Gjest jente21 Skrevet 12. juni 2006 #1 Del Skrevet 12. juni 2006 Hei! Blir litt fortvila asså - jeg har i et års tid gått raske turer nesten hver dag. (Så raskt at jeg har blitt varm og svett.) Jeg har gått mye i ulent terreng...mye bakker. ..Følte meg egentlig i ganske god form da, helt til jeg her om dagen fant ut at jeg skulle prøve å jogge litt, etter 70 meter var jeg skikkelig utkjørt, pustet og peste og hadde vond i magen (hold?) Hmm..hjelper det ikke å gå raskt da eller? Og hvorfor får jeg så fort hold når jeg jogger, hvordan overkommer dere hold-følelsen? Ellers så lurer jeg på om noen av dere trenings/joggeentusiaster der ute har noen peiling på hvordan man bør trene for å klare å jogge lengre, og bli mer utholdene? ...Skjønner jo at det er hardere å jogge enn å gå, men kjenner folk som nesten ikke trener, og som klarer å jogge lengere enn meg... Hmmmm- kanskje jeg ikke er skapt for jogging??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 12. juni 2006 #2 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Jeg er også plaget med hold, hvis jeg spiser eller drikker før jeg jogger. Det bør gå minst to-tre timer etter at jeg har spist, tror jeg. Det skal hjelpe å holde hendene knyttet/holde noe i hendene når man jogger, har jeg hørt, men jeg vet ikke om det er sant. Det hjelper hvis jeg roer ned litt (jogger veldig sakte/går litt) og så prøver igjen. Når man ikke er vant til å jogge er det vel anbefalt med intervalltrening? Jogge to minutter, gå to-fem minutter osv. Og varme opp med å gå litt først og så starte rooolig med jogging. Jeg er ikke så flink til det selv, for på begynnelsen av turen er jeg jo full av energi, og har lyst til å beinfly, men da treffer man jo veggen fort. Jeg vet ikke om noen er bygget for jogging og andre ikke, men jeg merker i hvert fall at det er mye lettere for meg å løpe langt nå som jeg er litt eldre Enten er jeg i bedre form nå enn da jeg var ung, eller så er jeg rett og slett blitt seigere med årene. Endret 12. juni 2006 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honey21 Skrevet 12. juni 2006 #3 Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) Jeg tror faktisk at jeg ikke er bygget for å jogge jeg heller Jeg trener annen hver dag (både kondisjon og vekter), er tynn med normal kroppsbygging og spiser sunt. Allikevel klarer jeg ikke jogge mer enn et minutt før jeg føler at kroppen min holder på å knekke sammen Hehe, må nesten le av meg selv. Jeg pleier å bruke andre kondisjonsapparater enn løpemaskiner og klarer rett og slett ikke fatte hvordan andre klarer å løpe 20-30 minutter i strekk på disse maskinene! Jeg går mange høy-tempo turer i tillegg til å trene, men klarer fortsatt ikke jogge "som alle andre". Du er altså ikke alene Endret 12. juni 2006 av honey21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 12. juni 2006 #4 Del Skrevet 12. juni 2006 Teknikk er noe som er lurt å se på. For meg ble løping mye bedre etter å ha lest et blad på biblioteket. (jaddaaa) - Rett opp ryggen - La armene jobbe godt frem og tilbake, det gjør at du automatisk tar lengere steg. (istede for å tvinge bena til lengere skritt) -Skulder, albu skal være avslappet. Bene du skal jogge med, ikke armene. -Finn ditt eget jogge tempo som føles behagelig for deg. Ikke se på naboen som jogger i to timer i strekk... Og jeg er IKKE noen atlet...hehehe...Liten og stutt! haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå