Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man lese en sms på mobilen, og så gjøre en "mark as unread" etterpå? Det går kanskje ikke? Må jeg vente til meldinga er lest først kanskje?

Ble bare så dødsens nysgjerrig på hvem som sender melding til samboern min nå - midt på natta. Han sover, jeg er våken.

Eller jeg kan jo lese meldinga og så slette den? Så får han jo aldri vite om den, for det er vel ikke noe livsviktig som kommer midt på natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har iallefall aldri hørt om at det går an :forvirret: Men... er det så innmari lurt å lese meldingene til samboeren din, da?

Gjest oppgitt
Skrevet
Eller jeg kan jo lese meldinga og så slette den? Så får han jo aldri vite om den, for det er vel ikke noe livsviktig som kommer midt på natta?

Godt han kan stole på deg i hvertfall :roll:

Skrevet

Skal vel være glad for at du ikke vet hvordan det fungerer i og med at du ikke stoler på ham. Hvorfor klarer du ikke å stille nysgjerrigheten din til i morgen tildig å heller stille han spørsmålet med at du hørte at han fikk en melding i natt og lurte på hva og hvem det er/var. Det er i alle tilfeller helt normalt og fullt ut akseptabelt, men å lese meldingene hans på telefonen er bare sløkket og roten for tillitts brudd i lengden.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg leste en melding min hadde fått en gang, og jeg angrer den dag i dag på at jeg gjorde det. Det var en jente som kalte han elskling og med flørtesmiley og alt. Jeg konfronterte han med det, men han sa det ikke var noe. Noen ganger er det best å ikke vite. For jeg kommer aldri til å få vite om det er sant eller om mine mistanker er riktige. Det er ødeleggende for deg selv å ikke vite alt og måtte gå og tenke og lure på ting. Selv syns jeg det er klokere å la være å se på mobilen, har jeg smertelig fått erfart.

Gjest Chantal
Skrevet
Skal vel være glad for at du ikke vet hvordan det fungerer i og med at du ikke stoler på ham. Hvorfor klarer du ikke å stille nysgjerrigheten din til i morgen tildig å heller stille han spørsmålet med at du hørte at han fikk en melding i natt og lurte på hva og hvem det er/var. Det er i alle tilfeller helt normalt og fullt ut akseptabelt, men å lese meldingene hans på telefonen er bare sløkket og roten  for tillitts brudd i lengden.

Du vet ingenting om bakgrunnen til trådstarters spørsmål.

Skrevet
Jeg leste en melding min hadde fått en gang, og jeg angrer den dag i dag på at jeg gjorde det. Det var en jente som kalte han elskling og med flørtesmiley og alt. Jeg konfronterte han med det, men han sa det ikke var noe. Noen ganger er det best å ikke vite. For jeg kommer aldri til å få vite om det er sant eller om mine mistanker er riktige. Det er ødeleggende for deg selv å ikke vite alt og måtte gå og tenke og lure på ting. Selv syns jeg det er klokere å la være å se på mobilen, har jeg smertelig fått erfart.

Jeg leste en melding min hadde fått en gang, og jeg angrer slett ikke at jeg gjorde det. Det var en jente som kalte han elskling og med flørtesmiley og bankende hjerter og alt.

Samme jente har også sendt han melding som starter med "Du er så god du", dagen etter at han hadde vært på reise med jobben.

Er det rart jeg er nysjgerrig?

Nei, jeg leste ikke meldingen som kom i natt. Kanskje jeg kommer til å kikke etter dersom anledningen byr seg en av de nærmeste dagene.

Skrevet
Du vet ingenting om bakgrunnen til trådstarters spørsmål.

Nei det er helt riktig Chantal, og om hun skulle hatt en kjempe god grunn for å skulle lese meldingene så regner jeg med at hun hadde skrevet dette i tidligere innlegg. Kanskje det hadde gjort det litt enklere og hun kunne også regnet med å få svar som faktisk passer til hennes situasjon.

Når det gjelder å lese meldinger på sin partners telefon er dette noe jeg ikke støtter, så sant det ikke er en god grunn for å skulle gjøre det.

Gjest lilletroll
Skrevet
Kan man lese en sms på mobilen, og så gjøre en "mark as unread" etterpå? Det går kanskje ikke? Må jeg vente til meldinga er lest først kanskje?

Ble bare så dødsens nysgjerrig på hvem som sender melding til samboern min nå - midt på natta. Han sover, jeg er våken.

