Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har invitert en portugisisk sjåfør (som har levert varer på jobben hans idag) med hjem for å se fotballkampen.

Og jeg- jeg har malt idag og er nettopp nå kommet inn.

Både jeg og hunden er full i rødmaling, huset flyter og jeg er full i eksemutslett. Dessuten gjennomforkjølt. Atsjooooo.

For ikke å snakke om at jeg ikke har snakket engelsk på flere år...

Iiiiiiiiiiik, må :dusje:, men må springe rundt med kosten først.

Har jo egentlig ikke tid til å skrive dette her og iallefall ikke nå, men hjelpe meg, nå er jeg blitt stressa :sjokkert:

Alt for :flagg: og forsikringen om å vise utenlandske at nordmenn og kan være gjestfrie :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Du får en mann på besøk, han legger ikke merke til om det flyter så lenge det er fotball på tv og han får en kald øl i hånda :ler:

Lykke til, kos deg :)

Gjest gjest1
Skrevet

Ære være mannen din, selv om jeg skjønner at du blir litt stressa :klem:

Men som det blir sagt over her, gjesten vil antakelig ikke merke noe som helst så lenge det er fotball på tv og han får en øl i hånda.

Ellers tror jeg kanskje ikke resten av europa er så nøye på å skulle ha det så plettfritt og koselig hjemme til enhver tid heller, som oss her i kalde nord.

Skrevet

Dessuten er det jo gubben som har innvitert - han får vel ta seg av gjesten selv .

Og som det nevnes over - øl og fotball duger ;)

Skrevet

Du får en mann på besøk, han legger ikke merke til om det flyter så lenge det er fotball på tv og han får en kald øl i hånda

Lykke til, kos deg

:legrine:

Forøvrig kjenner jeg meg veldig godt igjen, blir helt tullete bare jeg VET at hvem som helst skal komme innom - da bare MÅ jeg sjekke at det ser greit ut rundt i huset.. :sjenert:

He,he, er bedre at folk bare ramler innom - da slipper man stresset :)

Hvordan gikk det?

Jeg bruker ofte å lage endel ulykker i slikt stress, bare sånn at jeg for sikkerhets skyld får enda mere å rydde opp ;) Ellers kan jeg være sikker på at min ellers så renslige hund finner på å tisse/bæsje inne på en slik dag :legrine:

Skrevet

rydd opp det verste

(altså slik at han slipper å bruke kart for å finne frem til sofaen)

resten merker han sikkert ikke.

Skrevet

Ja, så overlevde jeg det også :)

Hatt en hyggelig kveld tross raske forberedelser :ler:

Fikk jo ikke bort malingen eller mine rosa- solbrente skuldre, men han fikk i det minste se at norske damer ( deriblant meg....) ikke sitter med hendene i fanget hele dagen.. :sjenert: Anbefalte meg å ta med meg ( og bruke) solkrem om jeg var i Portugal :ler: . Der var det forøvrig 40 grader nå :cool:

Fikk brukt engelsken min endel ettersom kampen ikke begynte før kl. 21.00 og til min store glede duger den som før: "har du bodd i England siden du snakker språket så godt ?"

:kys_2: :hoppe:

Takk, snille portugiser- mann :ler:

Konen hans ringte når han var her for å fortelle om hvordan det gikk med kampen, og hun ble litt satt ut tror jeg, da han sa at han så den han også. I et "vaskeekte" ( :ironi: ) norsk hus.

Det virket som han koste seg, vi pratet masse, lo masse.

Og ja- jeg er verdens heldigste hva angår mannen min. Han er mildt sagt fantastisk. Har aldri hørt ham si et vondt ord om noe eller noen, og er en helt utrolig støtte for meg med min sykdom. :kose:

Gjest gjest1
Skrevet

Så koselig!

Har mannen din en bror eller? :ler:

Skrevet
Så koselig!

Har mannen din en bror eller?  :ler:

:ler: Ja 3 stk :ler:

Skrevet

Møkkakjerring! Hva slags oppdragelse har du???

Er du ikke klar til å underholde gjester, sminka, rein og pen, med shina hus! Det er da noe selv den usleste husmor bør klare.

Makan til skam!

Skrevet

Er du ikke klar til å underholde gjester, sminka, rein og pen, med shina hus! Det er da noe selv den usleste husmor bør klare.

Makan til skam!

:ler::ironi:

Skrevet

Makan til skam!

:erter:

Skrevet
I et "vaskeekte" ( :ironi: ) norsk hus.

På den annen side så vasker man ikke så lett av seg sin fremmedetniske/fremmedkulturelle herkomst. Så jeg vil si at det er ingen grunn til å ironisere over at en forutsetning for at det kan kalles et ekte norsk hjem er at det ikke er fremmedetnisk/fremmedkulturelt.

Det meningsløse er å insistere på at et hjem bestående av arabere er et norsk hjem, bare fordi det befinner seg i Norge og beboerne er utstyrt med norsk pass. Jeg tror iallfall ikke portugiseren hadde hatt følelsen av å besøke et ekte norsk hjem, hvis du og mannen din var arabere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...