Gå til innhold

Orifiril...vekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått diagnosen ADHD i tillegg til bipolar.Har begynt med ritalin og Lamictal.Klarte å gå opp 30 kg av orfirilen.Slutta med de for noen måneder siden men går nesten ikke ned i vekt.Har vært ho ærnæringsfysiolog nå da sånn at jeg får nye mål og oppfølging for å gå ned i vekt.De har satt meg på en bitteliten dose zypreksa.Tror ikke jeg har gått opp av den siden det er en så liten dose men skal iallefall følge nøye med.Kjenner at etter jeg har tatt den på kvelden fårjegenliten sultfølelse så vurderer å ta den rett før jeg legger meg.Noen som vet om man legger på seg av den uansett om man ikke spiser mye eller er det den sultfølelsen som gjør det?

Noen som har erfaringer med solian?

• 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har netopp fått diagnosen Bipolar 1 og har begynt på Orifiril Depottabletter.

Noen som har lagt på seg av disse?

Heisan :) Jeg har fått diagnosen epilepsi, og jeg er bare 16år.. Jeg har lagt på meg 10 kg av disse tablettene..

Noen råd?

Alle på skolen tror jeg er gravid :S

Skrevet (endret)

Til dere som bruker Orfiril: Vær oppmerksom på om dere blir tynnere i håret mens dere går på den. Jeg mistet mer og mer hår, og det ble ikke satt i sammenheng med Orfiril-bruken før etter flere år. Har ikke fått tilbake håret etter at jeg sluttet med Orfiril heller, så nå er jeg 29 år og bruker parykk :tristbla: . Ikke for å skremme for det er nok ikke den vanligste bivirkningen, men det var ingen leger som så sammenhengen, så slike bivirkninger må man tydeligvis følge med på selv. Vektøkning fikk jeg derimot ikke.

Har senere funnet ut at det er ADHD som er riktig diagnose for meg og ikke bipolar, så er litt bittert å ha fått sånne bivirkninger av medisiner som ble skrevet ut på helt feil grunnlag.

Endret av Monii

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...