Jeg hadde kommet til å lest den og så fortalt mannen morgenen etter at den hadde kommet, akkurat som han hadde kommet til å gjort det om det var motsatt. Så lenge man ikke har hemmeligheter for hverandre ser jeg ikke problemet med det!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg hadde kommet til å lest den og så fortalt mannen morgenen etter at den hadde kommet, akkurat som han hadde kommet til å gjort det om det var motsatt. Så lenge man ikke har hemmeligheter for hverandre ser jeg ikke problemet med det!

Hei, jeg vil si meg enig med deg,har ikke noe problem med at kjæresten leser meldinger på tlf.

Gjest Chantal
Skrevet
Nei det er helt riktig Chantal, og om hun skulle hatt en kjempe god grunn for å skulle lese meldingene så regner jeg med at hun hadde skrevet dette i tidligere innlegg. Kanskje det hadde gjort det litt enklere og hun kunne også regnet med å få svar som faktisk passer til hennes situasjon.

Når det gjelder å lese meldinger på sin partners telefon er dette noe jeg ikke støtter, så sant det ikke er en god grunn for å skulle gjøre det.

Jeg er enig i at man ikke skal gå rundt og sjekke mobilen uten grunn, men la oss si at hun kanskje har en grunn. Det vet vi jo ingenting om, og da forstår jeg godt at trådstarter sjekker mobilen hans.

Og ja, hun burde nok ha skrevet det i hovedinnlegget, men det gjør hun ikke, derfor kan det være mange grunner til at hun sjekker mobilen hans.

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan se hvem som har sendt uten å se selve meldingen om du går inn i “innboks”. Eller jeg vet ikke om det går på alle mobiler, men det går fint på min.

(sier ikke dette pga at jeg synes det er en god ide, men det er i det minste kanskje en mindre ille ting å gjøre enn å lese selve meldingen)

Skrevet

Jeg har skrevet hvorfor jeg gjorde det. Har sett noe muffens tidligere.

Se innlegget mellom Chantal og Buster.

Gjest Neffi
Skrevet

Jeg unner deg alt annet enn å være sammen med en du ikke stoler på. Og itillegg har han fått flørtende meldinger tidligere... Akk, jente - hvorfor så naiv??

Gjest Chrizzy
Skrevet

Det handler kanskje like mye om tillit å la partneren ta del i sin mobil uten at det skal være galt?

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde typen min fått en mld.midt på natta,så hadde jeg sjekka. Litt merkelig at noen sender mld.da,hvis det ikke er noe hemmelig som foregår.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kunne gjøre dette (mark as unread) på min siemens telefon som jeg hadde tidligere, men tror ikke det går på så mange telefoner..

Jeg hadde lest den og slettet den - og blånektet hvis spørsmålet noengang kom opp

Noen synes sikkert det er umoralsk - jeg synes "private og hemmelige" mobiltelefoner er en uting i et forhold.

For oss som er så gamle å ha opplevd begge deler (både med og uten mobil): Ja, jeg synes det var en ting mindre å mistenke, gruble over, uroe seg for og krangle om...før mobilen kom.

Og leser man gjennom en del av trådene her, er det nok mange andre også som kan skrive under på det ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Skal vel være glad for at du ikke vet hvordan det fungerer i og med at du ikke stoler på ham. Hvorfor klarer du ikke å stille nysgjerrigheten din til i morgen tildig å heller stille han spørsmålet med at du hørte at han fikk en melding i natt og lurte på hva og hvem det er/var. Det er i alle tilfeller helt normalt og fullt ut akseptabelt, men å lese meldingene hans på telefonen er bare sløkket og roten  for tillitts brudd i lengden.

:klappe:

Hadde typen min fått en mld.midt på natta,så hadde jeg sjekka. Litt merkelig at noen sender mld.da,hvis det ikke er noe hemmelig som foregår.

Jeg er et nattmenneske, og jeg kan sende mld klokken tre om natten om helt uskyldige ting som "skal vi ta en kaffe i morgen?" til en venninne...

Mange jeg kjenner sender mld på natten, det er ikke dermed opplest og vedtatt at vi har sexorgier med folk som har samboer...

Gjest Gjest
Skrevet
:klappe:

Jeg er et nattmenneske, og jeg kan sende mld klokken tre om natten om helt uskyldige ting som "skal vi ta en kaffe i morgen?" til en venninne...

Mange jeg kjenner sender mld på natten, det er ikke dermed opplest og vedtatt at vi har sexorgier med folk som har samboer...

Til en venninne ja. Men ikke til en type som har dame vel?

Respektløst spør du meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...