege.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ringte å fikk time i dag. Jenta vil dra med en gang. Sier hun har vondt i dag også. Greit å få sjekket det. Kan sikkert få en resept og så se det an om vi skal bruke den.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var bra dere fikk time så fort. Bra å få øret sjekket. Tenker litt på hørselen også.

Gjest Gjest
Skrevet

Bra.

Bør sjekkes ja. Har hatt en del ørebetennelse, mellomøret. Trommehinna mi har aldri sprekt, når den sprekker kommer jo all 'guffen' ut.

Jeg har i hvertfall alltid endt opp med antibiotika kur ved ørebetennelse.

Gjest Gjest
Skrevet

Min erfaring er at leger er alt for snare med å skive ut antibiotikakurer til småunger.

Gjest Gjest
Skrevet

TS har valgt en time hos lege med barnet sitt. La legen avgjøre om barnet trenger antibiotika. Vi trenger ikke å la denne tråen bli for eller imot antibiotika.

Skrevet

Hvis hun har vondt, så kan du vel gi smertestillende?

Gjest Gjest
Skrevet

Selvfølgelig skal legen få avgjøre om ungen trenger antibiotikakur. (Syns bare de har en litt lett tendens til å gi de små litt piller for så å anse seg ferdig med det "problemet".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...