Thomasine Skrevet 11. juni 2006 #1 Skrevet 11. juni 2006 Var i familieselskap. Som alltid blir det klemmer og håndtrykk og det er hyggelig og helt normalt. Likevel kjenner jeg at jeg blir litt småirritert på de slappe håndtrykkene - klarer liksom ikke ta ordentlig tak i hånda! Og dette gjelder for det meste kvinnfolk! Vi klarer vel bedre enn det?? Samme med klemmene. Gidder man ikke gjøre annet enn så vidt å by kinnet fram kan det være det samme. Vi er vel ikke laget av glass heller? Jeg vil ha en ordentlig klem, jeg - av de jeg ikke har sett på ukesvis! Ikke bare et kyss i lufta! Da er det bedre med et skikkelig håndtrykk og blikket rett i ansiktet. Her er gutta/mennene flinkere. Iallefall i min familie og vennekrets. En skikkelig klem hvor jeg kjenner at vedkommende faktisk ønsker å hilse ordentlig er kjempehyggelig og jeg føler at jeg blir satt pris på. ...dere mener kanskje det har noe med meg å gjøre...
Gjest mela Skrevet 11. juni 2006 #2 Skrevet 11. juni 2006 Enig. Håndtrykk hvor du bare får tippen av fingrene irriterer også vettet av meg.
Gjest Fruktkake Skrevet 11. juni 2006 #3 Skrevet 11. juni 2006 Slappe håndtrykk er kjipt. Jeg pleier selv å klemme godt til og gjerne riste litt, men har fått kommentarer at jeg håndhilser som en mann. Det tar jeg som et kompliment.
Saeria Skrevet 11. juni 2006 #4 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Enig. Det er ikke noe særlig å trykke noen i hånda når det kjennes ut som om man klemmer på en kokt medisterpølse. Endret 11. juni 2006 av Saeria
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #5 Skrevet 11. juni 2006 Det med håndtrykk er jeg også litt nøye på, men når det gjelder klemmer er jeg langt mindre entusiastisk. Jeg er ikke noen 'klemmeperson', og foretrekker å slippe å få folk så tett innpå meg, så når jeg treffer på sånne som absolutt vil klemme meg gjør jeg affæren så kort som mulig. Men kanskje det bare er jeg som er litt sær som foretrekker å slippe så mye fysisk nærhet til dem utenom den aller nærmeste familien
Gjest Skya Skrevet 11. juni 2006 #6 Skrevet 11. juni 2006 Men kanskje det bare er jeg som er litt sær som foretrekker å slippe så mye fysisk nærhet til dem utenom den aller nærmeste familien ← Vet ikke om det er sært, men du er iallefall ikke alene. Jeg misliker sterkt denne klemminga, også med nærmeste familie. Og oppfordrer sjelden til det, bortsett fra med småsøsken da. Men dette er noe de nærmeste, både familie og venner er klare over, så da slipper jeg som regel å prøve å lure meg unna det. Men håndtrykk skal være faste, håndtrykket og om personen har øyekontakt når man hilser sier mye om personen. Jeg hilser på mye forskjellige folk i jobben min, og får et greit førsteinntrykk av den informasjonen et håndtrykk og en "hilsesituasjon" gir meg.
Thomasine Skrevet 11. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 11. juni 2006 Enig. Det er ikke noe særlig å trykke noen i hånda når det kjennes ut som om man klemmer på en kokt medisterpølse. ← Hørtes deilig ut... Ellers er det helt greit at folk ikke vil klemme - der er vi forskjellige. Men da er det bedre, synes jeg, at man heller gir uttrykk for det og så kan man heller få et skikkelig håndtrykk.
Gjest Gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #8 Skrevet 11. juni 2006 Det med håndtrykk er jeg også litt nøye på, men når det gjelder klemmer er jeg langt mindre entusiastisk. Jeg er ikke noen 'klemmeperson', og foretrekker å slippe å få folk så tett innpå meg, så når jeg treffer på sånne som absolutt vil klemme meg gjør jeg affæren så kort som mulig. Men kanskje det bare er jeg som er litt sær som foretrekker å slippe så mye fysisk nærhet til dem utenom den aller nærmeste familien ← Helt enig. Hva er det egentlig med denne klemmingen? Skjønner meg ikke på det jeg. Klemme på folk i hytt og pine.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #9 Skrevet 11. juni 2006 Helt enig. Hva er det egentlig med denne klemmingen? Skjønner meg ikke på det jeg. Klemme på folk i hytt og pine. ← Så litt nestekjærlighet er ekkelt eller, er det det du prøver å si?
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #10 Skrevet 11. juni 2006 Enig. Det er ikke noe særlig å trykke noen i hånda når det kjennes ut som om man klemmer på en kokt medisterpølse. ← Helt enig
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #11 Skrevet 11. juni 2006 Men da er det bedre, synes jeg, at man heller gir uttrykk for det og så kan man heller få et skikkelig håndtrykk. ← Jeg får ikke til å si fra, det er jo som oftest mennesker jeg er glad i som vil klemme meg, jeg er litt redd for at de skal ta seg nær av at jeg ikke vil ha dem så nært innpå. Folk reagerer jo forskjellig, og jeg vet at enkelte ville blitt snurt eller lei seg om jeg hadde begynt med klemmenekt
Gjest Gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #12 Skrevet 11. juni 2006 Så litt nestekjærlighet er ekkelt eller, er det det du prøver å si? ← Har nestekjærlighet som du kaller det i massevis jeg, men å klemme på så godt som fremmede mennesker vil jeg helst slippe.
Søtpotita Skrevet 11. juni 2006 #13 Skrevet 11. juni 2006 Faste og skikkelege håndtrykk er viktig. Men klemming er eg ingen stor fan av, unngår det så ofte eg kan.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2006 #14 Skrevet 11. juni 2006 Når jeg er på fest kommer det ofte folk bort for å håndhilse, gi klem og snakke litt. Hvis det er folk jeg kjenner og liker, eller hvis jeg ser dem for første gang og har et godt inntrykk av dem så hilser jeg og gir ordentlige klemmer. Men hvis jeg ikke er så begeistra for vedkommende, eller de er ukjente og jeg egentlig ikke vil/har tid til å snakke med de, så kan jeg nokså halvhjertet la de gi meg en klem uten å holde rundt dem, eller ta et skritt tilbake. Og hvis de rekker fram hånda, hilser jeg lett og viser vel dermed at jeg ikke er særlig interresert!
Pilar Skrevet 11. juni 2006 #15 Skrevet 11. juni 2006 (endret) Jeg er ikke noen 'klemmeperson', og foretrekker å slippe å få folk så tett innpå meg ← Slik er jeg også. Den nærmeste familien er det bare koselig å klemme, men andre har jeg ikke noe behov eller ønske om å klemme. Endret 11. juni 2006 av Pilar
SW20 Skrevet 11. juni 2006 #16 Skrevet 11. juni 2006 Har vært borti så utrolig mange folk som bare legger lanken i neven på meg! Hva gjør man egentlig da? Skal man klemme og risikere å knuse handa til personen man hilser på, eller skal man bare tafse litt på hånda deres tilbake? De fleste menn jeg hilser på har et fast håndtrykk, med noen unntak. Men en del kvinner er ikke helt komfortable med håndtrykk virker det som...kanskje fordi de pleier å klemme istedet? Får jeg en slapp hånd fra ei jente, så tar jeg den bare forsiktig og klemmer henne lett istedet...
Gjest kjærlig Skrevet 11. juni 2006 #17 Skrevet 11. juni 2006 Så litt nestekjærlighet er ekkelt eller, er det det du prøver å si? ← Så du definerer "nestekjærlighet" som målbart ut fra hvor hardt man klemmer folk når man hilser på dem?
Gjest Gjesta Skrevet 11. juni 2006 #18 Skrevet 11. juni 2006 Jeg er opptatt av å gi et fast og bestemt håndtrykk men har den uvanen at når jeg "ferdig" så omvandles hånden til en slapp fisk som prøver å skli ut.. Men det er ofest når folk holder litt lenger enn jeg synes er nødvendig..
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2006 #19 Skrevet 11. juni 2006 er ikke glad i å klemme folk jeg ikke kjenner så godt, så derfor får de klapp på skulderen-klem her.
Gjest Chrizzy Skrevet 11. juni 2006 #20 Skrevet 11. juni 2006 Jeg ser ikke vitsen i å klemme om man ikke kjenner hverandre godt og virkelig vil gi personen en klem. For meg blir det bare overfladisk å gjøre det om det ikke er spontant og riktig. Synes det er helt merkelig med overfladiske pliktklemmer. Minner meg om Arabere som kysser i lause luften rundt ørene på hverandre hele tiden...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå